تکنولوژی جدید مانع از آتش گرفتن باتری گوشی‌های هوشمند خواهد شد

بر هیچکس پوشیده نیست که باتری‌های لیتیوم یونی با کوچک‌ترین مشکل به راحتی آتش خواهند گرفت. هنوز هم بسیاری از کاربران مشکلات باتری گلکسی نوت 7 را که در نهایت منجر به جمع شدن آن از بازار شد، فراموش نکرده‌اند. حال برخی از محققان ادعا کرده‌اند به یک فناوری جدید دست پیدا کرده‌اند که مانع از آتش‌ گرفتن این نوع باتری‌ها خواهد شد.

سلول باتری‌های لیتیوم یونی معمولی دارای دو الکترود است که به وسیله یک پلاستیک بسیار نازک از یکدیگر جدا شده‌اند. در صورت کوچک‌ترین مشکلی برای این پلاستیک بسیار نازک، الکترودها با هم برخورد کرده و مایع محلول الکترولیت آتش می‌گیرد. اما افزودن یک ماده سیلیسی (ماده‌ای که در بالا تصویر آن را مشاهده می‌کنید) موجب سفت شدن این محلول می‌شود و از برخورد الکترودها به یکدیگر جلوگیری خواهد کرد. این کار امکان آتش‌گیری این مدل از باتری‌ها را غیرممکن می‌کند.

به گفته Gabriel Veith، یکی از محققین در این پروژه، هدف نهایی آن دست یافتن به یک باتری لیتیوم یونی است که حتی در صورت آسیب بخشی از آن به کار خود ادامه دهد. در نهایت می‌توان از این فناوری در باتری گوشی‌های هوشمند استفاده کرد و امنیت آنها را تا حد زیادی بهبود بخشید. البته استفاده اولیه این تکنولوژی داخل باتری پهپادها خواهد بود.

محققان به تازگی در خصوص این کشف جدید در دویست و پنجاه و ششمین تجمع بین‌المللی National Meeting & Exposition of the American Chemical Society به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH