هرآنچه که باید در رابطه با آنر پلی هواوی بدانید: اسمارت‌فون مخصوص گیمینگ با برچسب قیمتی مناسب!

در حال حاضر گوشی‌های گیمینگ به‌عنوان یک موجودیت قلمداد می‌شوند و به‌طور معمول کلیه آن‌ها از چندین ویژگی مشترک بهره‌مند هستند. این هندست‌ها با چندین مشخصه رقابتی روانه بازار شده و تمامی آن‌ها محصولاتی گران‌قیمت هستند. این پدیده امری منطقی است. برای خریداری یک گوشی گیمینگ با زرق‌وبرق فراوان بایستی انتظار پرداخت مبلغی معادل یک اسمارت‌فون پرچم‌دار با سخت‌افزاری مشابه را داشته باشید.

اما برند آنر چنین تفکری ندارد. بالاخره اسمارت‌فون جدید آنر پلی با مشخصات پیشرفته، طراحی یکپارچه و برچسب قیمتی کم‌تر از 300 دلار معرفی شد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های کلیدی آنر پلی جدید خواهیم پرداخت.

آنر پلی تمرکز عمده‌ای بر مقوله گیمینگ دارد

همان‌طور که در برگه مشخصات رسمی اسمارت‌فون آنر پلی قابل مشاهده است، این گوشی در مقایسه با قیمت خود به همراه مشخصات واقعا پیشرفته‌ای عرضه شده است. این هندست نه‌تنها از تراشه های‌سیلیکون کایرین 970 (تراشه مشابه با نمونه به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون‌های هواوی P20 پرو و میت 10 پرو) بهره می‌گیرد؛ بلکه مجهز به 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم است. قدرت پردازشی این مجموعه به تنهایی بایستی فراتر از توان موردنیاز برای اجرای بازی‌های با گرافیک بالا باشد؛ اما آنر گوشی جدید خود را به فناوری GPU Turbo نیز مجهز نموده است.

آنر ادعا می‌کند که وجود فناوری GPU Turbo بر روی یک اسمارت‌فون، بهره‌وری پردازنده گرافیکی دستگاه را تا سقف 60 درصد ارتقا می‌دهد و میزان انرژی مصرفی تراشه برای پردازش یک فریم منفرد را 30 درصد کاهش خواهد داد. بعلاوه به لطف این تکنولوژی، میزان انرژی مصرفی دستگاه نیز 15 درصد کاهش پیدا می‌کند.

طی بررسی‌های کامل صورت گرفته، کارشناسی با نام Abhishek Baxi ادعا کرد که بازی PUBG Mobile را با بالاترین تنظیمات گرافیکی به‌طور روان اجرا نموده و عملکرد گوشی نیز به ندرت دچار وقفه شده است. البته هنوز صحت وسقم کلیه شاخص‌های ارزیابی مورد بررسی قرار نگرفته است و در آینده آزمایشات بیش‌تری بر روی این هندست اجرا خواهند شد. اما در حال حاضر، وجود یک گوشی گیمینگ ارزان‌قیمت که قادر به اجرای بازی PUBG با بالاترین تنظیمات گرافیکی است، امری هیجان‌انگیز به‌شمار می‌آید. البته ذکر نکته‌ای دیگر پیرامون فناوری GPU Turbo حائز اهمیت است. در صورتی‌که قصد اجرای بازی PUBG Mobile را بر روی گوشی خود ندارید، این فناوری برای شما چندان سودمند نخواهد بود. در حال حاضر GPU Turbo تنها با 2 بازی مختلف سازگاری دارد؛ اما آنر ادعا می‌کند که در آینده بر تعداد عناوین بازی‌ها افزوده خواهد شد.

گوشی مقرون‌به‌صرفه، فراتر از حد تصور

یکی از بهترین مشخصه‌های این گوشی، قیمت مناسب آن است. قیمت‌گذاری آنر پلی از 19999 روپیه (حدودا 286 دلار) آغاز می‌شود. این هندست تا حد زیادی به‌عنوان مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی گیمینگ بازار محسوب می‌شود. قیمت‌گذاری مذکور مربوط به مدل 4 گیگابایتی دستگاه است. همچنین با پرداخت مبلغ 23999 روپیه (تقریبا 344 دلار) می‌توانید نسخه پیشرفته‌تر این اسمارت‌فون با 6 گیگابایت رم را خریداری نمایید. قیمت‌گذاری مشابه، مشخصه رقابتی آنر پلی به‌شمار می‌آید؛ اما خریداری این هندست بیش‌تر به نیازمندی‌های شما بستگی خواهد داشت. اسمارت‌فون شیائومی Mi A2 قیمت حدودا 290 دلاری دارد؛ اما در صورتی‌که مایل به خریداری نسخه مجهز به 6 گیگابایت رم هستید، ناچارا بایستی مبلغی معادل 400 دلار پرداخت نمایید. در حال حاضر نوکیا 7 پلاس یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار بوده و نه‌تنها قیمت تقریبا 400 دلاری دارد؛ بلکه با یک پردازنده کند روانه بازار شده است. ویوو V9 با قیمت 360 دلاری اندکی ارزان‌تر است؛ اما نسبت به سایر گوشی‌ها در این محدوده قیمتی با ویژگی‌های مناسب‌تری تولید می‌شود. بعلاوه هیچ‌یک از سایر گوشی‌های حاضر در فهرست بر مقوله گیمینگ تمرکز ندارند.

اما این هندست، ظاهری متفاوت با یک گوشی گیمینگ دارد!

بله درست است. در این هندست از ظاهر پر زروبرق و پرطرفدار خبری نیست و با بررسی آنر پلی متوجه طراحی رنگ و رو رفته آن خواهید شد. متاسفانه گوشی کمی بیش از حد معمول در سمت وسویی متفاوت حرکت کرده و این امری بسیار غیرمعمول است. آنر پلی مجهز به پیکره‌بندی دوربین دوگانه در قسمت پشتی دستگاه است و از یک نمایشگر برش‌خورده و یک چانه با لوگوی بزرگ آنر بر روی آن بهره می‌گیرد. در صورتی‌که به یک گوشی شاخص احتیاج ندارید، نبایستی با اسمارت‌فون آنر پلی مشکلی داشته باشید.

از سوی دیگر، طراحی گوشی از چندین مشخصه مطلوب برخوردار است. با وجود حفظ جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و پورت USB Type-C، تنها یک اسپیکر در بخش انتهایی دستگاه مشاهده می‌شود. این موضوع بدان معناست که در زمان اجرای بازی‌ها از بهترین تجربه شنیداری بهره‌مند نخواهید شد؛ اما حداقل قادر خواهید بود تا بدون نیاز به یک دانگل اضافی، هدفون خود را به گوشی متصل نمایید.

فروش این هندست به‌زودی آغاز خواهد شد

متاسفانه در حال حاضر جزئیات مربوط به زمان عرضه اسمارت‌فون جدید آنر مشخص نشده است. اما با آغاز فروش این گوشی می‌توان آن‌را از فروشگاه‌های آمازون، HiHonor.com و سایر خرده‌فروشی‌ها خریداری کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH