5 دلیل برای این که گلکسی نوت 9 را نخریم و منتظر گلکسی S10 بمانیم

به قطعیت می‌توان گفت که گلکسی نوت 9 یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های معرفی شده در سال 2018 خواهد بود. این گوشی در حال حاضر هم از برخی رقبای آینده خود پیشی گرفته است؛ به عنوان مثال می‌توان به پیکسل 3 اشاره کرد که چند ماه دیگر معرفی خواهد شد و گوگل هنوز در صفحه نمایش آن از ناچ استفاده می‌کند. با این وجود ما در این مطلب 5 دلیل برای کمی صبوری بیشتر و انتظار برای گلکسی S10 به شما ارایه خواهیم کرد. به استناد اخبار و گزارش‌های گوناگون گلکسی S10 یکی از هیجان‌انگیزترین اسمارت‌فون‌های سامسونگ در سالیان اخیر خواهد بود. اگرچه گلکسی S9 یک اسمارت‌فون کامل است، اما عدم تغییر در طراحی ظاهری آن ذوق طرفداران این برند را تا حدودی کور کرد. از طرف دیگر گلکسی نوت 9 نیز در مقایسه با سری قبلی خود بیشتر شبیه به یک آپگرید عمل کرد تا یک جایگزین قدرتمند. با ما همراه باشید تا کمی عمیق‌تر این موضوع را بررسی کنیم.

طراحی

در بین ویژگی‌هایی که در خصوص گلکسی S10 در گزارش‌ها و اخبار مطرح شده، بزرگ‌ترین علامت سوال مربوط به طراحی آن می‌شود. سامسونگ با معرفی گلکسی S9 مجبور به تحمل انتقادات زیادی در این خصوص شد. اولین اطلاعات قطعی در خصوص طراحی گلکسی S10 استفاده از مزایای بی‌شمار طراحی در گلکسی S9 و رفع برخی نواقص است. در ادامه باید گفت همگان مطمئن هستند که تغییرات ظاهری در پرچم‌دار جدید کره‌ای‌ها مبسوط خواهد بود و به مانند S9 جزیی و تنها در چند بخش نخواهد بود. براساس شنیده‌ها نسبت تصویر به بدنه افزایش خواهد یافت و هنوز هم در کناره‌ها با لبه‌هایی منحنی مواجه هستیم. بزرگ‌ترین تغییر مربوط به کم شدن حاشیه‌های بالا و پایین خواهد بود. به علاوه این هندست باز هم باریک‌تر خواهد شد. پس در این حوزه باید گفت با ادای احترام به گلکسی نوت 9، به نظر می‌رسد سامسونگ سورپرایز بیشتری برای کاربران خود خواهد داشت و اندکی صبر بهای اندکی برای خرید این محصول است.

حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش

تعبیه اثر انگشت در مرکز پنل پشتی گلکسی نوت 9 حرکت بسیار خوبی برای رفع یکی از شکایات اصلی کاربران از گلکسی نوت 8 بود. با این وجود باز هم این حسگر در پشت قرار دارد و این به معنی آن است که کاربران هنوز مجبورند برای استفاده از برخی ویژگی‌ها انگشت خود را به پشت گوشی ببرند. خوشبختانه روزهای قرارگیری حسگر اثر انگشت در پشت گوشی در پرچم‌دارها به پایان رسیده است. برخی شرکت‌های چینی مانند اوپو، شیائومی و ویوو در حال حاضر محصولاتی با این ویژگی در بازار دارند و به احتمال فراوان سامسونگ نیز با گلکسی S10 و استفاده از فناوری اولتراسونیک وارد این بازی خواهد شد. استفاده از این فناوری موجب می‌شود تا کاربر با لمس بخش خاصی از صفحه نمایش به راحتی قفل گوشی را باز کند، از برنامه‌های امنیتی استفاده کند و پرداخت‌های خود را تایید کند. در این بین باید منتظر ماند و دید حرکت سامسونگ برای پیشی از رقبا در این تکنولوژی نسبتا جدید چه خواهد بود.

دوربین سه‌گانه

بی هیچ شکی گلکسی نوت 9 یکی از بهترین دوربین‌های ارایه شده برای یک گوشی هوشمند را در اختیار دارد، اما هنوز هم جای بهبود هست. خروجی تصاویر گرفته شده با این فبلت کیفیت بسیار بالایی دارند، اما در مقایسه با دوربین سه‌گانه P20 پرو، که اولین اسمارت‌فون با این خصوصیت است، حرف زیادی برای گفتن ندارد. حال گزارش شده است که سامسونگ نیز در این راه به هواوی ملحق خواهد شد و حداقل دو مدل از خانواده گلکسی S10، که گفته می‌شود گلکسی S10 و نسخه پلاس هستند، دارای دوبین سه‌گانه خواهند بود. ترکیب این دوربین از یک لنز 12 مگاپیکسلی واید، یک لنز 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو برای زوم اپتیکال و گرفتن تصاویر پرتره و یک لنز 16 مگاپیکسلی اولترا واید برای گرفتن اطلاعات بیشتر تشکیل خواهد شد. با این تفاسیر تنها واژه بی‌نقص برای توصیف کیفیت تصاویر گرفته شده با این دوربین به ذهن می‌رسد.

عملکرد

با وجود آن که نوت 9 یکی از بهترین و روان‌ترین عملکردها را در بین گوشی‌های موجود در بازار دارد، اما هنوز هم به پای آی‌فون سال قبل نمی‌رسد. هنگامی که اپل گوشی‌های خود را با چیپ‌ست A12 و معماری 7 نانومتری رونمایی کرد، بسیاری از رقبا از جمله سامسونگ را برای مدت زمانی طولانی جا گذاشت. نسل بعدی گوشی‌های سری گلکسی S نیز به پردازنده‌هایی با معماری 7 نانومتری مجهز خواهند شد که بهترین عملکرد را در بین این خانواده به ارمغان خواهد آورد. نسخه‌هایی که در آمریکا و چین به فروش خواهند رسید، دارای پردازنده آینده کوالکام تحت عنوان Opteron خواهند بود و دیگر نسخه‌ها از جدیدترین مدل اگزینوس بهره خواهند گرفت. این دو پردازنده قدرت پردازشی فوق‌العاده‌ای را فراهم خواهند کرد که نمونه آن تا به حال دیده نشده است.

آی‌فون ۱۰

حق انتخاب در سایزبندی گوشی

در نهایت باید گفت گلکسی S10 برای کاربر انتخاب‌های بیشتری به ارمغان می‌آورد. اگر گلکسی نوت 9 را انتخاب کنید، جدای از علاقه‌مند بودن به این ویژگی‌ها با یک اسمارت‌فون گران قیمت و صفحه نمایشی غول پیکر مواجه می‌شوید. با این وجود پرچم‌دار جدید سامسونگ در سه مدل، با اندازه‌ها و قیمت‌های مختلف وارد بازار خواهد شد. مدل لایت قیمتی بینابین گوشی‌های بالارده و میان‌رده داشته و احتمالا گلکسی S10 قیمتی برابر با S9 خواهد داشت. کسانی که طرفدار صفحه نمایش بزرگ هستند می‌توانند مدل پلاس را انتخاب کنند که خط تولید بی‌نظیری در بین پرچم‌داران سامسونگ محسوب می‌شود.

نتیجه‌گیری

از تمامی مطالب بالا می‌توان نتیجه گرفت که سامسونگ در مشت خود محصولات قدرتمند و متنوعی را پنهان کرده است، اما ماهیت واقعی این محصولات تا سال بعد و زمان رونمایی از خانواده گلکسی S10 به صورت یک راز باقی خواهد ماند. همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد بهای پی بردن به این راز و تصاحب یکی از اعضای این خانواده تنها کمی صبر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH