اندروید 9 پای از کنترلرهای Xbox One پشتیبانی می‌کند

کنترلرهای Xbox One مایکروسافت تا به امروز هیچ‌گاه به طور کامل با اندروید سازگار نبوده و عملکرد بی‌نقصی در آن نداشتند. ظاهرا این وضع تغییر کرده و از قرار معلوم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود؛ زیرا مطابق گزارشاتی که اخیرا منتشر شده، اندروید 9 پای از کنترلرهای Xbox One پشتیبانی می‌کند.

تقریبا دو سال پیش بود که مایکروسافت فناوری بلوتوث را به کنترلرهای Xbox One اضافه کرد. از آن زمان تاکنون بسیاری از بازی‌ها با مشکلاتی در زمینه button mapping (بخش نحوه عملکرد کلیدها) مواجه بودند اما ظاهرا این وضع تغییر خواهد کرد. به نظر می‌رسد که کمپانی گوگل در آخرین نسخه منتشر شده اندروید 9 پای پشتیبانی از کنترلرهای Xbox One را از طریق بلوتوث فراهم کرده است. مطابق گزارشی که XDA-Developers منتشر کرده، یکی از مهندسان گوگل اخیرا پرونده یک گزارش مربوط به باگ موجود در بخش mapping کنترلرهای این کنسول را بسته و اشاره کرده که این مشکل در اندروید 9 پای رفع شده است.

ظاهرا کدهای رفع این مشکل درون هسته‌های اندروید 9 پای گنجانده شده است. بنابراین همه نسخه‌های این سیستم‌عامل که تاکنون عرضه شده‌اند، دیگر مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.  بد نیست بدانید که بسیاری از بازی‌های اندرویدی از کنترلرهای بلوتوثی پشتیبانی می‌کنند. آن‌گونه که وب‌سایت CNET گزارش داده، حتی بازی فورتنایت نیز به‌زودی با کنترلرهای بلوتوثی سازگار خواهد شد. نتیجه آن می‌شود که تجربه بازی فورتنایت بیش از پیش در اندروید جذاب‌تر می‌شود، خصوصا اگر دیگر توسعه‌دهندگان بازی نیز دست به‌کار شده و دیوایس‌های اندرویدی را چیزی فراتر از یک فرصت برای پشتیبانی از کنترلرهای بلوتوثی تصور کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH