مقایسه آنر پلی با شیائومی Mi A2: نبرد اقتصادی‌های مدرن!

گوشی‌ها کارهای مختلفی را برای ما انجام می‌دهند. با کمک‌شان می‌توانیم به اجرای اپلیکیشن‌های کاربردی بپردازیم و از خدمات آنلاین استفاده کنیم. در نتیجه ضروری‌ست هر کسی امروزه یک موبایل هوشمند داشته باشد. اما کدام را بخریم؟ تنوع مدل‌های موجود در بازار انتخاب را از همیشه دشوارتر کرده‌اند و باید هندست‌های مختلف را باهم مقایسه کنیم. در این نوبت می‌خواهیم به مقایسه آنر پلی با شیائومی Mi A2 بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.


طراحی

کاربران در نگاه اول قبل از هر چیزی به طراحی اهمیت می‌دهند و سازنده می‌تواند با استفاده از این عنصر شما را ترغیب به خرید دیوایس خود کند. به همین علت طیف وسیعی از تولیدکنندگان دیزاین جذابی برای موبایل‌شان در نظر می‌گیرند و از ترندهای دنیای مدرن بهره می‌جویند. بدون تردید آنر پلی نیز جز همین دسته است. بدنه آلومنیومی باعث شده تا یوزر هنگام لمس حس خوبی داشته باشد و برخلاف مدل‌های شیشه‌ای، گوشی سریعا جذابیت خودش را از دست نمی‌دهد و همیشه بدون لک و تمیز باقی خواهد ماند. در قاب جلو حاشیه‌های اطراف نمایشگر به حداقل میزان خود رسیده‌اند و تجربه بازی‌ها و فیلم‌ها را هیجان‌انگیز می‌کنند. در حقیقت با کمک آنر پلی می‌توانید بدون مزاحمت حاشیه‌ها از محتواهای مورد علاقه خود لذت ببرید. البته تولیدکننده از ناچ هم استفاده کرده تا ضخامت نوارهای اطراف دیسپلی از همیشه کم‌تر شوند. در قاب پشت شاهد یک طراحی تکراری هستیم که به تازگی میان بیش‌تر مدل‌های هوآوی به چشم می‌خورد.

با این همه، نباید گوشی فوق‌العاده شیائومی را از یاد برد. Mi A2 با این‌که حاشیه‌ای بیش‌تر نسبت به آنر پلی دارد، ولی بازهم ظاهر مدرن خود را حفظ کرده و نظر هر کسی را جلب می‌کند. ترکیب شیشه و آلومینیوم بدنه‌ای خوش‌ساخت برای این مدل رقم زده که به محض لمس، حس خوبی را به شما انتقال می‌دهد. Mi A2 برخلاف رقیب وطنی از طراحی ناچ بهره نبرده و به همان دیزاین همیشگی اکتفا کرده است. اما در قاب پشت شاهد المان‌های آشنایی هستیم که ما را به یاد آی‌فون ۱۰ می‌اندازند. ماژول دوربین دوگانه که به‌صورت عمودی در گوشه سمت چپ قرار گرفته ظاهر این موبایل را تقریبا مثل جدیدترین محصول اپل کرده و با نگاه اول پرچم‌دار ۲۰۱۷ آمریکایی‌ها در ذهن‌تان تداعی می‌شود.

نمایشگر

برای دیوایس‌های هوشمند مخصوصا اسمارت‌فون‌ها نمایشگر یکی از مهم‌ترین قطعات است و بدون آن امکان تعامل با گوشی وجود ندارد. برای همین سازندگان همواره سعی می‌کنند از آخرین تکنولوژی‌ها بهره ببرند تا این قسمت را بهبود ببخشند و کاربر از کار کردن با محصول لذت ببرد. اما نمی‌توان از مدل‌های اقتصادی و میان‌رده انتظار زیادی داشت. اما شیائومی و آنر این موضوع را تغییر داده‌اند. آنر پلی از یک صفحه ۶.۳ اینچی سود می‌برد که با فن‌آوری ال‌سی‌دی به بازار عرضه شده. ضمنا تولیدکننده چینی نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ را برای این اسمارت‌فون تدارک دیده تا خوش‌دستی گوشی افزایش یابد و به راحتی در مکان‌های کوچک مثل جیب قرار گیرد. البته استفاده از این نسبت مشکلاتی را ازجمله عدم دسترسی به قسمت‌هایی مثل نوتیفیکیشن در پی دارد که همه موبایل‌های مدرن به آن دچار هستند. رزولوشن دیسپلی برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد. آنر نیز این مسئله را درک کرده و از کیفیت فول اچ‌دی پلاس استفاده کرده. به این ترتیب حتی در فواصل نزدیک قادر به دیدن پیکسل‌ها نیستید و محتواها با جزئیات فراوان به نمایش در می‌آیند. در واقع آنر پلی با حاشیه‌های کم اطراف نمایشگر، صفحه غول‌آسا و رزولوشن مناسب نیازهای شما را به‌طور کامل پوشش می‌دهد و طرف‌داران فیلم و سریال، بازی و اپلیکیشن‌های حرفه‌ای را به سمت خود جلب می‌کند.

شیائومی Mi A2 هم به ویژگی‌های جذابی بهره‌مند است. تولیدکننده از یک دیسپلی بزرگ استفاده کرده که دوست‌داران گیم‌های اندرویدی را خوشنود می‌سازد. برای این‌که مشکلی برای حمل و نقل گوشی غول‌پیکر شیائومی نداشته باشید، سازنده نسبت تصویر ۱۸:۹ را برای‌تان فراهم کرده که خوش‌دستی را تا حد قابل توجهی بیش‌تر می‌کند و هم‌چنین راحت‌تر در جیب قرار می‌گیرد. اگر جز‌ خوره‌های فیلم و سریال باشید، پس برای شما رزولوشن بسیار مهم است. شیائومی برای جلب رضایت شما کیفیت فول اچ‌دی پلاس را تدارک دیده که امکان دیدن پیکسل‌ها را حتی از فاصله‌های نزدیک سلب می‌کند و به‌عنوان مثال راحت‌تر متون ریز را مطالعه خواهید کرد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

یکی از عناصری که یک گوشی بالارده را از یک مدل اقتصادی متمایز می‌سازد، قدرت سخت‌افزاری محصول است. اما این تعریف در حال تحول است و دیدگاه‌ها نسبت به گوشی‌های میان‌رده تغییر پیدا کرده. در حال حاضر شاهد اسمارت‌فون‌هایی هستیم که با وجود قیمت بسیار کم، سخت‌افزار بالارده‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهند. یکی از همین موبایل‌‌ها، آنر پلی است. این دیوایس به پردازنده کایرین ۹۷۰ مجهز شده که از پس تمام بازی‌های اندرویدی و اپلیکیشن‌‌های حرفه‌ای برمی‌آید و در حین انجام کارهای سنگین با مشکلی روبه‌رو نمی‌شوید. این موضوع باعث شده آنر پلی در بین رقیبان خود تبدیل به گزینه‌ای جذاب شود. اما جدای از قابلیت‌های معمول، این چیپست از تراشه تثبیت‌دهنده هوش مصنوعی سود می‌برد که قابلیت‌های آن را بیش‌تر کرده. برای مثال گوشی رفتارها و علاقه‌مندی‌های شما را درک کرده و سپس گزینه‌های مختلف دستگاه را برهمان اساس تنظیم می‌کند. در نتیجه دسترسی به منابع در اپلیکیشن‌هایی که از آن‌ها کم‌تر استفاده می‌کنید، محدود خواهد شد و عمر باتری افزایش می‌یابد. از طرفی برنامه‌هایی که از آن‌ها بیش‌تر بهره می‌برید، با سرعت بالاتری اجرا می‌شوند. برای این‌که آنر پلی در اجرای بازی‌ها کم نیاورد، کمپانی در کنار پردازش‌گر ۱۲ هسته‌ای، از GPU Turbo نیز استفاده نموده که توان دستگاه را بهبود می‌بخشد. مموری نیز بسیار مهم است. برخلاف قسمت چیپست، در این بخش آنر پلی ضعیف‌تر از رقیبش ظاهر شده و در گران‌ترین نسخه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۶ گیگابایت رم دریافت می‌کنید. البته در صورت کمبود حافظه، امکان ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت وجود دارد.

شیائومی Mi A2 با پردازنده‌ای میان‌رده از شرکت کوآلکام روانه بازار شده که نسبت به کایرین ۹۷۰ حرفی برای گفتن ندارد و در ضمن قادر به اجرای تمام بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها نیست. این باعث می‌شود تا نظر بسیاری از کاربران در مورد این دیوایس تغییر کند و از خریدش منصرف شوند. به‌صورت کلی اگر می‌خواهید کارهای حرفه‌ای‌تان را بدون لگ و کندی انجام دهید و سنگین‌ترین بازی‌ها را تجربه کنید، باید قید Mi A2 را بزنید. ولی سازنده چینی در قسمت مموری عملکرد خوبی دارد و این گوشی را در سه مدل عرضه کرده که در گران‌ترین نسخه ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به همراه ۶ گیگابایت حافظه اجرایی نصیب‌تان می‌شود. در نتیجه می‌توانید عکس‌های‌تان را بدون دغدغه ذخیره کنید، کلیپ‌های‌مورد علاقه خود را در حافظه دستگاه نگه دارید و چند اپلیکیشن‌ را به‌طور هم‌‌زمان اجرا نمایید.

سخت‌افزار اسمارت فون‌ها بدون نرم‌افزار معنایی ندارد و در اصل راه ارتباطی کاربر با گوشی است. برای همین اکثر کمپانی‌های تولیدکننده در کنار سیستم‌عامل گوگل از یک رابط کاربری اختصاصی بهره می‌برند. شرکت آنر نیز از این قاعده مستثنی نیست و از رابط کاربری هوآوی بهره برده. به این ترتیب می‌توانید اندروید را با ظاهری کاملا متفاوت تجربه کنید. گفتنی‌ست آنر پلی نسخه ۸.۱ سیستم‌عامل گوگل را میزبانی می‌کند. شیائومی Mi A2 برای این‌که عملکرد رضایت‌بخشی داشته باشد، به اندروید وان مجهز شده تا کارهای مختلفی را بدون مواجه شدن با لگ و کندی انجام دهید.

دوربین

با افزایش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی کیفیت دوربین نیز اهمیت زیادی پیدا کرد و در حال حاضر دلیلی برای خرید گوشی به شمار می‌آید. آنر پلی از ماژول دوربین دوگانه در قاب پشت بهره می‌برد که یکی از لنزها ۱۶ و دیگری ۲ مگاپیکسل رزولوشن دارند. به این صورت می‌توانید پرتره‌های جذابی ثبت کنید که جزئیات فراوانی دارند. عکس‌ها نیز به‌صورت جذابی ثبت می‌شوند. البته سنسورهای این گوشی تنها در روز روشن تصاویر زیبایی ثبت خواهند کرد و مثل بسیاری از میان‌رده‌های بازار در شرایط نوری ضعیف و هنگام شب توان‌مندی خود را از دست می‌دهند. اگر از طرف‌داران گرفتن ویدیو باشید، بدون تردید آنر پلی راضی‌تان می‌کند. تولیدکننده این امکان را داده تا با کیفیت 4K به فیلم‌برداری مشغول شوید. در قاب جلو نیز شاهد یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی هستیم که سلفی‌های خوبی ثبت می‌کند و دارای جزئیات زیادی هستند. اما چیزی که آنر پلی را از رقیبان خود متمایز می‌سازد، هوش مصنوعی است. به لطف پردازنده کایرین ۹۷۰ و نرم‌افزار هوشمند هوآوی اسمارت‌فون موقعیت‌های مختلف را تشخیص داده و سپس بهترین تنظیمات را براساس همان شرایط تنظیم می‌کند. به این ترتیب در مدت زمان کمی می‌توانید تصاویر حرفه‌ای ثبت کنید. مودهای مختلفی برای دستگاه تعریف شده‌اند تا در هر موقعیتی عکس‌ها جذاب باشند. دوربین سلفی نیز با کمک این علم شما را زیباتر می‌کند و دیگر نیازی به نصب اپلیکیشن‌های متفرقه پیدا نمی‌کنید.

برخلاف آنر پلی که قادر به عکس‌برداری در شرایط نوری ضعیف نیست، این موبایل دریچه دیافراگم بازتری نسبت به رقیب خود دارد و می‌تواند نور بسیار بیش‌تری را به لنز انتقال دهد. هم‌چنین رزولوشن دوربین‌های دوگانه نیز یک پله بالاتر هستند. در نتیجه تصاویری واضح و شفاف می‌گیرید که در این رنج قیمت کم‌نظیر هستند. برای این‌که روند عکاسی در هنگام شب متوقف نشود، سازنده دو فلاش را برای‌تان رد نظر گرفته که محیط را به‌صورت کامل روشن می‌کنند و در ضمن رنگ‌های سوژه را تغییر نمی‌دهند. شیائومی Mi A2 برای خوره‌های ضبط فیلم گزینه‌ای بسیار مناسب به شمار می‌رود. حتی از آنر پلی پا را فراتر گذشته و به لرزش‌گیر دیجیتالی مجهز است. پس می‌توانید بدون نگرانی در حین حرکت به ضبط ویدیو بپردازید. هم‌چنین امکان فیلم‌برداری با کیفیت 4K نیز فراهم شده است. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل رزولوشن دارد. در نتیجه سلفی‌های جذابی خواهید گرفت که چیزی را از قلم نمی‌اندازند.

باتری و سایر قابلیت‌ها

باتری یکی از ضعف‌های موبایل‌های امروزه هست و احتمالا خواهد بود. شیائومی Mi A2 به یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری در برابر باتری تقریبا ۴۰۰۰ میلی‌آمپری آنر پلی مجهز شده که طبیعتا عملکرد ضعیف‌تری نسبت به رقیب خود دارد. اما باید توجه داشت که قدرت کایرین ۹۷۰ از پردازنده میان‌رده شرکت کوآلکام چند پله بالاتر قرار می‌گیرد و به همین علت انرژی بیش‌تری مصرف می‌کند. هم‌چنین اندازه نمایشگر را از یاد نبریم.

آنر پلی به یک دیسپلی عظیم‌تر نسبت به Mi A2 مجهز است که سریع‌تر درصد باتری را خالی می‌کند. تکنولوژی شارژ سریع نیز در هر دو مدل به چشم می‌خورد و دیگر نیازی نیست وقت‌تان را تلف کنید. برای اینکه افراد مختلف نتوانند به گوشی شما دسترسی داشته باشند، آنر و شیائومی برای اسمارت فون‌های خود حس‌گر اثر انگشت فراهم کرده‌اند تا موبایل‌تان فقط با انگشت شما آنلاک گردد. ضمنا قابلیت‌های این سنسور به این‌جا ختم نمی‌شود و می‌توانید در طیف وسیعی از اپلیکیشن از این حس‌گر بهره بجویید. این نکته را هم در نظر بگیرید که آنر پلی از قابلیت تشخیص چهره نیز سود می‌برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH