اوپو R17 پرو با دوربین سه‌گانه و حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر رسما معرفی شد

پس از درز شایعات فراوان و انتشار اخبار متعدد پیرامون گوشی اوپو R17 پرو سرانجام شاهد رونمایی رسمی از این دیوایس جذاب بودیم. محصولی که با طراحی خاص و ویژگی‌های منحصر به‌فرد خود قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. با ادامه این مطلب و معرفی کامل این گجت تازه وارد همراه آی‌تی‌رسان باشید.

گوشی اوپو R17 پرو محصولی برای ویژگی‌های خاص و رده بالا بوده و حتی گزینه‌ای برای ثبت برخی از اولین‌های این کمپانی چینی است. در حقیقت این دیوایس را باید جایگزینی برای گوشی اوپو فایند X در نظر گرفت که تفاوت‌های نسبتا زیادی نیز با یکدیگر دارند. با این‌که محصول جدید اوپو از نظر دسته‌بندی کلی و رده‌بندی تراشه به‌کار رفته در آن یک سر و گردن از اوپو فایند X پایین‌تر قرار می‌گیرد، اما وجود دوربین پشتی سه‌گانه و فناوری شارژ سریع اختصاصی SuperVOOC اوپو باعث شده تا نگاه ویژه‌ای نسبت به اوپو R17 پرو داشته باشیم. خب بهتر است به سراغ مشخصات سخت‌افزاری و اطلاعات این دستگاه برویم.

چینی‌ها در این گوشی فرامیان‌رده از یک نمایشگر 6.4 اینچی از نوع امولد استفاده کردند که حامل رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل است. این گوشی برای نخستین بار از شیشه محافظ تازه معرفی شده گوریلاگلس 6 برای محافظت از پنل نمایشگر بهره‌ می‌برد. خوشبختانه طراحی آن بسیار مدرن و نمایشگر آن نیز بسیار کم‌حاشیه است! به لطف طراحی ناچ استایل ویژه اوپو که آن را هنگام معرفی گوشی‌های اوپو F9 و F9 پرو دیده بودیم، برش بالای نمایشگر دیگر ظاهری چهار ضلعی و ذوزنقه گونه نداشته و شکلی مانند قطره چکیده آب به خود گرفته که این نوع طراحی اصطلاحا waterdrop-style notch نامیده می‌شود. همین سبک طراحی باعث شده که نسبت نمایشگر به بدنه این دستگاه به رقم قابل توجه 91.5 درصد برسد.

بخش دوربین اوپو R17 پرو هم از بخش‌های نسبتا جذاب و قابل توجه آن به شمار می‌رود؛ جایی که پس از گوشی هواوی P20 پرو، برای دومین بار در صنعت موبایل شاهد به‌کارگیری سه لنز برای دوربین اصلی یک اسمارت‌فون هستیم. این لنزها به شکل عمودی در بالای پنل پشتی و متمایل به مرکز مستقر شده‌اند. لنز میانی این مجموعه حاوی سنسور اصلی دوربین این دیوایس است که با رزولوشن 12 مگاپیکسلی، اندازه 1/2.55 اینچی و دیافراگم متغیر بین f/1.5-f/2.4 نوید ثبت تصاویری باکیفیت را می‌دهد. موردی که پیش از این در گوشی‌های گلکسی S9 پلاس و البته گلکسی نوت 9 سامسونگ دیده بودیم.

متاسفانه کاربرد لنز دوم و 20 مگاپیکسلی این مجموعه فعلا نامشخص است اما جالب اینجاست که لنز سوم این خانواده برخلاف تصورات احتمالی شما عمل می‌کند. در حقیقت عضو سوم دوربین‌های اوپو R17 پلاس یک سنسور عمق‌سنج سه‌بعدی مبتنی بر فناوری time-of-flight است که زمان بازتاب فوتون‌های تابیده شده به سوژه پیش رو را محاسبه می‌کند. تا پیش از این چنین سنسوری را فقط در بخش جلویی دستگاه‌ها و به منظور قفل‌گشایی با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی دیده بودیم. اوپو در این مورد اعلام کرده که به کمک این سنسور می‌توان دیوایس فوق را به تلویزیون متصل کرده و حتی آن را به یک کنسول بازی تبدیل کرد. دوربین سلفی این هندست نیز نمونه‌ای 25 مگاپیکسلی با ضریب دیافرگم f/2.0 بوده که در همان برش قطره‌ای شکل بالای نمایشگر تعبیه شده است.

مطابق انتظارات قبلی، برای این فرامیان‌رده از تراشه مدرن و پیشرفته اسنپدراگون 710 استفاده شده که 8 گیگابایت رم نیز آن را برای انجام امور کاربر همراهی می‌کند. با این مجموعه سخت‌افزاری می‌توان ادعا کرد که اوپو R17 پرو از پس هر کاری بر می‌آید. حافظه داخلی این گوشی نیز 128 گیگابایت بوده اما فاقد درگاه کارت حافظه است. مسلما جالب‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت جدید این هندست به باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی آن برمی‌گردد؛ جایی که اوپو با یک ترفند جالب توانست آن را به دو نیمه 1850 میلی‌آمپر ساعتی تقسیم کند. همین کار باعث شده که دستگاه پیش روی ما از فناوری شارژ سریع SuperVOOC با توان 50 وات پشتیبانی کند. این فناوری چندی پیش و هنگام رونمایی از گوشی Find X Lamborghini Edition معرفی شد. تکنولوژی فوق کاربر را قادر می‌سازد که به کمک شارژرهای مخصوص و مورد تایید اوپو، ظرف مدت تنها 10 دقیقه باتری گوشی خود را تا 40 درصد شارژ کند.

دیگر ویژگی مهم و پرطرفدار این گجت، بهره‌مندی آن از حسگر اثر انگشتی بوده که در دل نمایشگر و به صورت یکپارچه با آن قرار گرفته است. علی‌رغم عرضه اندروید 9 پای، محصول جدید اوپو در ابتدای کار خود اندروید 8.1 اوریو را با نسخه 5.1 رابط کاربری اختصاصی ColorOS اجرا خواهد کرد. مانند بیش‌تر دیوایس‌های اوپو، پنل پشتی شیشه‌ای این گوشی نیز با سطوح مختلف رنگی مزین شده که اصطلاحا Fog gradient نامیده می‌شوند. قیمت اوپو R17 پرو معادل 625 دلار بوده و فروش آن برای کاربران چینی از اواسط ماه اکتبر آغاز خواهد شد. متاسفانه تا بدین لحظه جزئیاتی درخصوص قیمت و زمان عرضه جهانی این محصول منتشر نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH