خوگر

مدیرعامل شرکت خوگر: ما حوزه “عکاسی ممنوع” را به یک بستر آنلاین تبدیل کردیم!

خوگر از جمله شرکت‌های فعال در زمینه مبلمان و دکوراسیون داخلی است که توانسته با فعالیت چند ساله خود بستری برای حضور فروشندگان مختلف از سرتاسر کشور فراهم کرده و به یک مارکت پلیس (Market Place) بزرگ در این حوزه تبدیل گردد. به منظور آشنایی بیشتر با فعالیت این شرکت به سراغ امیر اسفندیاری مدیرعامل خوگر رفتیم و پیرامون مسائل مختلف صحبت کردیم که شما را دعوت می‌کنیم این مصاحبه را مطالعه بفرمایید.

آی‌تی‌رسان: جناب آقای اسفندیاری لطفا پیرامون نحوه شکل گیری ایده خوگر و فعالیت فعلی آن توضیح دهید

در مورد ایده شکل گیری این سایت باید بگویم که خوگر در سال 91 و از سوی یکی از مدیران شرکت ارایه شد تا به صنعت مبلمان و معماری داخلی کمک کرده و نقش مهمی در بازاریابی و فروش آن‌ها داشته باشد. در حقیقت ابتدا قرار بود این سایت به محلی برای فروش بعضی از محصولات تبدیل شود ولی پس از تحقیق و توسعه‌ای که انجام شد، خوگر به یک فروشگاه بزرگ برای معرفی و فروش محصولات برندهای مختلف تبدیل شد تا خدمات دهندگان به مشتریان متصل شده و این سایت تبدیل به یک مارکت پلیس بزرگ برای صنعت مبلمان کشور گردد.

در ادامه، ورود شبکه‌های اجتماعی نیز به فعالیت خوگر کمک کرد تا به یک پاتوق برای معماران داخلی و فعالان حوزه دکوراسیون تبدیل گردد و از ظرفیت این سایت برای توسعه فعالیت‌شان استفاده کنند. از مسایل مهمی که پیرامون خوگر وجود داشت این بود که حمل و نقل محصولات به چه نحوی صورت بگیرد که با ورود تیپاکس به عنوان شریک تجاری این مساله به نحو خوبی حل شده و عملا این معضل بزرگ به یک نقطه قوت عالی برای خوگر تبدیل شد.خوگر

طبق بررسی‌های انجام شده چیزی در حدود 20 درصد از بازار مبلمان در اختیار برندهاست و و الباقی بازار در دست برندهای متفرقه است که ما به دنبال سهم کوچکی از این بازار هستیم تا بتوانیم فعالیت خود را گسترش دهیم.

آی‌تی‌رسان: وجه تمایز خوگر و نکات مثبت موجود در آن چیست؟

خوگر اصولا یک فروشگاه صرف نیست، بلکه پر از محتوای کاربردی بوده که برای هر قشری قابل استفاده خواهد بود. مشتریان و مخاطبین می‌توانند با مراجعه به سایت ما به اطلاعات مختلفی از حوزه معماری و دکوراسیون داخلی دست پیدا کنند که قطعا تجربه بهتری از این موضوع را خواهند داشت. از دیگر مزیت‌های موجود در خوگر شبکه اجتماعی فعالی است که در آن تعبیه شده تا مشتریان و فروشندگان به‌راحتی بتوانند در کنار هم فعالیت کرده و به اهداف خود برسند که طبیعتا برای مشتریان خرید خوب و به صرفه خواهد بود و پیرامون فروشندگان نیز فروش بیشتر و بهتر و همکاری‌های تجاری با سایر فروشندگان است که قطعا از مزیت‌های این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود.

تامین کنندگان ما می‌توانند محصولات خود را به طرق مختلف در معرض دید مشتریان قرار دهند و از این طریق فروش بیشتر و در گستره بهتری را تجربه کنند. به طور مثال هر فروشنده می‌تواند روی تصاویری که برای محصولاتش ارسال می‌کند، تگ‌گذاری کرده و برای هر قسمت از محصول خود مشخصات جداگانه‌ای را وارد نماید که طبیعتا در دیده شدن و فروش بیشتر او کمک خواهد کرد.

آی‌تی‌رسان: طبیعتا ورود به حوزه آنلاین برای کسب و کاری مثل حوزه کاری شما بسیار سخت است، چه چالش‌ها و مشکلاتی در این زمینه داشتید و چگونه آن‌ها را حل کردید؟

ما به دلیل پیشینه خوبی که در زمینه مبلمان و دکوراسیون داخلی داشتیم و همچنین حضور مهندس کاشانی رئیس سابق اتحادیه مبلمان کشوری در گروهمان توانستیم بسیاری از چالش‌ها را برطرف کنیم. مستحضر هستید و همان‌طور که گفتید این حوزه کاری بسیار سنتی بوده و تولید محتوایی نیز نداشت و به طور کلی با فضای کاری این چنینی دور بود.

خوگر

به طور مثال یکی از چالش‌های اساسی در حوزه تولید محتوا در حوزه مبلمان این است که شما حق عکس برداری از محصولاتشان را ندارید و اگر به صورت حضوری به یک فروشگاه مراجعه کنید، قطعا با این جمله مواجه خواهید شد. ما در 4 سال فعالیت خود توانستیم عکاسی و تولید محتوای اختصاصی داشته و بسیاری از موارد الزامی کسب و کار مثل اندازه محصولات را استخراج کنیم.

بعضی از فروشندگان حتی باورشان نمی‌شد که می‌توان بدون تست و لمس مبلمان، این محصولات را خریداری کرد و ما کار سختی برای این موضوع داشتیم. ما با تولید محتوای اختصاصی و منحصر به فردمان که روی سایت قابل مشاهده است، توانستیم این موضوع را محقق کنیم.

آی‌تی‌رسان: قطعا در این راه مجبور شدید به بسیاری از این فروشندگان امتیازات و تسهیلاتی هم بدهید، چگونه آن‌ها را راضی کردید؟

ما به فروشندگان برای یک بستر مناسب فروش خدمات داده و امکان تولید محتوا و ارسال کالا را می‌دهیم. فروشندگان هر آن‌چیزی که در پروسه فروش احتیاج دارند توسط خوگر دریافت می‌کنند و می‌توانند تمام جزئیات مربوط به فروش محصولاتشان را از طریق پنل اختصاصی مشاهده کنند.

به طور مثال می‌توانند پرفروش‌ترین محصولات خود را مشاهده و یا شهرهای مختلف بازدید کننده را ببینند تا نسبت به ارایه پلن‌های فروش مختلف اقدام نمایند.

خوگر

آی‌تی‌رسان: حوزه پرپول و منفعت داری به نظر می‌رسد، رقیب هم در این زمینه دارید؟

رقیب خاص و قدری در این زمینه نداریم ولی سایت‌هایی در این حوزه حضور دارند که به فروش مبلمان از طریق اینترنت می‌پردازند. البته شروع کار آن‌ها به تازگی بوده و فعالیشان به هیچ وجه قابل مقایسه با عملکرد ما نیست.

آی‌تی‌رسان: مزیت شما برای خریدار و فروشنده چیست؟ اصولا چرا باید این دو قشر برای خرید به سایت شما مراجعه کنند؟

پیرامون فروشنده باید بگویم که مهم‌ترین مساله برای او عرضه محصولاتش در محیطی است که مشتری وجود دارد و به مرجع تخصصی حوزه فعالیت او مشهور است. فروشنده برای عرضه محصول در این سایت که از بازدید و مخاطب خوبی برخوردار است قطعا توجیه دارد.

در مورد مشتری هم طبیعتا دسترسی یک‌جا به 15 هزار کالای متنوع در یک سایت بهترین چیزی است که در اختیار او قرار می‌گیرد. همچنین مشتری از امکان ارسال رایگان به سرتاسر کشور بهره‌مند می‌شود که مبلغ خوبی را از هزینه‌های او می‌کاهد.

یک مزیت دیگر مهم در سایت ما امکان خرید نقد و اقساط محصولات بوده که بدیهی است با توجه به وضعیت بازار و همچنین محصولات، شرایط خوبی را برای مشتری فراهم می‌کند. این شرایط تقسیط تا 24 ماه امکان‌پذیر بوده و همه تجهیزات به صورت یک‌جا قابل خریداری است.

خوگر

آی‌تی‌رسان: همان‌طور که خودتان اشاره کردید مشتری برای خرید وسواس زیادی به خرج می‌دهد، این مشکل را چطور حل کردید؟ موضوع بعدی اینکه با توجه به حساسیت خدمات پس از فروش، پایش مربوط به پروسه صفر تا صد فرایند خرید و استفاده توسط مشتری و رضایت او به چه نحوی انجام می‌شود؟

اول از همه باید بگویم که تیم کنترل کیفیت ما قبل از اینکه هر اقدامی در مورد فروشندگان انجام دهند، محصولات را مورد بررسی قرار می‌دهند تا از نظر کیفیت و خدمات مطمئن شوند و پس از آن وارد مذاکره با فروشنده می‌شویم تا بتوانیم او را به خوگر اضافه کنیم.

کالا پس از سفارش مشتری بررسی شده و در صورت وجود هرگونه مشکل و کیفیت به فروشنده عودت داده می‌شود تا برای مشتری ارسال نگردد. در صورت وجود هر گونه مشکل که توسط مشتری اعلام شود ما خود را موظف می‌دانیم که پروسه برگشت محصول را انجام دهیم تا فروشنده مشکل مربوطه را حل کرده و با وضعیت مطلوب به مشتری برگرداند.

خوگر

آی‌تی‌رسان: حتی اگر شما این فرایند را با همین شکلی که گفتید انجام دهید با یک مشکل بزرگ به نام مدت زمان طولانی سرویس‌دهی فروشنده مواجه خواهید شد، این مشکل را چگونه برطرف می‌کنید؟ گاها این طولانی شدن زمان به قدری است که مشتری به طور کلی قید آن کالا یا سرویس را می‌زند…

ما به شدت در مورد این خدمات حساس هستیم و تمامی برندهایی که با ما کار می‌کنند به خوبی می‌دانند که خط قرمز ما مشتری است و در صورت عدم سرویس‌دهی مناسب قطعا با برخورد ما مواجه خواهند شد. جدا از این نیز باید گفت که خدمات پس از فروش خوگر در این مواقع وارد عمل می شود تا تکلیف مشتری و محصول معیوب هر چه سریع‌تر مشخص شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH