ذن‌پد ۱۰

بررسی اولیه ذن‌پد ۱۰ ایسوس: یک تبلت مقرون‌به‌صرفه!

اگر بخواهید صفحه‌نمایشی غول‌آسا در اختیار داشته باشید و در عین حال یک دیوایس قابل حمل بخرید، باید یکی از مدل‌‌های خانواده تبلت‌ها را انتخاب کنید. هم‌چنین اگر مایل به پرداخت مبلغ زیادی برای خرید یک تبلت نیستید، بی‌تردید ذن‌پد ۱۰ یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار برای‌ شما است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این مدل بپردازیم.


طراحی و نمایشگر

ذن‌پد ۱۰

به‌طور کلی طراحی این محصول مدرن به شمار نمی‌آید و شاید بعضی کاربران از خرید آن صرف‌نظر کنند. اما کافی‌ست مدت زمان بیش‌تری با این دستگاه کار کنید تا متوجه طراحی جذابش شوید. با این‌که در قاب جلو حاشیه‌های زیادی وجود دارند، ولی با این حال نمایشگر بزرگ محصول خودنمایی می‌کند و به راحتی قادر به دیدن متون ریز و محتواهای مختلف هستید. دسته‌ای از تبلت‌ها از جنسی براق ساخته‌ شده‌اند که چربی دست و لک را جذب می‌کند و به این ترتیب سریعا زیبایی خود را از دست می‌دهند. اما تولیدکننده تایوانی قسمت پشتی این مدل را با طرح‌های ریزی پوشانده تا اثر انگشت بر روی بدنه باقی نماند. چینش اجزای این قسمت باعث شده تا شاهد یک تبلت با ظاهر ساده باشیم. ضخامت ذن‌پد ۱۰ نیز نسبت به مدل‌های دیگر نسبتا کم‌تر است و در این صورت می‌توانید راحت‌تر با این تبلت کار کنید. بعضی از تولیدکنندگان به همراه تبلت خود یک کیبورد را هم برای کاربر در نظر می‌گیرند و خوش‌بختانه ایسوس برای این مدل یک صفحه‌کلید با کیفیت مناسب را تدارک دیده است. در نتیجه قادرید با سرعت بالا به تایپ جملات بپردازید و کارهای حرفه‌ای خود را سریعا انجام دهید. با این حال دیزاین کیبورد بسیار مهم است. تایوانی‌ها از آن‌جایی که به این موضوع کاملا واقف هستند، کلیدها را در فواصل مهندسی‌شده‌ای قرار داده‌اند تا دسترسی بهتری به آن‌ها داشته باشید و عمل تایپ کردن تسریع یابد.

نمایشگر یکی از مهم‌ترین اجزای لوازم دیجیتالی مخصوصا موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و… است که در اصل در تمام مدت چشم‌های کاربران را میزبانی می‌کند. برای همین ایسوس از یک صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی بهره برده تا تجربه بازی‌ها لذت بخش باشد و فیلم‌ها دیدنی‌تر از همیشه نشان داده شوند. اما متاسفانه این اندازه پاشنه آشیل ذن‌پد ۱۰ شده و شاهد پیکسل‌های کمی در هر اینچ از صفحه هستیم. به این ترتیب در فواصل نزدیک می‌توانید پیکسل‌ها را از هم تشخیص دهید که اصلا خوشایند نیست. به‌صورت کلی اگر از فاصله نزدیکی به دیسپلی نگاه کنید، جزئیات محتواها به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. اگر بخواهید یک نمایشگر بزرگ در اختیار داشته باشید و آن را بدون نگرانی به بیرون ببرید، باید محافظی برای پنل تهیه کنید. اما ایسوس قبل از این‌که شما بخواهید کاری انجام دهید، از یک محافظ بسیار توان‌مند بهره برده که در برابر عوامل بسیاری نمایشگر تبلت را حفظ می‌کند. برای این‌که بتوانید طیف وسیعی از بازی‌های چندنفره را انجام دهید، کمپانی تایوانی این صفحه را به قابلیت مالتی‌تاچ مجهز کرده تا قادر به کار کردن با گوشی با چند انگشت به‌صورت هم‌زمان باشید.

سخت‌افزار

ذن‌پد ۱۰

مهم‌ترین چیزی که یک دیوایس حرفه‌ای و توان‌مند را از یک دستگاه ضعیف متمایز می‌سازد، سخت‌افزار مجموعه است. با توجه به رنج قیمتی ذن‌پد ۱۰ نباید انتظار چیپست بالارده‌ای داشته باشید. ایسوس از یک پردازنده ۴ هسته‌ای اینتل استفاده کرده که بدون لگ و کندی کارهای روزمره‌ را مثل چک کردن شبکه‌های اجتماعی، عکاسی و فیلم‌برداری و گشتن در سایت‌ها انجام می‌دهد. پس اگر می‌خواهید یک تبلت توان‌مند داشته باشید، قید این مدل را بزنید. از طرفی ذن‌پد ۱۰ برای اکثر کاربران گزینه‌ای مطلوب به شمار می‌رود و نمایشگر ۱۰ اینچی آن نظر هر کسی را جلب می‌کند. مقدار مموری هم حائز اهمیت است. ایسوس این تبلت را در سه نسخه عرضه می‌کند که در گران‌قیمت‌ترین ورژن ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۲ گیگابایت رم نصیب‌تان می‌شود. اگر هم این فضا کم بود، خوش‌بختانه امکان استفاده از میکرو‌ اس‌‌دی تا ظرفیت ۶۴ گیگابایت فراهم شده است. با این همه، اگر می‌خواهید به مالتی‌تسکینگ بپردازید و چند اپلیکیشن را به‌صورت هم‌زمان اجرا کنید، نگاهی به دیگر مدل‌های بازار بیندازید.

سایر قابلیت‌ها

ذن‌پد ۱۰

بیش‌تر کاربرانی که اقدام به خرید یک تبلت می‌کنند، طبیعتا به‌دنبال کیفیت دوربین نیستند. در ذن‌پد ۱۰ نیز مثل خیلی از تبلت‌ها لنزهای پرمیومی به کار نرفته‌اند و در سطح پشتی شاهد تک‌لنزی ۵ مگاپیکسلی هستیم. دوربین قاب جلو نیز تنها ۲ مگاپیکسل رزولوشن دارد و اگر بخواهید سلفی بگیرید، حتما باید به موبایل خود مراجعه کنید. امکان گرفتن ویدیو نیز فراهم شده تا تماس‌های تصویری‌تان را با تبلت انجام دهید. اگر خوره بازی باشید یا عاشق فیلم‌ها و سریال‌ها، پس کیفیت صدا برای‌‌تان بسیار مهم است. ایسوس برای جلب رضایت شما از بلندگوهای استریو بهره برده تا صدا به‌صورت عمیق و واضح شنیده شود و حتی بیس موسیقی‌ها به‌صورت شفاف به گوش‌تان برسد. عمر باتری یکی از مشکلات همیشگی لوازم دیجیتال است. اما به‌نظر می‌رسد در ذن‌پد۱۰ این موضوع تغییر کرده. کمپانی یک باتری تقریبا ۵۰۰۰ میلی‌آمپری را برای این مدل تدارک دیده که باتوجه به چیپست کم‌مصرف و نمایشگر با رزولوشن کم، عمر نسبتا بالایی خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH