بررسی بازی Dancing Line: خطی که می‌رقصد!

شاید در شنیدن موسیقی سلیقه افراد متفاوت باشد و هر شخصی نوع خاصی از آن را دوست داشته باشد اما نمی‌توان منکر این قضیه شد که همه افراد از شنیدن موسیقی لذت می‌برند. بازی و سرگرمی نیز از جمله موارد شادی‌آور برای ما به شمار می‌رود. حالا که همه یک گوشی هوشمند داریم، اکثر اوقات برای رسیدن به اوج لذت، با آن به موسیقی گوش می‌دهیم یا برای پر کردن اوقات فراغت با گوشی خود بازی می‌کنیم. حال فکرش را بکنید که این دو باهم ترکیب شوند! آن وقت است که زبان به تحسین می‌گشایید و لبخندی از سر رضایت بر لبان‌تان می‌نشیند.

Cheetah Games نام سازنده‌ای است که با درک درستی از این موضوع، کاری کرده تا به اوج لذت و هیجان برسید. پیش‌تر بازی‌های خاصی همچون Piano Tiles توسط این سازنده عرضه شده که به محبوبیت فراوانی هم دست یافته است. در کاشی‌های پیانو نیز از ترکیب موسیقی و بازی استفاده شده بود و حالا این سازنده قهار تصمیم گرفته تا توسط یک روش متفاوت، با روح و روان شما بازی کند. Dancing Line نام بازی است که امروز قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. اگر می‌خواهید بدانید که این اثر هنری چه حرفی برای گفتن دارد، با آی‌تی‌رسان همراه شوید.

اگر Piano Tiles را بازی کرده باشید، حتما می‌دانید که شما با انجام بازی در واقع یک قطعه موسیقی را کامل می‌کنید. در کل این شما بودید که با انتخاب کاشی‌های درست، موجب به‌صدا در آمدن پیانو می‌شدید. Dancing Line دقیقا روشی عکس این بازی را در پیش گرفته است. شما می‌بایست در این بازی با موسیقی هماهنگ شوید تا بتوانید موانع را پشت سر بگذارید.

روش بازی بسیار ساده است. همچون اکثر عناوین این روزها، خطی، نقطه‌ای، مسیری و خلاصه یک چیزی به صورت بی‌وقفه در حال حرکت است و تنها وظیفه شما عبور دادن آن از موانع خواهد بود. در ابتدا شاید تصور کنید که بازی بسیار ساده‌ای پیش روی شماست اما پس از ورود به مرحله دوم، کاخ آرزوهای‌تان فرو خواهد ریخت! هر مرحله مسیری طولانی را برای‌تان در نظر گرفته که باید از موانع آن عبور کنید. در ابتدا تنها می‌بایست منتظر یک مانع بر سر راه باشید تا با ضربه زدن بر روی صفحه گوشی جهت حرکت را تغییر دهید و از مانع عبور کنید. گاهی اوقات تا زمانی که نزدیک مانع نشوید، اثری از آن نخواهید دید. اینجاست که موسیقی به کمک‌تان خواهد آمد و می‌توانید از روی تغییر ریتم آهنگ، تشخیص دهید که وقت تغییر مسیر است.

برخلاف اکثر بازی‌های امروزی که در آن‌ها توجه خاصی به صدا نمی‌شود و دوست دارید کلا قید صدایش را بزنید، خط رقصنده کاملا بر پایه صداست. در واقع موسیقی آن‌قدر در این بازی مهم است که شاید بدون آن قادر به ادامه بازی نباشید! خود سازنده پیش از شروع بازی به شما هشدار می‌دهد که برای لذت بردن از بازی (و یا شاید هم ادامه بازی!) بهتر است که از هندزفری استفاده کنید!

روند کلی Dancing Line به موسیقی و ریتم آن وابسته‌ است. در اکثر مراحل یک نت خاص هم‌زمان با ضربه زدن شما بر روی صفحه به صدا در آمده و موسیقی را کامل می‌کند و یا با بالا رفتن تب و تاب موسیقی، بازی به بخش‌های هیجان انگیز خودش می‌رسد و سخت و سخت‌تر می‌شود! سازنده علاوه بر موسیقی، توجه بسیار زیادی نیز به گرافیک داشته است. هر مرحله با یک تم خاص در نظر گرفته شده که موسیقی، گرافیک و حتی گیم پلی متناسب با آن تعریف می‌شوند. به عنوان مثال در مراحلی که تم آن تابستانی است، شاهد استفاده از رنگ‌های گرمی همچون زرد و قرمز هستیم، مسیر بازی در ساحل ادامه یافته و موانع اصلی کوه و یا آفتاب‌گیرهای کنار ساحل هستند. به همین ترتیب هر مرحله تم مخصوص به خودش را داشته و حال و هوای بازی تکراری نخواهد شد.

مسیر بازی همیشه هموار و مشخص نیست! گاهی اوقات تا لحظه رسیدن به مانع، متوجه حضور آن نمی‌شوید و یا برخی مواقع مسیر اصل دیده نمی‌شود. سازنده از همین ترفند استفاده کرده تا کمی هم بازی را با چاشنی شانس و یا آزمون و خطا همراه سازد. به عنوان مثال در برخی مراحل، مسیر بازی که در حال نمایان شدن است، به یک دوراهی رسیده و سمت دیگری را ادامه می‌دهد؛ در حالی که مسیر اصلی بازی در سمت مقابل است. شما در این مواقع چاره‌ای جز اشتباه ندارید و می‌بایست دو راهی را به خاطر بسپارید تا پس از شروع مجدد بتوانید مسیر درست را انتخاب کرده و راه را به پایان برسانید.

برای آن‌که بدانید چه مقداری از مسیر را طی کرده‌اید و چه زمانی به آخر می‌رسید، Cheetah Games در گوشه و کنار راه، میزان طی شده از مسیر را به صورت درصد به نمایش می‌گذارد. در سر راه هدایایی نیز در نظر گرفته شده که می‌توانید با عبور از آن‌ها به امتیازات خود بیفزایید. این مورد را فراموش نکنید که لازمه رفتن به مرحله بعدی و باز شدن قفل آن، به‌دست آوردن امتیازات بیشتر است. هرچه دقت بیشتری به خرج دهید، می‌توانید امتیاز بیشتری را در پایان کسب کرده و به باز کردن قفل مرحله بعدی امیدوار شوید. در صورتی که در مسیر به مانعی برخورد کنید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مشخص (یک جان) بازی را از نزدیک‌ترین ایستگاه به محل قبلی، آغاز کنید. البته همیشه این قابلیت در دسترس نیست و می‌بایست با دقت بیشتری به استفاده از آن‌ها ادامه دهید، چرا که در مراحل بالاتر بیشتر به این جان‌ها نیاز خواهید داشت. در پایان هر مرحله سازنده امکانی را برای دوبرابر کردن امتیازات در نظر گرفته است. به این ترتیب که شما با تماشای یک ویدئو تبلیغاتی، می‌توانید امتیازات کسب شده خودتان را دو برابر کنید. نکته جالب دیگری که سازنده از آن بهره لازم را گرفته تغییر زاویه دوربین در بخش‌هایی خاص از بازی است. به همین راحتی علاوه بر تنوع، سازنده توانسته تا میزان سختی بازی را دوچندان کند. چرا که با تغییر زاویه، کنترل بازی متفاوت خواهد شد.

بازی Dancing Line

همچون اکثر بازی‌های امروزی خط رقصنده نیز شامل یک فروشگاه می‌شود که در آن می‌توان با پرداخت هزینه‌ای مشخص، نوع خط را تغییر دهید. مثلا به‌جای خط رقصنده، یک توپ آتشین مسیر را دنبال کند. در بخش تنظیمات بازی شاهد گزینه‌های بسیاری برای شخصی سازی هستیم. می‌توانید سینک بودن صدا با مسیر را به تاخیر بیندازید تا پیش از رسیدن به مانع و با دقت به موسیقی بدانید که وقت تغییر مسیر است. حتی امکان تغییر میزان کیفیت بازی نیز در منو تنظیمات دیده می‌شود که در نوع خود جالب است.

Dancing Line بیش از آنکه یک بازی باشد، یک اثر هنری است. اگر درک درستی از موسیقی داشته باشید، به این موضوع پی خواهید برد. سازنده آن‌قدر برای موسیقی اهمیت قائل شده و حواس پنجگانه شما را به‌کار گرفته که گاهی اوقات حتی می‌توانید با چشمانی بسته و تنها با شنیدن موسیقی بر روی صفحه ضربه بزنید و موانع را یکی پس از دیگری رد کنید. با تمام این‌ها در بین مراحل و یا پس از شکست در یک مرحله شاهد تبلیغاتی آزاردهنده خواهیم بود که البته با قطع کردن دسترسی گوشی به اینترنت می‌توانید به‌راحتی تبلیغات عزیز را دور بزنید. با این حال برای آن‌که دیگر خبری از تبلیغ نباشد، سازنده این امکان را در نظر گرفته که با پرداخت مبلغی مشخص آن را نادیده بگیرید. علی‌رغم تمام این مزایا، گاهی مراحل بسیار طولانی می‌شوند که میزان سختی و یا شاید خسته کننده بودن بازی را افزایش می‌دهد. این بازی فوق‌العاده زیبا بیش از ۱۰۰ هزار نصب فعال در کافه بازار دارد و از جمله محبوب‌ترین بازی‌های اندرویدی گوگل‌پلی نیز به شمار می‌رود. شما می‌توانید Dancing Line را با حجم 42 مگابایت از طریق لینک زیر دانلود کنید.

مزایا

  • گرافیک عالی
  • موسیقی متن فوق‌العاده
  • مراحل متنوع در تعداد بالا
  • امکان شخصی سازی بالا
  • امکان خرید سکه (امتیاز)

معایب

  • تبلیغات آزاردهنده

Cafebazar بررسی اپلیکیشن Clock: نمایش زمان به سبک گوگل!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH