۵ ویژگی منحصربه‌فرد گلکسی نوت ۹ سامسونگ

گوشی گلکسی نوت ۹ بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار معرفی شد. این دستگاه با نمایشگر سوپر امولد ۶.۴ اینچی و پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و یک دوربین فوق‌العاده توانسته نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند.

اما کدامیک از ویژگی‌های این دستگاه، منحصر به‌فرد است؟ چه چیزی آن را از بقیه پرچمدارهای موجود در بازار متفاوت می‌کند؟  آیا این فبلت گران قیمت، ارزش خریدن دارد یا نه؟ این‌ها سوالاتی است که بسیاری از مشتریان از خود می‌پرسند. به‌همین خاطر برای پاسخ دادن به این پرسش‌ها تصمیم گرفتیم که در اینجا به ۵ قابلیت برتر گلکسی نوت ۹ سامسونگ بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

۱. S Pen بلوتوثی

5 Unique features of the Samsung Galaxy Note 9

گلکسی نوت 9 اولین دستگاه مجهز به یک استایلوس بلوتوثی است: این قلم  کم‌مصرف بوده و تا فاصله 30 فوتی (حدود ۹ متر) کارآیی دارد. قلم S Pen جدید با رنگ‌های مختلف ارایه شده و می‌توان از آن به‌عنوان ریموت کنترل یوتیوب، پخش موزیک و حتی شاتر دوربین استفاده نمود.

به علاوه، باتری این استایلوس با 40 ثانیه شارژ قادر به 40 دقیقه کار مدوام است. اما نکته جالب‌توجه اینکه، S Pen جدید باتری فیزیکی ندارد؛ سامسونگ از یک ابرخازن در آن بهره برده که برخلاف باتری‌های معمولی به‌سرعت از بین نمی‌رود و برای سال‌های طولانی می‌تواند مورد استفاده قرارگیرد. به این مورد باید قابلیت شارژ سریع‌تر آن‌ را هم اضافه کرد.

یک امکان جالب دیگر آن، این است که می‌توان نوت‌های آف‌اسکرین هم‌رنگ با رنگ خود S Pen نوشت. برای مثال اگر قلم شما زرد رنگ است، نوت‌ها هم به رنگ زرد خواهند بود که البته می‌توان از رنگ‌های دیگری هم برای این منظور استفاده کرد.

۲. حافظه ۵۱۲ گیگابایتی

5 Unique features of the Samsung Galaxy Note 9

باید گفت که گلکسی نوت 9 اولین دستگاهی نیست که به این حجم از حافظه مجهز گردیده است. هواوی میت RS هم که چند سال پیش عرضه شد، از 512 گیگابایت حافظه برخوردار بود. اما این دستگاه هواوی در سایت آمازون حدود 2400 دلار قیمت داشت که رقم بسیار بالایی به حساب می‌آمد. در مقابل گرچه گلکسی نوت 9 یک گوشی گران قیمت است اما با نصف قیمت میت RS، توانسته این میزان حافظه را در اختیار شما قرار دهد.

نوت 9، از میکرو اس‌دی هم پشتیبانی می‌کند و با اضافه کردن کارت 512 گیگابایتی، یک اسمارت‌فون یک ترابایتی خواهید داشت.

۳. قابلیت DeX بدون نیاز به داک

5 Unique features of the Samsung Galaxy Note 9

قابلیت DeX یکی از ابداعات جالب و منحصربه فردی است که با استفاده از آن می‌توان گوشی را به‌سادگی به یک مانیتور خارجی وصل نمود و آن را تبدیل به دسکتاپ کرد.

اما شما برای استفاده از آن نیاز به یک استند دارید تا هندست خود را بر روی آن سوار کنید. از طرفی مجبور هستید آن را همه جا با خودتان حمل نمایید. اما در مورد گلکسی نوت 9 این‌گونه نیست و همه چیز تقریبا ساده شده است: شما بدون نیاز به استند و تنها با یک دانگل کوچک که به HDMI وصل می‌شود، قادر خواهید بود گوشی خود را به حالت دسکتاپ درآورید.

البته سامسونگ اولین شرکتی نیست که چنین امکانی را فراهم می‌کند؛ پیش‌تر هواوی نیز از یک راهکار تک کابلی برای این منظور بهره برده بود.

۴. Lens Smudge

5 Unique features of the Samsung Galaxy Note 9

یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز گلکسی نوت 9، “Lens Smudge” است که می‌تواند در صورت لکه‌دار بودن دوربین پشت گوشی، به‌طور هوشمند آن را تشخیص داده و به شما اطلاع دهد.

اما لنز یک هندست کِی لکه‌دار نیست؟ تقریبا هیچوقت! کافی است دستتان اشتباها به‌جای سنسور اثر انگشت به لنز دوربین بخورد. خیلی‌ها با همین وضعیت شروع به گرفتن عکس می‌کنند و از اینکه عکس‌هایشان تار می‌شود، هم می‌نالند. درحالی‌که با تمیزکردن ساده لنز گوشی می‌توان این مشکل را رفع کرد. باید اعتراف کنیم که سامسونگ واقعا در این‌باره کار بزرگی انجام داده است.

سامسونگ در گوشی‌های قبلی خود از طریق اپلیکیشن دوربین، یادآوری‌هایی را در مورد تمیز کردن لنز دستگاه به کاربران می‌داد، اما قابلیت جدید، به‌طور واقعی امکان تشخیص و شناسایی لنزهای کثیف را مهیا خواهد کرد.

۵. سیستم خنک‌ساز آب-کربن

5 Unique features of the Samsung Galaxy Note 9

سامسونگ، گلکسی نوت 9 را به یک امکان جدیدی هم مجهز کرده و آن سیستم خنک ساز آب-کربن برای اتلاف حرارت داخل دستگاه است. به علاوه، ویژگی دیگری نیز به نام Smart Performance Adjuster بر روی این گوشی معرفی نموده که در حین انجام یک بازی، عملکرد دستگاه را به‌طور اتوماتیک تنظیم و بهینه می‌کند.

اما اینکه آیا مایع استفاده شده در سیستم خنک‌ساز نوت 9 واقعا آب است یا نه، باید تا کالبدشکافی آن صبر کرد. اما وجود چنین سیستمی در داخل دستگاه، می‌تواند آن را در این زمینه بی‌رقیب سازد.

سایر قابلیت‌ها چطور؟

5 Unique features of the Samsung Galaxy Note 9

البته گلکسی نوت 9 از ویژگی‌های خوب دیگری هم بهره می‌برد که مسلما باعث رضایت‌خاطر مشتریان خواهد شد، اما موضوع این‌جاست که نمی‌توان در مورد آن‌ها دقیقا لفظ «منحصربه فرد» را به کار برد. برای مثال، نوت 9 مجهز به یکی از بزرگ‌ترین باتری‌های موجود در داخل گوشی‌های پرچمدار است. همچنین این روزها کمتر گوشی‌ای وجود دارد که دارای جک هدفون باشد. اما هیچ‌کدام از این‌ها با وجود اینکه مزیت‌های خاص خود را دارند، قابلیت‌های ممتازی به‌حساب نمی‌آیند.

یکی از ویژگی‌های نه‌چندان منحصربه‌فرد!

5 Unique features of the Samsung Galaxy Note 9

هرچند سامسونگ در طول همه این سال‌ها سعی کرده تا متفاوت از اپل عمل نماید، اما وقتی پای قیمت‌گذاری به میان می‌آید، همه چیز عوض می‌شود که یک نمونه آن همین قیمت 1000 دلاری گلکسی نوت 9 است. با این‌حال، هرچند این رقم برای گوشی جدید سامسونگ، قیمت بالایی محسوب می‌شود، اما با در نظر گرفتن همه امکانات و ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد، شاید بتوان گفت که گلکسی نوت 9 ارزش چنین قیمتی را داشته باشد.

نظر شما چیست؟ آیا گلکسی نوت ۹ ارزش خریدن دارد؟ آیا حاضرید ۱۰۰۰ دلار بابت آن پرداخت کنید؟

1 در مورد “۵ ویژگی منحصربه‌فرد گلکسی نوت ۹ سامسونگ”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH