سونی اکسپریا XA3 با تراشه‌ای قدرتمند در بنچمارک گیک‌بنچ ظاهر شد

دیوایس جدیدی از شرکت سونی با شماره مدل H4493 در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده که حدس زده می‌شود گوشی اکسپریا XA3 و یا یکی از توابع آن با پسوندی مانند پلاس یا اولترا باشد. نکته جالب توجه در این مورد، تجهیز این دستگاه به سخت‌افزاری قدرتمند است که نوید عملکردی فوق‌العاده را می‌دهد.

مطابق اطلاعات درج شده در این بنچمارک، دیوایس مذکور به تراشه اسنپدراگون 660 مجهز شده که نشان می‌دهد سونی قصد دارد جهشی بزرگ را در زمینه عملکرد این دستگاه در مقایسه با نسل‌های قبلی ایجاد کند. بد نیست بدانید گوشی اکسپریا XA2 که سال گذشته معرفی شده بود، از تراشه اسنپدراگون 630 بهره می‌برد که از چیپست اسنپدراگون 660 حاضر در نسل جدید که ژاپنی‌ها آن را اولین بار در دستگاه‌های خود مورد استفاده قرار دادند، به مراتب ضعیف‌تر است.

در باب مقایسه باید بدانید در تراشه اسنپدراگون 630 از هشت هسته کورتکس A53 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز استفاده شده است. این در حالی است که تراشه اسنپدراگون 660 از چهار هسته قدرتمند کریو 260 طلایی (بر پایه کورتکس A73) با فرکانس 2.2 گیگاهرتز در کنار چهار هسته کریو 260 سیلور (بر پایه کورتکس A53) دیگر با فرکانس 1.8 گیگاهرتز بهره می‌برد. ضمن آن‌که واحد پردازش گرافیکی (GPU) و پردازشگر سیگنال دیجیتال (DSP) اسنپدراگون 660 بهتر از نمونه‌های موجود در اسنپدراگون 630 است.

آن‌گونه که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، گوشی اکسپریا XA3 توانسته در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای 853 و 4172 را کسب کند. البته امتیازاتی که این دیوایس در این بنچمارک کسب کرده، به هیچ وجه با توان تراشه آن مطابقت ندارد. گوشی‌های مجهز به این چیپست عموما در بخش تک هسته‌ای امتیازی حوالی عدد 1600 کسب کرده و در بخش چند هسته‌ای نیز به امتیاز حدود 5800 می‌رسند. شاید بتوان دلیل این امر را قرار داشتن این دستگاه در مراحل اولیه توسعه دانست؛ زیرا نسخه سیستم‌عامل اندروید آن نیز 8.0 ذکر شده که خود عجیب است. مقدار رم دستگاه نیز 6 گیگابایت ثبت شده که سال گذشته تنها در اکسپریا XA2 پلاس چنین ظرفیتی از حافظه رم را دیده بودیم. بنابر شایعات قبلی، اکسپریا XA3 به نمایشگری فول اچ‌دی با رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل مجهز خواهد شد که نسبت تصویر 18 به 9 را رقم خواهد زد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH