معرفی و بررسی بازی Knife Hit: پرتاب چاقو به‌ سبک امروزی!

این روزها بازی‌های جذاب در سبک آرکید محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و تقریبا هر کسی در گوشی خودش یکی از انواع این مجموعه را دارد. به همین دلیل سازندگان هم علاقه زیادی نسبت به آن نشان داده و روزانه شاهد معرفی انواع مختلفی در این سبک هستیم. استودیو معروف Ketchapp نیز دوباره دست به‌کار شده و بازی Knife Hit را معرفی کرده است. با آی‌تی‌رسان و بررسی این بازی جذاب و سرگرم‌کننده همراه باشید.

در Knife Hit شما مسئول پرتاب چاقو به سمت یک تکه چوب دوار (یا سیبل چرخان) هستید. در واقع در هر قسمت تعدادی چاقو در اختیار شما قرار گرفته که می‌بایست تمام‌ آن‌ها را به سمت سیبلی که در حال چرخیدن است، پرتاب کنید؛ به‌طوری که دو چاقو با هم برخورد نکنند. درست حدس زده‌اید، پیش‌تر در بازی معروف aa نیز شاهد چنین سبکی بودیم و حالا رسما Ketchapp آن را کپی کرده و خیلی هم تغییر خاصی در سبک آن ایجاد نکرده است.

چالش پیش‌روی شما در این بازی، هماهنگ شدن با حرکت سیبل یا همان تکه چوب است که در هر مرحله با ریتم خاصی می‌چرخد. البته همیشه هم این ریتم خیلی ساده و منظم نیست و گاهی اوقات این سیبل عزیز از حرکت ایستاده و اگر نتوانید عکس‌العمل خوبی به آن نشان دهید، قطعا چاقو پرتابی شما به چاقویی که پیش‌تر در تکه چوب فرو رفته برخورد خواهد کرد و بازی را می‌بازید! هرچه مراحل بیشتر شوند، نحوه چرخش چوب تغییر کرده و حتی گاهی اوقات پیش از آن که شما کاری کنید، تعداد زیادی چاقو در آن فرو رفته که ادامه بازی را برای شما سخت خواهد کرد.

سازنده سعی کرده تا با تغییر رنگ و بعضا جنس سیبل، بازی را از یکنواختی درآورد که تا حدی نیز در این امر موفق ظاهر شده است. در برخی مراحل بر روی چوب مدور میوه‌هایی قرار گرفته که اگر با چاقو آن‌ها را به دو نیم تقسیم کنید، می‌توانید امتیاز بیشتری بگیرید. این امتیازات به مرور افزایش یافته و می‌توان با آن شکل چاقو را تغییر داد و یا حتی از وسایل تیز و برنده دیگری بهره گرفت.

در این بازی سرعت عمل شما در پرتاب، حرف اول را می‌زند و باید به‌ گونه‌ای باشد که با حرکت چوب تنظیم شود؛ در این حالت شما می‌توانید در صورتی که سرعت چرخش صفحه یکنواخت باشد، مرتبا بر روی نمایشگر گوشی ضربه بزنید و تعداد چاقوهای بیشتری را در تکه چوب عزیز فرو کنید!

بازی شامل بخشی با نام Challenges هم می‌شود که دقت و سرعت عمل شما را در تم‌ها و شرایط مختلف به چالش می‌کشد. اگر به حساب گوگل متصل شوید، می‌توانید بهترین رکوردها را ببینید و رتبه خودتان را با سایر افرادی که در سراسر دنیا این بازی را انجام می‌دهند، بسنجید.

بازی Knife Hit جلوه‌های ویژه خاصی ندارد اما از گرافیک بسیار خوبی و هیجان بالایی بهره‌مند است. در طراحی محیط بازی به جزئیات توجه شده و سازنده از رنگ‌های متفاوتی در ساخت محیط و المان‌ها بهره گرفته (برخلاف بازی aa) و همگی دست در دست هم داده‌اند تا خیلی زود از بازی خسته نشوید. هنگام اجرای بازی شاهد موسیقی خاصی (حتی در پس زمینه) نیستیم. شاید سازنده قصد داشته تا با عدم استفاده از موزیک، تمرکز بازیکن را به هم نریزد. البته لحظه پرتاب چاقو و یا زمانی که چاقو به چوب یا سایر چاقوها برخورد می‌کند با صدا همراه است تا بتوانیم نمره قابل قبولی را از لحاظ صداگذاری به Ketchapp بدهیم.

مراحل بازی ترتیب خاصی دارند و پس از اتمام چند مرحله که به سرعت و بدون وقفه پشت سر هم می‌آیند، به یک باس جدید بر می‌خورید که در آن تکه چوب جای خودش را به یک میوه خاص (مثلا گوجه فرنگی) داده است. در صورت موفقیت در این بخش یک جایزه ویژه به شما تعلق خواهد گرفت؛ مثلا می‌توان در صورت شکست از یک شانس مجدد استفاده کرد. Knife Hit یک بازی رکوردی است و پایان خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است؛ اما برخلاف اکثر نمونه‌های موجود در این سبک، رکورد شما صرفا با تعداد مراحل مشخص نخواهد شد؛ بلکه می‌توانید تعداد چاقوهای پرتاب شده را به عنوان رکورد در نظر بگیرید.

بازی Knife Hit

این بازی به صورت رایگان منتشر شده اما Ketchapp برای آنکه بتواند پولی به جیب بزند از پرداخت درون برنامه‌ای سود برده است؛ به این صورت که برای استفاده از چاقوهای جذاب با طرح‌های مختلف، می‌توانید مبلغی را بپردازید و از نمونه‌های جدیدی بهره‌مند شوید. در بخش تنظیمات سازنده این امکان را در نظر گرفته که بتوانید صدای بازی را به‌طور کامل ببندید و یا اینکه با فعال کردن گزینه Vibration با ویبره زدن گوشی متوجه برخورد چاقوها به یکدیگر شوید. سازنده یک گزینه جالب دیگر نیز برای چپ دست‌ها در نظر گرفته که با فعال کردن آن رابط کاربری تا حدی برای این دسته از افراد بهینه می‌شود. مثلا بخشی که نشان‌گر تعداد چاقوهاست، به سمت مخالف منتقل شده تا این افراد به بازی مسلط‌تر باشند.

در مجموع می‌توان Knife Hit را یک بازی جذاب و اعتیادآور به‌شمار آورد. این بازی برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است و تعداد میلیونی دانلودهای آن در گوگل‌پلی نشان می‌دهد که با یک اثر محبوب طرف هستیم. شما می‌توانید این بازی جذاب را با حجم تقریبی 60 مگابایت از کافه بازار دانلود کنید.

Cafebazar بررسی و دانلود اپلیکیشن بامیلو (Bamilo)؛ خریدی به شیرینی قدم زدن در یک فروشگاه بزرگ!

لبخند

  • گرافیک بالا
  • رنگ‌بندی جذاب
  • چالش‌های متفاوت
  • استفاده از المان‌های متنوع
  • صداگذاری خوب

اشک

  • فاقد موزیک پس‌زمینه
  • سبک تکراری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH