سونی اکسپریا XZ3 با نمایشگر اولد ۶ اینچی در نمایشگاه IFA 2018 رسما معرفی شد

بالاخره شایعات موجود درباره گوشی جدید اکسپریا XZ3 به واقعیت پیوست و این پرچمدار جدید با نمایشگر اولد خمیده با سایز بزرگ ۶ اینچی و وضوح HDR در نمایشگاه IFA 2018 معرفی گردید. این، اولین گوشی سونی با این مشخصات صفحه‌نمایش است و مطمئنا بحث‌های زیادی را در بین علاقمندان برخواهد انگیخت.

صفحه‌نمایش و بدنه

سونی علاوه بر این‌ها سعی کرده تا با انتخاب نسبت تصویر ۱۸:۹، بهره‌گیری از رزولوشن QHD+ و همچنین استانداردهای TRILUMINOS و X-REALITY، پنل فوق‌العاده‌ای را برای اسمارت‌فون جدید خود تدارک ببیند. بدنه گوشی دارای ابعاد ۱۵۸ در ۷۳ در ۹.۹ میلی‌متر بوده و از استانداردهای‌ IP65/68 بهره می‌برد. به‌علاوه، متریال بکار رفته در بدنه هم تغییرات اساسی داشته به‌طوریکه در هر دو طرف آن از گوریلا گلس ۵ و برای فریم از آلومینیوم استفاده شده است. البته فریم آلومینیومی هندست به خاطر شیب‌دار بودن لبه‌ها، در مقایسه با اکسپریا XZ2 کمی نازکتر است.

مشخصات داخلی و دوربین

مشخصات داخلی اکسپریا XZ3 تقریبا مشابه اکسپریا XZ2 است و در داخل آن شاهد پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۴۵، رم ۴ گیگابایتی و حافظه قابل ارتقا ۶۴ گیگابایتی هستیم. دوربین اصلی کمی به سمت بالا انتقال یافته و مجهز به سنسور ۱۹ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0، دریچه لنز ۲۵ میلی‌متر،  فناوری‌ 1.22µm Motion Eye، فناوری PDAF و لیزر AF است، به‌طوریکه قابلیت ضبط اسلوموشن‌های ۹۶۰ فریم بر ثانیه با کیفیت ۱۰۸۰p و در حالت عادی امکان ضبط ویدیوهای  4K HDR را دارد.

در جلو گوشی اکسپریا XZ3 شاهد یک دوربین ثانویه ارتقایافته‌تر با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/1.9 هستیم. باتری دستگاه هم کمی بزرگ‌تر شده و ظرفیت آن به ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت رسیده و علاوه بر پشتیبانی از USB Power Delivery مجهز به فناوری Qnovo نیز گردیده است. به همه این‌ها باید امکاناتی مانند NFC، بلوتوث 5.0، باند دوگانه Wi-Fi ac و اسکنر اثر انگشت در قاب پشتی را هم اضافه نمود.

نرم‌افزار

یکی از  ویژگی جدید اکسپریا XZ3، تکنولوژی Side Sense است. این قابلیت همانطور که از نامش پیداست نوعی سیستم ژستی است که تب‌ها و سوایپ‌های وارد شده بر لبه‌های انحنادار پنل اولد را تشخیص می‌دهد. این ویژگی، میانبرهایی مانند ژست حرکتی برگشت، شاتر دوربین و منو Side Sense را امکان‌پذیر می‌سازد. این منو، لیستی از اپلیکیشن‌های پرکاربرد و تنظیمات میانبرها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که امکان شخصی‌سازی‌های مختلف را هم ارایه می‌کند.

در بخش نرم‌افزار، اکسپریا XZ3 از سیستم‌عامل اندروید ۹ Pie و لانچر آشنایِ اکسپریا بهره می‌برد. ویژگی‌های جدید دیگری از جمله منوی Side Sense و یک ژست مبتنی بر هوش مصنوعی جهت راه‌اندازی اتوماتیک دوربین هم به آن اضافه شده‌اند.

انتظار می‌رود اکسپریا XZ3 تا اواخر سپتامبر روانه بازار شود. البته تغییری در لاین‌آ‌پ‌های فعلی سونی یعنی XZ2، XZ2 کامپکت و XZ2 پریمیوم داده نخواهد شد و آن‌ها نیز در کنار XZ3 به فروش خواهند رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH