آموزش نحوه همگام‌سازی ویندوز ۱۰ با دستگاه‌های اندرویدی و آی‌فون‌های اپل

به‌روزرسانی رداستون 5 ویندوز 10 شامل اپلیکیشن Your Phone جدیدی خواهد بود که اس‌ام‌اس‌ها، تصاویر و نوتیفیکیشن‌ها را از گوشی شما در کامپیوترتان همگام‌سازی خواهد کرد. در ادامه سعی داریم تا شما را با برخی ویژگی‌های این برنامه آشنا کنیم.

دریافت نوتیفیکیشن‌ها بر روی پی‌سی (فقط اندروید)

اگر شما یک گوشی اندرویدی دارید می‌توانید نوتیفیکیشن‌های خود را بر روی کامپیوتر همگام‌سازی نمایید. این ویژگی بر روی اپلیکیشن Cortana فراهم شده است. اگر آیفون دارید قادر به این کار نخواهید بود (اپل به اپلیکیشن‌ها اجازه نمی‌دهد اعلان‌های سیستم را بر روی iOS ببینید).

برنامه Cortana می‌تواند چندین نوع نوتیفیکیشن را با اندروید همگام سازد که از جمله آن‌ها می‌توان به اعلان‌های میس کال، پیام‌های دریافتی و اخطار باتری کم گوشی اشاره کرد. حتی این امکان برایتان وجود دارد که نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌های مختلفی را به کامپیوتر فوروارد نمایید.

پاسخ به اس‌ام‌اس‌ها بر روی کامپیوتر (فقط اندروید)

علاوه بر ویژگی بالا، شما می‌توانید از روی پی‌سی به پیام متنی گوشی پاسخ دهید. برخی نوتیفیکیشن‌ها یک گزینه Reply دارند که به شما اجازه می‌دهد به‌طور مستقیم جواب پیام‌ها را ارسال کنید. متن تایپ شده از طریق گوشی ارسال خواهد شد.

هرچند این ویژگی، امکان بسیار خوبی به‌حساب می‌آید، اما به خوبی برنامه Messaging Everywhere مایکروسافت (متاسفانه در آپدیت سالانه به سرانجام نرسید) نخواهد بود. گرچه امکان پاسخ‌دهی به کل یک مکالمه وجود دارد ولی مسلما این، همه آن چیزی نیست که مایکروسافت قول داده بود.

ارسال لینک‌ها به کامپیوتر

ویژگی Continue on PC مایکروسافت، با دستگاه‌های اندرویدی و آیفون کار می‌کند. وقتی که در حال مشاهده صفحه وبی بر روی گوشی خود هستید، خیلی سریع می‌توانید آن را به پی‌سی خود ارسال نمایید. اگر در هندست خود دکمه Continue on PC را مشاهده کردید با فشار دادن آن، لیستی از کامپیوترهایی که به اکانت مایکروسافت شما وصل هستند نشان داده می‌شود. با انتخاب نام کامپیوتر خود و فشار دادن Continue Now، بلافاصله آدرس موردنظر را بر روی مرورگر مایکروسافت Edge پی‌سی باز کرده یا با فشردن گزینه Continue Later نوتیفیکیشنی بر روی سیستم دریافت خواهید کرد که با کلیک بر روی آن، لینک برای‌تان باز می‌شود.

در صورت نیاز، می‌توانید از مقاله آموزش ساخت، تغییر یا حذف اکانت مایکروسافت استفاده کنید.

دریافت یادآوری‌ها (Reminders) تنظیم شده در پی‌سی، بر روی گوشی

 

هر یادآوری که شما در اپلیکیشن Cortana کامپیوتر ست کرده‌اید، امکان همگام‌سازی با گوشی را دارد، البته به شرطی که با اکانت مایکروسافت یکسانی وارد برنامه مزبور در هندست بشوید. برای مثال با تعیین زمان یک قرار ملاقات در برنامه Cortana بر روی پی‌سی، حتی اگر در آن لحظه پشت کامپیوتر هم نباشید، نوتیفیکیشنی در موبایل خود دریافت خواهید کرد.

یکی از قابلیت‌های دیگر Cortana، یادآوری‌های مکان‌محور است. به‌عنوان مثال اگر بخواهید در مکان مشخصی مانند خواربارفروشی پیام «خرید شیر» به شما داده شود. Cortana از اطلاعات مکان گوشی‌تان استفاده کرده و در صورتی که در محل موردنظر بودید، به شما یادآوری خواهد کرد.

مشاهده فعالیت‌های گوشی در تایم‌لاین‌

تایم‌لاین جدید ویندوز فعالیت‌هایی را که اخیرا بر روی کامپیوترتان انجام داده‌اید، به شما نشان می‌دهد تا شما از این طریق خیلی سریع آن‌ها را دوباره از سربگیرید.‌

این فعالیت‌ها بین پی‌سی‌های شما همگام‌سازی شده و شامل آن‌هایی که در اپلیکیشن‌های اسمارت‌فون انجام داده‌اید هم می‌شود. برای مثال، صفحات وبی که بر روی اپلیکیشن مایکروسافت Edge مرور می‌کنید، در تایم‌لاین کامپیوتر ظاهر خواهد شد. مایکروسافت گفته است که کاربران به‌زودی امکان دیدن مدارکی را که در برنامه‌های موبایلی آفیس بازکرده‌اند نیز خواهند داشت.

اپلیکیشن‌های مایکروسافت مانند وان‌داریو، Edge، آفیس و…

بسیاری از برنامه‌های ویندوز 10، نسخه موبایلی هم دارند. شما این امکان را دارید که فایل‌های خود را روی وان‌درایو پی‌سی ذخیره کرده و به آن‌ها در اپلیکیشن وان‌داریو هندست دسترسی داشته باشید. این برنامه در اندروید و آیفون قادر است عکس‌های گرفته شده را به‌طور اتوماتیک آپلود نماید؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را در داخل فولدر همین برنامه در ویندور 10 مشاهده کنید.

مایکروسافت، ورژن موبایلی Edge را نیز برای گوشی‌ها فراهم کرده و امکان بالا برای انتقال بوکمارک‌ها و سایر داده‌های مرورگر نیز وجود دارد.

البته شما می‌توانید از برنامه‌های ذخیره دیگری مانند دراپ باکس و گوگل درایو و مرورگرهایی مثل گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس برای این منظور بهره بگیرید.

امکان ارسال پیام بین اپلیکیشن‌ها بر روی موبایل و پی‌سی

ویژگی Shared Experiences ویندوز 10 به برنامه‌های گوشی و کامپیوتر اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. برای مثال، یک برنامه ساده ویرایش متنی به نام Notepad U وجود دارد که شامل گزینه‌ای به نام Send To است که امکان جابه‌جایی فایل‌های متنی باز را بین چند پی‌سی مجهز به ویندوز 10 فراهم می‌کند.

این قابلیت برای ارتباط بین هندست و کامپیوتر هم، به روش‌های مختلفی قابل کاربرد است، ولی به جز اپلیکیشن‌های ساده، در مورد برنامه‌های آفیس فعلا نمی‌توان از آن استفاده کرد.

امیدواریم که مایکروسافت ویژگی‌های بیشتری را برای یکپارچه‌سازی موبایل-پی‌سی در به‌روزرسانی‌های آتی ویندوز 10 ارایه نماید. البته امکانی که مایکروسافت جهت دسترسی سریع به قابلیتهای بالا را فراهم کرده، کار قابل تحسینی است. در این بین شاید کاربران آیفون از اینکه بسیاری از این کاربردهای خوب در دسترس آن‌ها قرار ندارد، چندان راضی نباشند که دلیل آن هم خود اپل است  که اجازه دسترسی به فایل‌های سیستمی iOS را به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن نمی‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH