استارتاپ جاده ابریشم

تحول اکوسیستم استارتاپی ایران با رویداد استارتاپ جاده ابریشم

استارتاپ جاده ابریشم نام رویدادی است که قصد دارد در سال دوم فعالیت خود با حضور در 5 شهر بزرگ کشور، به استارتاپ‌های شهرستانی کمک کند تا بتوانند برای پیشرفت و رشد خود از حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی بهره مند شوند.

به گزارش آی‌تی‌رسان، روز گذشته در نشست خبری آغاز به کار رویداد استارتاپ جاده ابریشم، جزییات این رویداد ملی اعلام شد که از جمله آن می‌توان به برگزاری اختتامیه این جشنواره در جزیره کیش اشاره کرد که حضور اسپانسرهای مختلف از جمله سازمان منطقه آزاد کیش در این برنامه موثر بوده است.

محمدرضا ازلی، یکی از برگزارکنندگان این رویداد در توضیح برنامه‌های دور دوم برگزاری استارتاپ جاده ابریشم گفت: یکی از مشکلات موجود در اکوسیستم استارتاپی کشور، تمرکز بیش از حد امکانات در تهران است که برای حل این مشکل وارد کار شدیم تا با حضور در شهرهای مختلف به استارتاپ‌های شهرستانی کمک کنیم تا کسب و کار خود را بدون نیاز به حضور در تهران رشد دهند.

وی در ادامه افزود: دور دوم رویداد استارتاپ جاده ابریشم در پنج شهر مشهد، تهران، تبریز، شیراز و کرمان برگزار خواهد شد و علت کاهش تعداد شهرها نیز به دلیل شرایط اقتصادی موجود بوده است تا بتوانیم در هزینه‌های برگزاری آن صرفه جویی کرده باشیم ولی همانند سال قبل باید بگوییم که هزینه‌ای از استارتاپ‌ها برای اقامت و حضور در رویداد نهایی اخذ نخواهد شد و طبیعتا به دلیل حضور در شهرهای گفته شده، هزینه‌ای برای این کسب و کارها وجود نخواهد داشت.

ازلی در ادامه گفت: متقاضیان شرکت در این رویداد می‌توانند با مراجعه به سایت https://silkroadstartup.org ثبت نام خود را انجام دهند. تیم برگزار کننده با دو داور ایرانی و سه داور خارجی به شهرهای مذکور مراجعه خواهند کرد و تیم‌های برگزیده شده در اوایل اسفند 97 به جزیره کیش دعوت می‌شوند تا مرحله نهایی این رویداد برگزار شود.

گفتنی است طبق اعلام مسئولین برگزارکننده این رویداد، ثبت نام این رویداد آغاز شده و از 21 مهرماه تور استارتاپی آغاز خواهد شد و در مدت 10 روز به 5 شهر گفته شده سفر خواهد شد. اولویت ثبت نامی در این رویداد با کسب و کارهای صادرات محور و زودبازده خواهد بود چرا که سرمایه گذاران این رویداد نسبت به این استارتاپ‌ها اعلام نیاز کرده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH