نسخه جدید مرورگر کروم به‌طور کامل از گوشی‌های دارای نمایشگر‌ برش خورده پشتیبانی خواهد کرد

گوگل دوست ندارند که مانند سامسونگ مضحکه دست شرکت اپل شود و همواره متهم به تقلید و کپی برداری از نوآوری‌های آنها گردد. البته اگر شما به یاد داشته باشید در سال 2016 طی مراسم رونمایی گوشی پیکسل، گوگل حذف جک هدفون در آیفون 7s را به تمسخر گرفت ولی در سال گذشته خود در گوشی پیکسل 2 به تقلید از اپل جک هدفون را حذف کرد!

کروم

به‌علاوه در بحث جنجالی ناچ یا همان برش نمایشگر نیز سرانجام در نسخه اندروید 9 Pie، به طور رسمی پشتیبانی از ناچ افزوده شده است تا گوشی‌های الهام گرفته از آیفون 10 اپل بتوانند بدون مشکل به کار خود ادامه دهند. از جمله این گوشی‌های اندرویدی ناچ‌دار می‌توان به محصولاتی از شرکت‌های هواوی، ال‌جی، نوکیا و شیائومی و صد البته خود گوشی پیکسل 3XL گوگل اشاره نمود. البته گوگل علاوه بر اثبات پایبندی به تعهدات و حرفه‌گری در این مسائل و پشتیبانی از کلیه تغییرات گوشی‌های هوشمند از جمله نمایشگر‌های برش خورده، اکنون خود را برای یک به‌روزرسانی بزرگ در کروم آماده می‌کند.

مرورگر بی‌نظیر کروم اکنون به نسخه شماره 68 رسیده است و از ویژگی جدیدی به نام برچسب نامطمئن (Not Secure) برای مشخص نمودن وبسایت‌هایی که هنوز از پروتکل ارتباطی HTTP استفاده می‌کنند، سود جسته است. ولی به تازگی نسخه بتای شماره 69 نیز تست‌های خود را آغاز نموده و اگر همه چیز طبق برنامه پیش‌ برود در اوایل ماه آینده به طور رسمی منتشر خواهد شد. در این نسخه برای بهبود کارایی و استفاده بهینه از فضای نمایشگر‌های برش خورده در گوشی‌های هوشمند “مدرن” تدابیری اندیشیده شده است!

هدف از این تغییر استفاده از فضای اطراف ناچ و نمایش محتوای سایت در دورتادور قسمت برش خورده است تا دیگر شاهد یک فضای بزرگ خالی در صفحه نمایش نباشیم. به خصوص در زمانی که با چرخاندن تصویر به چپ و راست، همانند تصویر زیر، خالی ماندن حاشیه‌های تصویر به دلیل قرار گرفتن دوربین سلفی جلو و دیگر حسگر‌های تعبیه شده در قسمت ناچ گوشی، حس ناخوشایندی به کاربر منتقل می‌نماید.

در هر حال با اینکه توسعه‌دهندگان زمان زیادی را برای بهینه‌سازی سایت‌های خود براساس عملکرد جدید صرف کرده‌اند، شما نباید انتظار خیلی بالایی داشته باشید، ولی تلاش آنها قابل ستایش است؛ هر چند که طرح جدید هنوز هم به طور کامل مشکل را برطرف نکرده است. در انتها نیز باید یادی از گوشی‌های رده‌ پایینی که به طور اختصاصی با اندروید Go کار می‌کنند، نماییم. در واقع با در دسترس قرار گرفتن این به‌روزرسانی جدید، آنها نیز قادر خواهند بود که به طور مستقیم فایل‌های صوتی و تصویری را با کیفیت مناسب در مرورگر کرومی که از پیش بر روی آنها نصب شده است، پخش نمایند.

کروم

کروم

از آنجاییکه این گوشی‌های فوق‌العاده، از فضای ذخیره‌سازی بسیار محدودی برخوردار هستند، باز نمودن فایل‌های ویدیویی و صوتی توسط خود مرورگر کروم، سبب عدم نیاز به دانلود اپلیکیشن‌های پلیر و صرفه‌جویی در فضای مورد نیاز جهت نصب خواهد شد که مزیت بزرگی برای گوشی‌های اندروید Go محسوب می‌شود.

به علاوه باید این خبر خوش را نیز داد که سرانجام یک افزونه دانلود منجر رجیستر شده قوی نیز برای کروم در نظر گرفته شده است و قابلیت تصویر در تصویر نیز برای سیستم‌های کامپیوتر‌ی مجهز به سیستم عامل‌های ویندوز، مکینتاش، لینوکس و کروم در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است. همچنین نوشته سبز رنگ وبسایت‌های امن (Secure) که از پروتکل ارتباطی HTTPS استفاده می‌کنند نیز حذف شده است. در حقیقت قرار است با این به‌روزرسانی حس امنیت و آرامش به کاربر منتقل شود تا فرد با اطمینان‌ خاطر بیشتری به گردش در دنیا اینترنت بپردازد و هر چیزی غیر این وضعیت ناامن تلقی خواهد شد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH