شیائومی پوکوفون F1 رسما معرفی شد؛ ترکیب سخت‌افزار پرچمدارگونه با قیمتی باورنکردنی

پس از درز اطلاعات فراوان، سرانجام امروز گوشی شیائومی پوکوفون F1 طی یک مراسم باشکوه در کشور هند و شهر دهلی‌نو معرفی شد. این دیوایس آغازگر سری جدیدی در اسمارت‌فون‌های شیائومی خواهد بود تا علاوه بر افزایش تنوع محصولات این کمپانی چینی، انتخاب دستگاهی با ارزش خرید بالا برای کاربران میسر گردد.

این گوشی که در کشور هند با نام پوکو F1 شناخته می‌شود، ارزان‌ترین دیوایس مجهز به تراشه اسنپدراگون 845 است. قیمتی که شیائومی برای این محصول در نظر گرفته بسیار پایین بوده و باور نکردنی است. خب ابتدا به سراغ مشخصات سخت‌افزاری این هندست می‌رویم تا بیش‌تر با آن آشنا شویم.

محصول جدید شیائومی مجهز به یک نمایشگر 6.18 اینچی از نوع IPS LCD است که رزولوشن آن برابر با 2246 در 1080 (فول اچ‌دی پلاس) بوده و نسبت تصویر 18.7 به 9 را رقم می‌زند. طراحی این گجت همانند اکثر محصولات اخیر دنیای موبایل مشابه گوشی آی‌فون X و به صورت ناچ استایل بوده که امکان به‌کارگیری نمایشگری بزرگ را در درون بدنه‌ای کوچک فراهم کرده است. پنل جلویی فاقد هرگونه دکمه فیزیکی است و تنها یک بخش برش خورده در بالای آن و حاشیه نسبتا باریکی در پایین آن دیده می‌شود. البته بخش برش خورده نمایشگر به لطف آپشنی که در تنظیمات گوشی قرار دارد، قابلیت مخفی شدن را دارد تا نظر مخالفان ناچ نیز جلب شود. ظاهرا پنل روبرویی به وسیله شیشه‌ای از نوع گوریلاگلس محافظت می‌شود اما در طی مراسم معرفی، به نسخه آن اشاره‌ای نشده است.

همان‌گونه که اشاره کردیم، گوشی شیائومی پوکوفون F1 را باید یک پرچمدار قلمداد کرد. تراشه اسنپدراگون 845 حاضر در آن جزو بهترین تراشه‌های موبایلی کنونی جهان است. این چیپست دارای پردازنده‌ای هشت هسته‌ای است که با فرکانس نهایی 2.8 گیگاهرتزی خود یک غول توانا محسوب می‌شود. واحد گرافیکی نیز آدرنو 630 است که هیچ بازی یارای از پا در آوردن آن را ندارد. آن‌طور که چینی‌ها در مراسم معارفه این گجت اعلام کردند، پرچمدار ارزان قیمت شیائومی در بنچمارک آنتوتو حائز امتیاز 277,350 شده که بسیار عالی است. شیائومی در بخش حافظه هم برای محصول جدیدش دست و دل‌باز عمل کرده و آن را با 6 و 8 گیگابایت رم به همراه 64، 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی تولید کرده است.

دوربین شیائومی پوکوفون F1 هم اگر بهترین نباشد، حداقل جزو بهترین‌ها در این رده محسوب می‌شود. دوربین دوگانه این دستگاه دارای دو سنسور 12 و 5 مگاپیکسلی است که به نظر همان نمونه‌های حاضر در گوشی شیائومی Mi 8 SE است. سنسور اصلی این مجموعه ساخت سونی و از نوع IMX363 بوده که اندازه پیکسل‌های آن به 1.4 میکرون می‌رسد. این سنسور در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار دارد تا بتوان به ثبت تصاویر واضح در تاریکی شب امیدوار بود. البته حضور پررنگ فناوری هوش مصنوعی نیز باعث شده که انتظارات از کیفیت و توانمندی‌های دوربین این گوشی بالا باشد.

دوربین سلفی این دستگاه نیز نمونه‌ای 20 مگاپیکسلی است که یک لنز با دهانه دیافراگم f/2.0 را پیش روی خود می‌بیند. این دوربین در برش بالای نمایشگر جای گرفته و قابلیت بازگشایی قفل توسط سیستم تشخیص چهره را نیز داراست. خوشبختانه همانند گوشی Mi 8 در این گوشی نیز از امواج مادون قرمز یا همان تکنولوژی اینفرارد استفاده شده تا به وسیله آن چهره کاربر اسکن شود. سپس لنزی مجزا امواج بازتاب شده از چهره کاربر را دریافت و به تحلیل آن‌ها می‌پردازد تا عمل بازگشایی قفل دستگاه به پیشرفته‌ترین شکل ممکن انجام شود.

علی‌رغم عرضه نسخه نهایی اندروید 9 پای، متاسفانه شیائومی محصول جدید خود را با اندروید 8.1 اوریو و نسخه 9.6 رابط کاربری MIUI عرضه خواهد کرد. البته کمپانی تولید کننده با اصلاحاتی که در بخش نرم‌افزاری و رابط کاربری این دیوایس انجام داده، کاری کرده که ظاهر آن مشابه نمونه‌های مدرن و شبیه به نرم‌افزار نوا لانچر باشد. این را هم اضافه کنیم که شیائومی پوکوفون F1 حداکثر تا سه ماه آینده به‌روزرسانی اندروید 9 پای را به همراه نسخه شماره 10 رابط کاربری MIUI دریافت خواهد کرد.

شیائومی وظیفه تامین انرژی این هندست را بر عهده یک باتری غول‌ پیکر 4 هزار میلی آمپر ساعتی گذاشته که از نسخه سوم فناوری شارژ سریع کوالکام با توان 18 وات پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه در جعبه این محصول نیز یک آداپتور سازگار با فناوری Quick Charge 3.0 موجود است. این گوشی ارزان قیمت در بحث مالتی‌مدیا نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به لطف اسپیکرهای استریو که یکی در بالای دستگاه و در دل اسپیکر مکالمه ادغام شده و دیگری که در پایین دستگاه و به عنوان اسپیکر اصلی عمل می‌کند، کاربران از شنیدن صدایی بلند و البته باکیفیت لذت خواهند برد. این تمام ماجرا نبوده و به مدد فناوری LiquidCool، حین اجرای بازی نیز حرارت گوشی دل‌بند شما بالا نرفته و نگرانی‌ها بابت داغ شدن آن از بین می‌رود.

گوشی شیائومی پوکوفون F1 در سه رنگ مشکی گرافیتی، آبی استیل و قرمز در دسترس خواهد بود. البته نسخه چهارمی هم در کار است که با نام Armored Edition شناخته شده و پنل پشتی آن از جنس کولار است. استفاده از کولار برای پوشش بدنه در این مدل باعث شده که در دست گرفتن آن راحت‌تر از نمونه‌های عادی باشد. ضمن آن‌که این نوع پوشش باعث مقاومت هر چه بیش‌تر در برابر خراش و ضربه می‌شود. قیمت نسخه‌های مختلف این دستگاه نیز به شرح زیر است:

  • نسخه اول با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی: 300 دلار
  • نسخه دوم با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی: 345 دلار
  • نسخه سوم با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی: 415 دلار
  • نسخه Armored Edition با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی: 430 دلار

فروش نسخه‌های اولیه و مخصوص کشور هند از یک هفته دیگر و از طریق دو دروازه Mi.com و Flipkart به انجام خواهد رسید. قیمت و زمان عرضه جهانی این دیوایس نیز قرار است که روز 27 آگوست یعنی 5 روز دیگر از طریق رویدادهای سه‌گانه جاکارتا، پاریس و هنگ‌‌کنگ اعلام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH