گزارش‌ها نشان می‌دهد بازار گوشی‌های هوشمند چین نسبت به سال گذشته ۲.۲ درصد رشد داشته است!

طبق یک گزارش جدید، تعداد بارگیری‌های گوشی هوشمند در سه ماهه دوم امسال به کشور چین با رقمی بالغ بر ۹۴.۲ میلیون دستگاه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۲.۲ درصد و در مقایسه با سه ماهه قبل حدود ۱۰ درصد رشد داشته است.

این میزان افزایش در فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین، در درجه اول توسط سازندگان داخلی خود این کشور یعنی هواوی، شیائومی، اوپو و ویوو حاصل شده است. همه این چهار شرکت، نسبت به سه ماهه اول امسال شاهد رشد ۱۰ درصدی و یا بیشتر بوده‌اند. همچنین این گزارش نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، فروش آیفون ۱۰، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۸ مانند سایر مدل‌های قدیمی آیفون کاهش پیدا کرده است. به نظر می‌رسد که مشتریان چینی انتظار مدل‌های ۲۰۱۸ آیفون را می‌کشند.

گزارش گفته است که اپل می‌تواند به لطف سه آیفون جدید خود، تنها شرکتی در بین پنج شرکت برتر بازار چین باشد که در نیمه دوم امسال با رشد مواجه می‌شود. این در حالی است که بنا به گزارش مذکور، این احتمال وجود دارد که شیائومی برای نیمه دوم سال بتواند میزان بارگیری‌های خودش را در کشور چین حفظ نماید، اما هواوی، اوپو و ویوو احتمالا با کاهش یک رقمی یا حتی دو رقمی در درصد بارگیرها روبه‌رو خواهند شد.

اخیرا هواوی توانست با فروش جهانی ۵۴.۲ میلیون اسمارت‌فون در بین ماه‌های آوریل تا ژوئن امسال، با پشت سر گذاشتن اپل، در رتبه دوم بزرگ‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند جای گیرد.

Chinese smartphone shipments rise 2.2% year-over-year during the second quarter

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH