آپدیت اندروید ۸.۱ برای گلکسی J5 2017 منتشر شد

کمپانی سامسونگ مطابق وعده‌های قبلی خود به‌روزرسانی اندروید 8.1 اوریو را برای گوشی گلکسی J5 2017 منتشر کرد. پس از گلکسی J3 2017، این دومین عضو از سری J گوشی‌های سامسونگ است که اندروید اوریو را دریافت می‌کند.

به‌روزرسانی فوق برای کاربران این دستگاه در کشور لهستان منتشر شده و علاوه بر اندروید 8.1 اوریو، آخرین پچ‌های امنیتی مربوط به ماه آگوست را نیز به این محصول میان‌رده آورده است. چند هفته پیش نیز شاهد عرضه به‌روزرسانی اندروید 8.0 اوریو برای گوشی گلکسی J3 2017 بودیم. نکته جالب این اتفاق، هم‌زمانی آن با معرفی گوشی گلکسی J2 Core بوده است؛ محصولی که اولین اسمارت‌فون مبتنی بر اندروید Go سامسونگ به شمار رفته و به طور پیش‌فرض از نسخه 8.1 سیستم‌عامل موبایلی گوگل بهره می‌برد. البته نگارش اندروید در این نوع از گوشی‌ها به گونه‌ای است که با مصرف کم‌تر منابع سیستمی، به اجرای هر چه بهتر و روان‌تر تسک‌ها در دیوایس‌های رده پایین کمک می‌کند.

خب به بحث گلکسی J5 2017 خودمان برگردیم. به‌روزرسانی اخیر این هندست نسخه نرم‌افزاری آن را به شماره J530FXXU2BRH5 تغییر داده است. کاربرانی که تمایل دارند طعم نسخه جدید اندروید را هر چه زودتر بچشند، با مراجعه به این لینک می‌توانند فریم‌ور جدید این دستگاه را دریافت کنند. احتمالا این به‌روزرسانی از طریق OTA منتشر شده و کاربران دیگر کشورها نیز واجد دریافت آن هستند. برای همین پیشنهاد می‌کنیم به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و از طریق بخش Software update و لمس گزینه Download updates manually (دانلود دستی به‌روزرسانی‌ها) نسبت به جست‌وجوی دستی به منظور وجود به‌روزرسانی‌های احتمالی اقدام کنید.

در این میان سوالی در ذهن‌ها ایجاد می‌شود که آن هم به زمان عرضه به‌روزرسانی اندروید اوریو و نسخه دقیق آن (منظور ما نسخه 8.0 و یا 8.1 است) برای گوشی گلکسی J7 2017 مربوط می‌شود. خوشبختانه شواهد کنونی به نسخه 8.1 اندروید اشاره دارند. امیدواری‌ها هم بر این است که سامسونگ اشتباه سال گذشته و عرضه اندروید 7.0 برای گلکسی J7 2016 را تکرار نکرده و بزرگ‌ترین عضو از نسل 2017‌های خانواده J را به نسخه جدیدتر اندروید اوریو مزین کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH