ردکالا

مدیر فروشگاه ردکالا: صندوق ریاست جمهوری پشت حراجی آنلاین ماست!

ردکالا که حدود دو سالی است در بخش حراجی‌های آنلاین فعالیت می‌کند، با سرمایه گذاری زیادی در الکامپ 97 حضور داشت و توانست با تبلیغاتی که برای فروش خودروی 206 با قیمت 16 میلیون تومان انجام داد، موج خوب رسانه‌ای ایجاد نماید.

به همین بهانه به سراغ عباس سبزه‌ای، مسئول فروشگاه ردکالا رفتیم تا در مورد چالش‌ها و ابهامات فروشگاه‌های حراجی آنلاین صحبت کنیم که قطعا برای بسیاری از کسب و کارها جذاب خواهد بود.

آی‌تی‌رسان: آقای سبزه‌ای لطفا توضیحاتی در رابطه با مجموعه ردکالا و شکل گیری این استارتاپ بفرمایید.

فروشگاه ردکالا یک فروشگاه حراجی آنلاین است که کالاهای نو را با گارانتی معتبر در سایت قرار داده و مشتریان که کاربران ما هستند با مراجعه به سایت در بخش مربوط به هر کالا ثبت نام می‌کنند و برای تصاحب آن رقابت می‌نمایند. این کالاها معمولا با حداقل 30 درصد زیر قیمت بازار نصیب خریدار می‌شود که قطعا جذابیت مجموعه ردکالا را برای تمامی کاربران دوچندان می‌کند.

ما در مجموعه خود برای افرادی که موفق به خرید آن محصول نمی‌شوند نیز پیشنهاد ویژه‌ای می‌دهیم که می‌توانند با بن تخفیفی که برایشان در نظر گرفته می‌شود از فروشگاه ما خرید کنند که این خرید بنا بر تمایل و تصمیم کاربر می‌تواند همان کالای برنده نشده او باشد و یا هر کالای دیگری که کاربر تمایل به خریدش داشته است.

ردکالا

آی‌تی‌رسان: یعنی کاربران شما در هر صورت می‌توانند مطمئن باشند که کالا را با 30 درصد زیر قیمت بازار دریافت خواهند کرد و هزینه پنهانی وجود ندارد؟

بله، این اتفاق رخ می‌دهد و جالب است بدانید که اکثر حراجی‌ها با درصد تخفیف‌های بیشتر از جمله 40 درصد و 50 درصد تمام می‌شود ولی چیزی که مزیت ما نسبت به رقباست، تضمینی است که در حداقل 30 درصد خرید زیر قیمت بازار برای همه کالاها می‌دهیم.

آی‌تی‌رسان: با توجه به این ادعا لطفا بفرمایید که چه کالاهایی را در حراجی خودتان قرار می‌دهید و آیا محدودیتی برای این کالاها وجود دارد؟

ما در حراجی‌هایمان همه کالاهای پرطرفدار را قرار می‌دهیم که به طور مثال در حال حاضر یکی از تاپ‌ترین حراجی‌های جاری ما حراجی خودروی پژو 206 است که مشتریان می‌توانند طبق همان وعده‌ای که دادیم با شرکت در حراجی در زمان مشخص شده، این خودرو را با 30 درصد زیر قیمت بازار خریداری کنند!

ردکالا

آی‌تی‌رسان: طبیعتا با توجه به ماهیت حراجی‌های آنلاین، یک عده در این بین متضرر می‌شوند و پولی را از دست خواهند داد، این موضوع را چگونه برطرف می‌کنید؟

به طور مثال در حراجی خودروی ما ورودی 100 هزار تومان تعیین شده است که هر کاربر برای ثبت نام در حراجی این خودرو می‌بایست پرداخت نماید ولی طبیعتا یک نفر برنده این حراجی می‌شود. ما برای تمامی کسانی که در این حراجی شرکت کرده‌اند امکانی را فراهم کردیم که با دریافت 125 هزار تومان بن تخفیف از فروشگاه ما خرید کنند که بدیهی است نه تنها ضرر نمی‌کنند بلکه در این بین سود هم خواهند کرد!

آی‌تی‌رسان: مشتری در فروشگاه محدودیتی دارد؟ چه نوع کالاهایی در فروشگاه‌تان موجود است؟

ما همه نوع کالایی در فروشگاه داریم و از این نظر محدودیتی  برای مشتری قائل نمی‌شویم. مشتری قادر خواهد بود با بن تخفیفی که دریافت می‌کند هر نوع کالایی را از فروشگاه ما خریداری کند و طبعا قیمت کالای خریداری شده بسیار پایین‌تر از قیمت اصلی بازار خواهد بود که منجر به عدم ضرر و زیان او در حراجی ما می‌شود.

آی‌تی‌رسان: همان‌طور که می‌دانید کسب و کارهای مشابه شما بسیار زیاد بوده‌اند و در الکامپ‌های مختلف نیز شاهد حضور آن‌ها بودیم، مشکلات قانونی این کسب و کار بسیار جدی است، شما چگونه این مشکلات را حل کردید؟

ما قوانین و مقرراتی را وضع کردیم که از هر نظر بدون مشکل است. به طور مثال ما اقدام به دریافت نماد کردیم و مجوزات قانونی را از نهادهای مختلف اخذ کردیم که به تسهیل کسب و کار ما کمک کرده است. همچنین قوانینی را وضع کردیم تا از نظر مسائل فقهی نیز مشکلی نداشته باشیم.

به طور مثال صندوق سرمایه گذاری ریاست جمهوری نیز پشتیبان ماست که جزو سرمایه گذاران محسوب می‌شود و همین موضوع از جمله مواردی است که می‌توان گفت مشکلات قانونی این کسب و کار توسط ما حل شده است.

آی‌تی‌رسان: طبیعتا حضور این نهادها و دریافت مجوزها خبر خوبی است، ولی سوال اینجاست که مشکلات قانونی چگونه حل شده‌اند؟

ما با تغییر قوانین و مقرراتی که داریم موفق به حل این مشکلات شدیم. به طور مثال قبل از این برای ورود به هر حراجی می‌بایست مبلغی توسط کاربر پرداخت می‌شد که برگشتی نیز نداشت ولی ما الان یک باشگاه مشتریان داریم که حق عضویت مشخصی دارد که از کاربران دریافت می‌گردد. کاربر برای ورود به هر حراجی نیز مبلغی را پرداخت می‌کند که این مبلغ در صورت برنده نشدن به صورت‌های مختلف قابل عودت بوده و حتی در صورت تمایل مشتری به حساب بانکی او برگردانده می‌شود.

ردکالا

آی‌تی‌رسان: با این حساب عملا سودی ندارید! لطفا بفرمایید که دقیقا سود کسب و کار شما در چه مرحله‌ایست؟

ما برای ورود و خرید هر کالا قوانینی داریم که از جمله آن‌ها پرداخت کامل وجه کالا توسط کاربر است. همچنین کاربر به طور پیش فرض دارای 10 پیشنهاد است که پس از استفاده کامل او از این 10 فرصت، می‌تواند از بسته‌های 10 تایی ما خریداری کند و پیشنهادات جدید بدهد که سود ما در این همین معاملات دریافت می‌شود و اتفاق می‌افتد. اصولا برخلاف سایر سایت‌ها و فروشگاه‌های حراجی ما سودی را از روش‌های معمول این نوع کسب و کارها دریافت نمی‌کنیم و صرفا موارد اندکی هستند که مبادی سود ما محسوب می‌شوند.

آی‌تی‌رسان: آینده کسب و کار شما چه خواهد شد؟ در آینده چه برنامه‌هایی دارید؟

ما در حال حاضر چیزی در حدود 50 حراجی روزانه داریم که همگی فعال هستند و جریان دارند، طبق برنامه‌ریزی شش ماهه قصد داریم که این عدد را به 150 حراجی روزانه برسانیم و قصد داریم تا افرادی که موفق به پیروزی در حراجی‌ها نمی‌شوند، به سمت خرید از فروشگاه سوق دهیم که قطعا منجر به توسعه کسب و کار ما خواهد شد.

4 در مورد “مدیر فروشگاه ردکالا: صندوق ریاست جمهوری پشت حراجی آنلاین ماست!”

  1. معمولا در حراجی های رد کالا که شرایط خوبی داره چند نفر از خود شرکت هم به عنوان شرکت کننده حضور دارن و هدفشون اینه که یا خودشون در حراجی برنده بشن و یا با دادن سفارشات پشت سر هم قیمت کالا رو تا حد زیادی بالا ببرن. مطمئن باشد عده زیادی از برندگان حراجی ها متعلق به خود شرکت هستند

  2. با سلام و احترام
    سایت مورد نظر سایتی کاملا جعلی است و دارای مشکلات زیادی است . اینجانب در تاریخ 24/7/97 در این حراجی شرکت کردم و مثلا می خواستم برای گوشی nova 3e رقابت نمایم. برای گرفتن بیشترین پیشنهاد میزان مناسب هزینه را پرداختم . در روند و پروسه مربوط به حراجی سایت مورد نظر قفل کرد و اینجانب نتوانستم حتی یک عدد پیشنهاد ثبت کنم در حالیکه 40 پیشنهاد داشتم . پس از صحبت و ارتباط با افراد سایت فقط اعلام نمودند که قفل سایت مربوط به امنیت سایت می باشد و امری بدیهی است . پس از پایان هم یک سری redoff به من تعلق گرفت که اگر خود سایت را مشاهده نمایید به درد هیچ چیزی نمی خورد .در خود سایت افراد به راحتی می توانند اسمهای خود را عوض کنند و هیچ اطلاعات درستی از تعداد شرکت کننده ها وجود ندارد. در پایان اینجانب به شما عرض می کنم گه اگر می خواهید حداقل 100 هزار تومان از پولتان را دور بریزید حتما در این حراجی شرکت کنید. در پایان خواستم که یک گوشی nova 2 بخرم که متاسفانه بعد از اینکه اطلاعات وارد سبد خرید می شد دیگر پروسه های مربوط به خرید در این سایت عمل نمی کرد . مسئولین سایت هم باز هم تنها یک چیز گفتند در آینده درست می شود .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH