هواوی میت 20 لایت با طراحی ناچ استایل و تراشه‌ای جدید معرفی شد

کمپانی چینی هواوی خود را برای معرفی نسل بعدی گوشی‌های سری میت آماده می‌کند؛ خانواده‌ای که امسال شامل سه دیوایس میت 20، میت 20 پرو و میت 20 لایت می‌شود. با آن‌که هنوز زمان رونمایی رسمی از این دستگاه‌ها فرا نرسیده، اما با آغاز پیش‌فروش گوشی هواوی میت 20 لایت در کشور لهستان می‌توان این‌طور گفت که چینی‌ها از محصول ارزان قیمت این خانواده رونمایی کرده‌اند.

نمایشگر این هندست نسبت به نسل قبلی کمی بزرگ‌تر شده و حالا اندازه‌ای 6.3 اینچی را به خود می‌بیند. این پنل رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی (فول اچ‌دی پلاس) داشته و ماحصل آن نسبت تصویر 19.5 به 9 به همراه تراکم پیکسلی حدودا 409 پیکسل است. طراحی ناچ استایل هواوی میت 20 لایت موجب شده که نسبت پوشش نمایشگر به بدنه آن به 81 درصد برسد؛ رقمی که برای نسل قبلی این دستگاه حدودا 76.5 درصد بود. علی‌رغم انتشار نسخه نهایی اندروید 9 پای، گوشی هواوی میت 20 لایت با اندروید 8.1 اوریو و رابط کاربری EMUI 8.2 عرضه خواهد شد.

زیر کالبد این میان‌رده می‌توان تراشه تازه معرفی شده کایرین 710 را دید که اولین نمونه تولیدی این کمپانی چینی با معماری 12 نانومتری محسوب می‌شود. لیتوگرافی مدرن این تراشه باعث شده که در مقایسه با تراشه 16 نانومتری و سابق کایرین 659، چه در بخش مصرف انرژی و چه در بخش قدرت و بازدهی با بهبود چشم‌گیری روبرو شود. چیپست جدید کایرین 710 شامل هشت هسته در دو کلاستر مجزاست؛ چهار هسته پرقدرت و مدرن کورتکس A73 شرکت آرم که روی فرکانس 2.2 گیگاهرتز کلاک شده‌اند و چهار هسته از نوع کورتکس A53 همین شرکت که بسامد 1.7 گیگاهرتزی دارند. واحد گرافیکی حاضر در این چیپست نیز پردازنده چهار هسته‌ای Mali-G51 MP4 خواهد بود که مطابق ادعای هواوی، در مقایسه با نمونه موجود در تراشه کایرین 659 تا 30 درصد در بخش سرعت و عملکرد بهتر شده و 50 درصد مصرف انرژی کم‌تری دارد.

4 گیگابایت رم یار و یاور کایرین 710 خواهد بود تا اجرای نرم‌افزارها و دستورات کاربر به بهترین شکل ممکن انجام شود. برای ذخیره‌سازی اطلاعات نیز 64 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است. البته این را هم در نظر داشته باشید که کاربران می‌توانند این فضا را به لطف درگاه کارت حافظه تا 256 گیگابایت دیگر نیز افزایش دهند. این پیکربندی مشابه آن‌چه است که پیش از این در گوشی میت 10 لایت دیده بودیم. البته در گزارشات اخیر به عرضه نسخه‌ای با 6 گیگابایت رم نیز اشاره شده بود که حدس می‌زنیم برای عرضه در دیگر مناطق برنامه‌ریزی شده باشد.

بهبودهای هواوی میت 20 لایت به همین‌جا ختم نشده و شاهد پیکربندی ارتقایافته‌ای در بخش دوربین آن نیز هستیم. در پنل پشتی دوربین اصلی دوگانه این هندست دیده می‌شود که شامل یک سنسور 20 مگاپیکسلی با ضریب دیافراگم f/1.8 و سنسور دوم عمق‌سنج 2 مگاپیکسلی است. این دو دوربین در میانه‌های بخش بالایی پنل پشتی و به طور عمودی قرار گرفته‌اند. دوربین سلفی نیز چینشی دوگانه داشته که سنسور اصلی آن با رزولوشن 24 مگاپیکسل و سنسور کمکی با رزولوشن 2 مگاپیکسلی در بخش برش خورده بالایی نمایشگر خودنمایی می‌کنند. این دوربین‌ها در کنار انجام وظیفه تصویربرداری، قادر به قفل‌گشایی از دستگاه به وسیله تکنولوژی تشخیص چهره نیز هستند.

مطابق انتظار یک حسگر اثر انگشت هم برای تامین امنیت هواوی میت 20 لایت در نظر گرفته شده که درست در زیر ماژول دوربین دوگانه پشت این دستگاه جا خوش کرده است. در بخش ارتباطات هم هواوی سعی کرده برای این گوشی میان‌رده هیچ نقطه ضعفی نگذارد. در همین راستا این گجت دو سیم‌کارته از فناوری NFC نیز پشتیبانی می‌کند. از نقاط قوت بخش ارتباطی این محصول می‌توان بهره‌مندی آن از پورت USB نوع C و وای‌فای دوبانده با پشتیبانی از باندهای 2.4 و 5 گیگاهرتزی اشاره کرد. خوشبختانه تکنولوژی GPU توربو نیز در این هندست حاضر و آماده است تا عملکرد آن در هنگام اجرای بازی‌ها را بهبود ببخشد. انرژی مورد نیاز این مجموعه را هم یک باتری 3750 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند که از فناوری شارژ سریع نیز بهره‌مند است.

قرار است که گوشی هواوی میت 20 لایت در سه رنگ مشکی، آبی و طلایی به بازار عرضه شود. این محصول هم‌اکنون در کشور لهستان با قیمت حدود 436 دلار قابل خریداری است. البته هواوی برای خریداران این دیوایس یک هدیه در نظر گرفته و پکیج آن را به یک ترازوی هوشمند نیز مزین کرده که در بازار با قیمت حدودا 41 دلاری به فروش می‌رسد. طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار است دو دیوایس دیگر این خانواده یعنی میت 20 و میت 20 پرو نیز روز 16 اکتبر (24 مهر) معرفی و عرضه شوند؛ محصولاتی که از همان ابتدای کار اندروید 9 پای را اجرا خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH