نوکیا ۷

۴ دلیل برای این‌که نوکیا ۷ را نخریم

نوکیا یکی از برندهای قدیمی و کارکشته حوزه موبایل به شمار می‌رود که در سال‌های گذشته اقدام به تولید گوشی‌های کلاسیک و با مقاومت شگفت‌انگیز می‌کرد. اما در حال حاضر و به لطف اچ‌ام‌دی گلوبال بعضا اسمارت فون‌هایی را می‌سازد که به سبب کیفیت‌شان محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند. یکی از همین دیوایس‌ها، نوکیا ۷ است که با وجود قابلیت‌های فراوان، متاسفانه ضعف‌های بزرگی دارد. در ادامه با ما همراه باشید.


طراحی؛ از مد افتاده!

نوکیا ۷

در دنیای امروز شاهد دیزاینی یکسان برای اغلب گوشی‌ها هستیم. چراکه همه یک موبایل مدرن می‌خواهند و برای همین سازندگان با چشم‌بسته از ترندهای طراحی پیروی می‌کنند. امسال اسمارت‌فون‌هایی با ناچ عرضه می‌شوند و شاهد دوربین‌های سه‌گانه در بازار هستیم. تمام این المان‌ها باعث می‌شود حس در دست گرفتن کالای سطح بالا به مشتری منتقل شود و نظرش را جلب کند. اما موضوع برای نوکیا ۷ فرق می‌کند. این دستگاه که از تاریخ عرضه‌اش مدت زمان زیادی نمی‌گذرد، دارای حاشیه‌های ضخیمی اطراف نمایشگر است که برای یک مدل ۲۰۱۷ اصلا قابل قبول نیست. در سال پیش گوشی‌های مدرنی به بازار ارایه شده بود که بیش‌تر آن‌ها حاشیه‌های بسیار کمی در قاب جلو داشتند. به این ترتیب تماشای فیلم و تجربه بازی‌ها لذت‌بخش‌تر می‌شد. اما به لطف نوارهای قطور اطراف دیسپلی نوکیا ۷ نمی‌توانید محتواها را به‌صورت جذاب تجربه کنید. در قاب پشت هم از طراحی مدرن خبری نیست. تک‌لنزی در کنار فلاش و سنسور اثر انگشت در یک راستا قرار گرفته‌اند و ظاهری قدیمی را به این مدل بخشیده‌اند. از آن‌جا که می‌توانید در همین رنج قیمتی اسمارت فون‌های چشم‌گیری بیابید که دارای ماژول دوربین دوگانه هستند.

نمایشگر؛ منسوخ‌شده!

نوکیا ۷

نمایشگر قطعه‌ای است که کاربران بیش‌ترین تعامل را با آن دارند. در اصل دیسپلی یک محصول مخصوصا موبایل همواره چشم‌های کاربر را میزبانی می‌کند و برای همین باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. بعضی از برندها صفحات اولد را حتی برای میان‌رده‌های خود در نظر می‌گیرند که بدون شک نوکیا جز آن‌ها نیست! در سطح جلویی یک نمایشگر با تکنولوژی ساخت ال‌سی‌دی قرار گرفته که رنگ‌ها را برخلاف موبایل‌های مجهز به فن‌آوری اولد به‌صورت مرده نشان می‌دهد و خبری از روشنایی سطح بالا نیست. این بدان معناست که قادر به دیدن محتوا در زیر نور خورشید نیستید و کار کردن با گوشی در محیط بیرون بسیار دشوار است. هم‌‌چنین در ال‌سی‌دی‌ها تک‌تک پیکسل‌ها نمی‌‌توانند خاموش شوند که باعث افزایش مصرف گوشی شده و عمر باتری کاهش می‌یابد. ولی اسمارت‌فون‌هایی با تکنولوژی اولد قادر به انجام این کار هستند که عمر به مراتب بالاتر باتری را به ارمغان می‌آورند. این موضوع در قابلیت نمایشگر همیشه روشن (AOD) کاملا ملموس است. در مدل‌های اولد فقط پیکسل‌های مربوط به تاریخ و نوتیفکیشن‌ها روشن می‌شوند. این در حالی‌ست که در ال‌سی‌دی‌ها کل صفحه برای نمایش یک قطعه کوچک روشن می‌ماند.

مسئله دیگر، استفاده نوکیا از استانداردهای منسوخ‌ شده است. صفحه‌نمایش نوکیا ۷ با نسبت تصویر ۱۶:۹ به مارکت عرضه شده که دیگر مشخصه‌ای متعلق به موبایل‌های چند سال پیش محسوب می‌شود. در حال حاضر شاهد اسمارت فون‌هایی با نسبت تصویر ۲:۱ یا ۱۹:۹ هستیم که افزایش خوش‌دستی را به‌دنبال دارند. گذشته از این، تولیدکننده می‌تواند صفحه‌ای بزرگ را در قابی کوچک قرار دهد و به این ترتیب دیوایس در مکان‌های کوچک نیز جای می‌گیرد.

دوربین سلفی

نوکیا ۷

با ظهور شبکه‌های اجتماعی کیفیت دوربین سطح جلویی نیز به یکی از اولویت‌های کاربران تبدیل شد. هرچه‌قدر محبوبیت این شبکه‌ها بیش‌تر می‌شد، حساسیت کاربران روی دوربین سلفی افزایش می‌یافت و حالا نیز می‌تواند دلیلی برای خرید یک اسمارت‌فون باشد. اما نوکیا ۷ در این بازار پرهیاهو حرفی برای گفتن ندارد و از تک‌لنزی ۵ مگاپیکسلی در قاب جلو سود می‌برد. این مسئله باعث شده تا خوره‌های سلفی عطایش را به لقایش ببخشند و از خیر این گوشی بگذرند. در صورت خرید نوکیا ۷، یک دوربین سلفی با کیفیت سطح پایین دریافت خواهید کرد که جزئیات زیادی را از تصویر ثبت نمی‌کند، به قابلیت اچ‌دی‌آر مجهز نیست و… اگر به مدل‌های دیگر بازار در همین رنج قیمتی نگاه کنید، می‌توانید اسمارت‌فون‌های بسیار بهتری را بیابید که حتی دارای دو دوربین در قاب جلو هستند و سلفی‌های کم‌نظیری را ثبت می‌کنند.

پردازنده

نوکیا ۷

به‌صورت کلی سخت‌افزار نقش مهمی را ایفا می‌کند و اسمارت‌فون با کمک این قطعه قادر به اجرای اپلیکیشن، بازی و پخش محتواهای مختلف است. با توجه به نیاز کاربران دنیای امروزه، ضروری‌ست دیوایس‌ها با قدرت سخت‌افزاری رضایت‌بخشی معرفی شوند تا کاربران بتوانند کارهای خود را با نهایت سرعت انجام دهند. اما با خرید نوکیا ۷ با لگ‌های زیادی در حین انجام اعمال حرفه‌ای مواجه خواهید شد و محصول نوکیا فقط از پس کارهای روزمره برمی‌آید. در واقع این گوشی در مقابل رقیبان حتی با قیمت بسیار کم‌تر حرفی برای گفتن ندارد. به‌عنوان مثال از پوکوفون F1 شیائومی نام می‌بریم. این گوشی با این‌که تقریبا ۷۰ دلار ارزان‌تر از نوکیا ۷ است، ولی از آخرین پردازنده کوآلکام سود می‌برد که تنها آن را در مدل‌های بالارده بازار دیده‌ایم. وجود این دیوایس باعث شده تا خیلی از گزینه‌های بازار از جمله موبایل سازنده فنلاندی به حاشیه بروند. پس اگر می‌خواهید بازی‌های با گرافیک را تجربه کنید، برنامه‌های سنگینی را نصب کنید و کارهای حرفه‌ای انجام دهید، قید نوکیا ۷ را بزنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH