سامسونگ گلکسی‌ نوت 8 آپدیت شد: دومین پچ امنیتی ماه آگوست و رفع باگ‌های مهم!

اوایل هفته جاری شرکت سامسونگ با انتشار دومین پچ امنیتی اندروید برای ماه آگوست، به‌روزرسانی نسخه‌های بین‌المللی فبلت گلکسی‌نوت 8 را آغاز کرد. این برنامه با عرضه به‌روزرسانی در بریتانیا و امارات‌متحده‌عربی شروع شد؛ اگرچه تا انتهای ماه بایستی بازارهای بیش‌تری این جریان را دنبال نمایند. فریم‌ور جدید با شماره ساخت N950FXXU4CRH3 شناخته شده و مدت کوتاهی پس از آغاز دریافت به‌روزرسانی امنیتی اولیه مربوط به تاریخ 1 آگوست توسط نسخه آنلاک شده و مجهز به تراشه اگزینوس پرچم‌دار سال 2017 عرضه می‌شود. تغییرات اعمال شده میان این دو بسته نرم‌افزاری به‌طور دقیق مشخص نشده است.

گزارش تغییرات ارایه شده به همراه این پچ تنها به برخی اصلاحات امنیتی اشاره می‌کند؛ اگرچه این به‌روزرسانی احتمالا شامل راه‌حلی برای حداقل یک باگ مهلک است؛ خصوصا این‌که می‌بینیم این بسته ابتدا در کشورهایی عرضه شده که هم‌اکنون انتشار پکیج OTA اولیه در آن‌ها به پایان رسیده است.

در صورتی‌که سامسونگ با به‌روزرسانی قبلی فریم‌ور موفق به شناسایی ایرادات جزیی شده باشد، احتمالا آن‌ها را در قالب پچ امنیتی ماه سپتامبر ارایه خواهد کرد. بنابراین انتشار پیش از موعد بسته به‌روزرسانی به معنای کشف ایرادات مهم‌تر است و به تشخیص کمپانی، تعلل گزینه چندان مناسبی نبوده است. زیرمجموعه کوچکی از صاحبان مدل‌های آنلاک شده گلکسی‌نوت 8 با تراشه اگزینوس 8890 ادعا کرده‌اند که به دنبال نصب نخستین به‌روزرسانی ماه آگوست، اکثر سنسورهای گوشی آن‌ها به جز اسکنر اثرانگشت از کار افتاده است. با این‌حال هنوز مشخص نیست که آیا با انتشار بسته نرم‌افزاری جدید از سوی سامسونگ، این اشکالات برطرف شده است یا خیر.

مدل‌های آنلاک گلکسی‌نوت 8 در بازارهای منتخب احتمالا همچنان بر روی پچ امنیتی ماه ژوئن 2018 باقی مانده‌اند؛ اما ظرف هفته‌های آینده بایستی همراه با برخی مدل‌های اسمارت‌فون‌های گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس با تراشه اگزینوس 9810، نسخه جدیدتر فریم‌ور را دریافت نمایند. فبلت اخیرا معرفی شده گلکسی‌نوت 9 نخستین اسمارت‌فون اندرویدی سامسونگ است که با پچ امنیتی ماه آگوست روانه بازار می‌شود. در حال حاضر امکان پیش‌سفارش این هندست در سراسر جهان فراهم بوده و بر اساس برنامه‌ریزی زمانی، نوت 9 در روز جمعه 24 آگوست به‌صورت عمومی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH