تعمیر گلکسی نوت ۹ سامسونگ آسان نیست؛ کسب امتیاز ۴ از iFixit این موضوع را تایید می‌کند

اخیرا وب‌سایت iFixit گلکسی نوت ۹ را کالبدشکافی کرده تا تعمیرپذیری آن را مورد بررسی قرار دهد. iFixit معمولا برای هر اسمارت‌فون و تبلت مطرح و برخی وسایل الکترونیکی این کار را انجام می‌دهد. گلکسی نوت ۹ در رابطه با تعمیرپذیری امتیاز ۴ از ۱۰ را گرفت (۱۰ یعنی تعمیر دستگاه بسیار آسان است). گلکسی نوت ۸ هم سال پیش همین امتیاز را از iFixit دریافت کرده بود؛ البته این موضوع اصلا جای شگفتی ندارد، چرا که نوت ۹ و نوت ۸ از نظر ساخت و طراحی مشابه هم هستند.

در کالبدشکافی مذکور، iFixit به این اشاره کرده که اجزای گلکسی نوت ۹ بسیار ماژولار هستند که بخشی از آن به‌خاطر پورت USB-C تعبیه شده بر روی دستگاه است. همین امر باعث شده تا تعمیر برخی قطعات راحت‌تر شود (البته نه همه آن‌ها). iFixit همچنین گفته که نوت ۹ صرفا از محصولات شرکت فیلیپ اسکرو در داخل دستگاه استفاده کرده و نه چیز دیگری. باتری گوشی قابل جایگزینی است. تقریبا برای اینکه همه‌چیز سر جای خود قرار داشته باشد از چسب‌کاری زیادی در داخل استفاده شده و برای باز کردن پنل پشتی باید چسب آن را بکَنید و موقع بستن هم دوباره آن را بچسبانید که اصلا کار آسانی نیست.

بنابراین گرچه گلکسی نوت ۹ اسمارت‌فون خوش سیمایی است اما تعمیر آن سخت خواهد بود. خوشبختانه سامسونگ با uBreakiFix برای تعمیرات این گوشی به توافق رسیده و این شرکت بسیاری از تعمیرها را در همان روز انجام می‌دهد. پس اگر دسترسی به مغازه‌های uBreakiFix دارید می‌توانید برای تعمیر نوت ۹ به آنجا مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که باز کردن گلکسی نوت ۹، گارانتی آن را از بین خواهد برد بنابراین بهتر است تا جای ممکن از این کار خودداری کنید.

1 در مورد “تعمیر گلکسی نوت ۹ سامسونگ آسان نیست؛ کسب امتیاز ۴ از iFixit این موضوع را تایید می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH