آیا آی‌فون‌های جدید ۲۰۱۸ اپل با تاخیر روانه بازار می‌شوند؟

انگار بدبیاری‌های امسال اپل، بعد از مسایلی که در تولید پنل‌های LCD شرک ال‌جی دیسپلی به وجود آمد، تمامی ندارد. شنیده‌ها حاکی از آن است که TSMC سازنده چیپست‌ A12 برای سه مدل جدید ۲۰۱۸ آی‌فون در تولید این تراشه دچار مشکلاتی گردیده است. TSMC که پیش از این چیپست A11 را برای آی‌فون ۸، ۸ پلاس و آی‌فون ۱۰ ساخته بود، حالا مجبور شده تعدادی از کارخانه‌های خود را که کامپیوترهای آن آلوده به یک ویروس شده‌اند، از خط خارج سازد.

در حالی‌که تنها چند هفته تا رونمایی آی‌فون‌های جدید باقی مانده، این اتفاق خبر خوبی برای TSMC نیست. هنوز میزان آلودگی هر کارخانه و ارزیابی نهایی از این موضوع مشخص نیست. هرچند شرکت توانسته مانع از گسترش این ویروس شود، اما تعداد بسیاری از دستگاه‌ها به آن آلوده شده‌اند. TSMC چندتا از کارخانه‌های خود را به خط تولید برگردانده، اما ظاهرا بقیه آن‌ها تا روز دوشنبه فعالیتی نخواهند داشت.

این برای اولین بار است که خطوط تولیدی TSMC مورد حمله یک ویروس کامپیوتری قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه این خطوط قبل از را‌ه‌اندازی باید آماده شوند، بنابراین هنوز معلوم نیست که چه مدت طول خواهد کشید تا آن‌ها با تمام ظرفیت شروع به کار کنند. سال گذشته بود که اپل مسئولیت ساخت چیپست آی‌فون‌های جدید خود را به این شرکت سپرد. پیش از این، اپل از چیپست‌های ساخت سامسونگ در داخل محصولات خود استفاده می‌کرد. بنابراین طراحی اجزا و مولفه‌های این تراشه‌ها بر عهده خود اپل است و صرفا برای ساخت و تولید آن‌ها به شرکت‌هایی مانند TSMC یا سامسونگ مراجعه می‌کند.

هنوز اطلاع دقیقی درباره اینکه چه شخص یا گروهی مسئول این حمله ویروسی بوده، در دست نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH