آیا دستگاه‌های هوشمند خانگی شما به اینترنت با سرعت بالا نیاز دارند؟

بسیاری از دستگاه‌های هوشمند خانگی برای کارکرد صحیح قابلیت‌های پیشرفته خود به ارتباط اینترنتی احتیاج دارند. اما پرسش اساسی این است که آیا ارتباط اینترنتی بایستی از سرعت فوق‌العاده بالایی برخوردار باشد؟ اطلاع از پاسخ این پرسش همان چیزی است که بدان نیاز خواهید داشت.

بررسی اولیه مفهوم سرعت اینترنت

سرعت اینترنت بر اساس واحد مگابیت بر ثانیه سنجیده می‌شود؛ لذا هنگامی‌که به دنبال خریداری سرویس اینترنت از یک شرکت ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی هستید یا اقدام به اجرای تست سرعت بر روی ارتباط اینترنتی خود می‌نمایید، کلیه این موارد بر حسب واحد مگابیت بر ثانیه اندازه‌گیری می‌شوند. رقم بزرگ‌تر این پارامتر به معنای سریع‌تر بودن اتصال اینترنت است.

اصطلاح اینترنت سریع برای اشخاص مختلف معانی متفاوتی دارد. با این وجود برخی فعالیت‌های خاص نیازمند میزان مشخصی از پهنای باند اینترنتی هستند. پهنای باند معرف حجم داده‌هایی است که می‌توان در یک بازه زمانی مشخص ارسال و دریافت کرد. صرف‌نظر از برداشت شما نسبت به واژه “سریع”، در ارتباطات اینترنتی با سرعت بالاتر، پهنای باند بیش‌تری در دسترس شما قرار خواهد گرفت. به‌عنوان مثال، ارسال یا دریافت یک ایمیل به اندازه پخش فیلم از سایت نت‌فلیکس نیازمند پهنای باند نخواهد بود. این امر در خصوص کارکردهای مختلف دستگاه‌های هوشمند خانگی نیز صادق است.

کدامیک از دستگاه‌های هوشمند خانگی نیازمند اینترنت با سرعت بالا هستند؟

در صورتی‌که ارتباط اینترنتی شما مشخصا پر سرعت محسوب نمی‌شود؛ کماکان بدشانس نیستید؛ چرا که بسیاری از دستگاه‌های هوشمند خانگی عملکردی بدون وقفه ارایه خواهند داد. به عبارت دیگر، ارسال فرامین به اشیائی نظیر لامپ‌های هوشمند یا قفل‌های هوشمند پهنای باند بسیار ناچیزی را اشغال خواهد کرد؛ زیرا در این حالت حجم بسیار ناچیزی از داده در شبکه یا فضای ابری ارسال می‌شود. با این‌حال برخی دستگاه‌های خاص به منظور عملکرد بی‌نقص کاملا نیازمند ظرفیت پهنای باند مناسب و اینترنت با سرعت کافی هستند. این موضوع، کلیه گجت‌های مجهز به دوربین را شامل می‌شود.

دوربین‌های وای‌فای و زنگ‌های ویدیویی سریعا در حال تبدیل شدن به محبوب‌ترین دستگاه‌های هوشمند خانگی در بازار هستند؛ چرا که احتمالا جزو مهم‌ترین دستگاه‌های سودمند در منزل به‌شمار می‌آیند. با این وجود ابزارهای مذکور به منزله شمشیری دولبه هستند؛ زیرا گجت‌های مجهز به این دوربین‌ها به پهنای باند قابل‌توجهی احتیاج دارند و هر ارتباط اینترنتی قادر به ارایه چنین ظرفیتی نخواهد بود.

به‌عنوان مثال، دوربین Nest Cam IQ برای آپلود داده‌ها می‌تواند به پهنای باند 4 مگابیت بر ثانیه دست یابد. در صورتی‌که سرعت اینترنت شما بسیار بالاتر از این میزان باشد، احتمالا لازم نیست نگران باشید. با این‌حال اگر از اینترنت DSL با سرعت‌های پایین‌تر از 7 مگابیت بر ثانیه استفاده می‌کنید، دوربین Nest Cam IQ با کند نمودن سرعت سایر اجزای شبکه شما غالبا می‌تواند بدون مشکل عمل نماید.

در صورتی‌که از اینترنت با سرعت‌های پایین‌تر استفاده می‌کنید، خبر خوب برای شما این است دوربین‌های وای‌فای و سایر دوربین‌های هوشمند توانایی ضبط ویدیو با کیفیت‌های پایین‌تر را دارند. مثلا دوربین Nest Cam معمولی قادر به ضبط محتوا با رزولوشن پایین 360p است که رزولوشن بسیار وحشتناکی محسوب می‌شود؛ اما تنها پهنای باند اینترنتی بسیار محدودی معادل 0.15 مگابیت بر ثانیه را اشغال خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH