آموزش نحوه ذخیره کردن پست‌ها در اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام روزانه چند صد میلیون کاربر فعال دارد و شرکت مادر آن، یعنی فیس‌بوک، همیشه به دنبال ارایه روش‌هایی برای استفاده بهتر از این شبکه است. همه ما عکس‌های دوستان خود و ویدئوهای مختلف را در این شبکه تماشا می‌کنیم و قطعا تعداد پست‌های روزانه‌ای که می‌بینیم خیلی زیاد است.

خوشبختانه این اپ قابلیت ذخیره‌سازی پست‌های مختلف را دارد. ویژگی Saved یا همان ذخیره کردن پست‌های اینستاگرام به‌صورت شخصی است و دیگران به آنچه که شما برای دیدن خودتان ذخیره کرده‌اید، دسترسی ندارند. در این مطلب تمام موارد مرتبط با این ویژگی را بررسی خواهیم کرد.

چگونه یک پست را به قسمت Saved اضافه کنیم؟

برای همه ما ممکن است اتفاق افتاده باشد که در یک روز با بررسی پست‌های مختلف چشممان به یک عکس زیبا و قشنگ افتاده و می‌خواستیم آن را نگه داریم تا هر زمان که نیاز بود به کسی نشان دهیم یا خودمان ببینیم، دسترسی به آن ساده و آسان باشد.

برای این عمل به‌سادگی کافی است، روی آیکون Bookmark بزنید؛ این آیکون زیر هر پستی نمایش داده می‌شود. این گزینه در قسمت سمت راست زیر پست‌هایی که ببینیم، وجود دارد. آیکون‌های زیر پست‌ها از چپ به ترتیب قلب، بخش نظر، ارسال به‌صورت دایرکت و همین آیکون Bookmark هستند.

زمانی که این آیکون را انتخاب کنید، برای شما یک پیام نشان داده می‌شود که می‌توانید با مراجعه به بخش Saved برای پست‌های ذخیره‌شده خود، مجموعه‌های متفاوت مشخص کنید. وقتی پستی ذخیره می‌شود، آیکون Bookmark در زیر آن، سیاه‌رنگ خواهد شد.

چگونه پست‌های ذخیره‌شده خود را ببینیم؟

حال ممکن است سوال بپرسید که پس از ذخیره شدن این پست‌های مختلف از کجا می‌توان به آنها دسترسی داشت؟ شما به‌سادگی می‌توانید هر زمان که خواستید آنها را در برنامه اینستاگرام خود تماشا کنید.

  1. در قسمت پایین صفحه برنامه روی گزینه پروفایل (آخرین آیکون که در سمت راست قرار دارد) بزنید.
  2. وارد قسمت Bookmark شوید. این قسمت در بالای پست‌هایی که شما به اشتراک گذاشته‌اید، آخرین آیکون سمت راست است.

چگونه در بخش Saved یک مجموعه (Collection) بسازیم؟

در صفحه پست‌های ذخیره‌شده، شما یک تب دیگر با عنوان Collection را مشاهده می‌کنید. این قسمت درواقع برای سازمان‌دهی و مرتب کردن پست‌های ذخیره‌شده در این بخش تعبیه شده است. برای آنکه یک مجموعه با عنوان مشخص برای پست‌های ذخیره‌شده خود درست کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

  • از صفحه ذخیره‌شده، در قسمت بالا سمت راست، روی علامت + بزنید.
  • نام مجموعه خود را بنویسید.
  • Next را انتخاب کنید.

  • روی پست‌هایی که می‌خواهید به مجموعه خود وارد کنید، ضربه بزنید.
  • پس از آنکه انتخاب پست‌های شما به پایان رسید، روی تیک آبی‌رنگ (که در قسمت بالا سمت راست واقع شده) بزنید.

حال زمانی که به صفحه پست‌های ذخیره‌شده خود بروید، با رفتن به تب Collection می‌توانید مجموعه‌ای را که ساخته‌اید، مشاهده کنید.

بعلاوه از این به بعد اگر می‌خواهید در هنگام ذخیره کردن یک پست، آن را به یک مجموعه مشخص وارد کنید، کافی است انگشت خود را روی آیکون Bookmark نگه دارید و سپس می‌توانید انتخاب کنید که این پست در کدام مجموعه ذخیره شود.

به همین سادگی!

این تمام مواردی بود که می‌بایست در مورد ویژگی ذخیره‌سازی اینستاگرام بدانیم. حال از این به بعد می‌توانید عکس‌های موردعلاقه خود یا ویدئوهای جذاب دیگر را در مجموعه‌های متفاوت ذخیره کنید و هر زمان که خواستید به‌راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

اگر در این مورد سوال بیشتری دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH