موتورولا P30 نوت با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری به صورت رسمی معرفی شد

موتورولا به‌تازگی از دو اسمارت‌فون وان و وان پاور در خلال برگزاری نمایشگاه IFA به صورت رسمی رونمایی کرده است. این دو اسمارت‌فون از اندروید خام استفاده می‌کنند و اگرچه یک مدل جدید محسوب می‌شوند اما شباهت‌هایی را با موتورولا P30 دارند.

البته این شباهت‌ها تنها منحصر به سخت افزار مشابه نبوده و در واقع بهتر است بگوییم این دو اسمارت‌فون از یک خانواده هستند. این برند به‌تازگی نیز اسمارت‌فونی را به عنوان موتورولا P30 نوت برای بازار چین معرفی کرده است که یک گزینه تغییر نام یافته از موتو وان پاور محسوب می‌شود.

این اسمارت‌فون از همان چیپست اسنپدارگون 636 استفاده می‌کند که پیش‌تر در موتورولا P30 نیز مشاهده کرده‌ایم. این چیپست با 4 یا 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. البته امکان استفاده از کارت حافظه تا 128 گیگابایت نیز وجود دارد.

نمایشگر مورد استفاده در P30 نوت از نوع LCD بوده و 6.2 اینچ مساحت دارد. نسبت تصویر در این هندست 18.7 به 9 است که البته موتورولا سعی می‌کند آن را به عنوان 19 به 9 معرفی کند. وضوح در نظر گرفته شده برای این پنل 2246 در 1080پیکسل است و در بخش بالایی می‌توانیم یک برش (ناچ) را مشاهده کنیم.

ما می‌دانیم که موتورولا وان پاور از یک دوربین دوگانه با ترکیب 16 و 5 مگاپیکسلی استفاده می‌کند، اما منبع چینی اطلاعات جزیی‌تری را از دوربین به‌کار رفته در P30 نوت منتشر کرده است. لنز سنسور اصلی دارای گشودگی دیافراگم f/1.8 بوده و دومین سنسور که به منظور ثبت تصاویر بوکه استفاده می‌شود، از دیافراگم f/2.2 برخوردار است. این مجموعه با یک فلاش LED دوگانه همراهی می‌شود.

سنسور اثر انگشت در نظر گرفته شده برای این هندست در بخش پشتی و در زیر لوگوی موتورولا قرار گرفته است. دوربین سلفی موتورولا P30 نوت 12 مگاپیکسلی بوده و دیافراگم آن f/2.0 و اندازه پیکسل‌ها 1.25μmاست. این سنسور از برخی از قابلیت‌های زیبایی مبنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

یکی از تفاوت‌های عمده این اسمارت‌فون با وان پاور به نرم افزار مورد استفاده در آن‌ها بر می‌گردد. همان‌طور که گفته شد موتو وان پاور از اندروید خام استفاده می‌کند، اما مشکلات گوگل با دولت چین موجب شده است که موتورولا در P30 نوت از رابط کاربری ZUI 4.0 استفاده کند.

به این ترتیب P30 نوت سومین مدل از این برند زیر مجموعه لنوو پس از لنوو Z5، موتورولا P30 است که از این رابط کاربری استفاده می‌کند. این رابط کاربری فاقد اپلیکیشن‌های گوگل بوده اما به امکانات اندروید جدید هم‌چون تقسیم نمایشگر و dual apps مجهز شده است.

ابعاد این اسمارت‌فون 156 در 76 در 8.4 میلی‌متر و وزن آن 198 گرم است. وزن زیاد این اسمارت‌فون ناشی از استفاده از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در آن است. نسخه پایه این هندست با رم 4 گیگابایتی و 64 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 292 دلار و نسخه قوی‌تر با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 335 دلار روانه بازار می‌شود. این هندست تنها در رنگ مشکی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH