بررسی اچ‌تی‌سی U12 Life

بررسی اولیه اچ‌تی‌سی U12 Life: میان‌رده پیکسل‌نما!

کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی اخیرا و در نمایشگاه IFA 2018 از میان‌رده جدید خودش پرده برداشته است. این کمپانی که فعالیت زیادی در بازار گوشی‌های هوشمند و به‌خصوص دنیای میان‌رده‌ها ندارد، امسال با دستی پر آمده تا بتواند بازار این محصولات پرطرفدار را در دست بگیرد. بنابراین امیدهای زیاد به U12 Life بسته و به همین دلیل این مدل شایسته یک نگاه ویژه است. با آی‌تی‌رسان و بررسی اچ‌تی‌سی U12 Life همراه باشید…

طراحی

به‌ جرات می‌توان گفت که 2018، سال طراحی‌های متفاوت است. سازندگان بالاخره به سمت محصولات خاص با طراحی‌های غیرمعمول روی آورده‌اند. اچ‌تی‌سی نیز برای آن‌که عقب نمانده و از پیش بازنده نباشد، دست به‌کار شده و میان‌رده جدیدش را با استانداردهای روز همراه ساخته است. این گوشی از نوعی شیشه خاص ساخته شده و بخش پشتی آن شباهت زیادی به گوشی‌های سری پیکسل گوگل دارد. یعنی قاب پشتی به دو بخش کلی تقسیم شده که در قسمت بالایی سنسور اثر انگشت و دوربین جای خوش کرده‌اند. بخش پایینی نیز شامل خطوطی جذاب می‌شود که به اچ‌تی‌سی U12 Life ظاهری فلزی مانند می‌دهد.

این مدل جدید به سبب بهره‌مندی از نمایشگری با نسبت خاص، دراز و کشیده به‌نظر رسیده و از دور، داد می‌زند که یک گوشی شیک، مدرن و امروزی است. ضخامت U12 Life کمی بیش از 8 میلی‌متر بوده و وزنش 175 گرم اندازه‌گیری شده که برای یک میان‌رده عالی به نظر می‌رسد. اچ‌تی‌سی سعی کرده تا حاشیه‌های اطراف نمایشگر را کاهش داده و با نگاهی به نسبت نمایشگر به بدنه تقریبا 78 درصدی می‌توان رای به موفقیت آن داد.

به‌صورت کلی طراحی این مدل از نقاط قوت آن به‌حساب آمده و با یک گوشی خاص طرف هستید که لبه‌هایش گرد هستند و حس یک کالای لوکس و باکیفیت را هنگام در دست گرفتن به شما منتقل می‌کنند. با این همه نمی‌توان از جذب چربی انگشتان بر روی قاب پشتی آن سخنی به میان نیاورد! اچ‌تی‌سی U12 Life نیز همچون اکثر گوشی‌های امروزی خیلی زود کثیف شده و شما را وادار می‌کند که تمیزش کنید.

نمایشگر

صفحه‌نمایش یک گوشی، بخشی است که کاربر بیشترین تعامل را با آن دارد و از آن‌جایی که سر و کارش با چشم انسان بوده از اهمیت بالایی نیز برخوردار است. اچ‌تی‌سی درک درستی از این موضوع داشته و میان‌رده خودش را با بهترین تجهیزات همراه کرده که از جمله آن‌ها می‌توانیم به نمایشگر 6 اینچی با رزولوشن 2160 در 1080 یا همان فول‌ اچ‌دی پلاس خودمان اشاره کنیم.

این نمایشگر از پنل Super LCD بهره‌مند است و نسبت 18:9 دارد. در هر اینچ از این صفحه نمایش شاهد 402 پیکسل هستیم که برای یک گوشی میان‌رده فوق‌‌العاده خواهد بود. خوشبختانه و یا شاید هم متاسفانه خبری از ناچ در بالای نمایشگر نیست و مجبور نیستید یک بخش اضافی را بر روی صفحه تحمل کنید!

سخت‌افزار و نرم‌افزار

این سازنده تایوانی، U12 Life را به چیپست اسنپدراگون 636 کوالکام مجهز ساخته است. چیپستی که شامل ۸ هسته ناقابل 1.8 گیگاهرتزی از نوع Kryo 260 شده و آدرنو 509 را به‌عنوان واحد گرافیکی در دل خود می‌بیند. اسنپدراگون 636 طبق گفته‌های سازنده‌اش تا 40 درصد کارایی بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد و حتی می‌تواند از سنسورهای ۲۴ مگاپیکسلی برای دوربین و همچنین فیلم‌برداری به‌صورت 4K نیز پشتیبانی کند. این چیپ همچنین با تجهیز به مودم X12 کوالکام می‌تواند سرعت بیشتری را برای دانلود به ارمغان آورد. سازنده تصمیم گرفته تا میان‌رده جدید خودش را در دو نسخه متفاوت راهی بازار کند. یکی مجهز به 64 گیگابایت حافظه داخلی و رم 4 گیگابایتی است و دیگری از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره برده و شامل ۶ گیگابایت رم می‌شود. حتی می‌توانید از طریق کارت حافظه تا 512 گیگابایت دیگر را نیز به حافظه گوشی خودتان بیفزایید که آن را خواستنی‌تر می‌کند. چنین میزان رمی هم برای یک میان‌رده بسیار عالی به‌نظر می‌رسد. در مقام مقایسه بد نیست بدانید که سونی برای پرچمدار خودش با نام اکسپریا ایکس زد ۳ هم چنین میزان رمی را در نظر نگرفته است!

با اینکه گوگل اندروید 9 پای را منتشر کرده و اکنون شاهد آپدیت برخی گوشی‌های قدیمی به این نسخه هستیم اما اچ‌تی‌سی تصمیم گرفته تا میان‌رده تازه متولد شده‌اش را با اندروید ۸.۱ اوریو راهی بازار کند. حتی این کمپانی می‌توانست گوشی خودش را با اندروید وان عرضه کند هرچند که قدرت سخت افزاری آن نیز به مراتب بیشتر از نمونه‌های منتشر شده با این نسخه است. رابط کاربری Light Sense اچ‌تی‌سی در این گوشی به چشم می‌خورد که چیز خاص و ویژه‌ای نسبت به گذشته را ارایه نخواهد داد. اگر پیش‌تر با گوشی‌های ساخته این کمپانی کار کرده‌اید، مسلما مشکلی با این مدل جدید هم نخواهید داشت.

دوربین

U12 Life در راستای پیروی از ترند این روزهای بازار از دوربینی دوگانه بهره می‌برد که چینش آن عمودی بوده و شامل دو لنز 16 و 5 مگاپیکسلی می‌شود که اولی دوربین اصلی است و دومی به تشخیص عمق و اعمال افکت بوکه در تصاویر پرتره کمک می‌کند. گشودگی دیافراگم دوربین f/2.0 بوده و با وجود فلاش LED دوگانه می‌توان امید زیادی به ثبت تصاویر خوب در محیط‌های کم‌نور و بعضا تاریک داشت. همان‌طور که گفتیم این مدل به لطف چیپست به‌روز خودش می‌تواند به‌صورت 4K و با نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند که خبر خوبی برای علاقه‌مندان است.

اچ‌تی‌سی برای دوربین سلفی نیز خساست به خرج نداده و گوشی جدید خودش را کاملا مسلح کرده تا با تمام قوا به جنگ با رقبا برود. یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی با کیفیت در بالای نمایشگر جای گرفته که وظیفه اصلی‌اش را به خوبی انجام می‌دهد. گشودگی دیافراگم این لنز نیز همچون دوربین اصلی، f/2.0 بوده و حتی به فلاش‌ LED نیز مجهز شده تا رسما خوراک عکاسی در تاریکی باشد! اگر از علاقه‌مندان به برقراری چت‌های تصویری باشید هم می‌توانید به این مدل تکیه کنید چرا که می‌تواند به‌صورت فول اچ‌دی و با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه توسط دوربین سلفی فیلم‌برداری کند.

سایر ویژگی‌ها

همچون اکثر محصولات امروزی، اچ‌تی‌سی U12 Life نیز به یک سنسور تشخیص اثر انگشت خوب و سریع در بخش پشتی مجهز شده است. این سنسور دایره‌ای شکل بوده و در محل خوبی قرارگرفته تا تقریبا در اکثر حالت‌ها (به‌جز زمانی که گوشی روی میز یا یک سطح صاف است) بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

از دیگر ویژگی‌های شاخص میان‌رده جدید اچ‌تی‌سی می‌توان به بهره‌مندی از نسخه پنجم بلوتوث، پشتیبانی از NFC، باتری 3600 میلی‌ آمپر ساعتی، USB Type C و عرضه در 2 رنگ خاص اشاره کرد. شاید نقطه ضعف اصلی گوشی به عدم استفاده از فناوری شارژ سریع بازگردد! بنابراین ظاهرا برای شارژ کردن باتری خوب آن، می‌بایست تایم زیادی را منتظر بمانید.

قیمت و زمان عرضه

اچ‌تی‌سی U12 Life با قیمتی در حدود 390 دلار عرضه شده و اوایل اکتبر امسال می‌توانید آن را در بازارهای اروپا و آسیا پیدا کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH