نمایشگرهای قابل انعطاف، نسل آینده پوشیدنی‌ها را شکل خواهند داد!

مرزشکنی تکنولوژ‌ی‌های جدید همیشه هیجان‌انگیز بوده است، اما بعد از مدتی گرفتار دور باطل تکرار می‌شوند. اما یکی از این فناوری‌هایی که به‌تازگی توسط شرکت Royole در نمایشگاه IFA 2018 رونمایی شد، نمایشگرهای قابل انعطافی هستند که ایده‌های بزرگی را در پشت خود دارند و نقطه توقفی را برای آن‌ها نمی‌توان تصور کرد.

شرکت Royole در نمایشگاه IFA 2017 ایده‌ای برای اسمارت‌فون‌های قابل انعطاف داشت و به نظر می‌رسد که همچنان در حال تلاش بر روی جزییات ساخت آن است.  در همین رابطه نکات جالب‌توجهی وجود دارند که دانستن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

در آینده صفحات نمایش می‌تواند در هر جایی قرار بگیرند؛ برای مثال، بر روی یک کلاه. Royole این ایده را در IFA به نمایش گذاشت؛ یک نمایشگر Full-HD قابل انعطافی که رنگ‌ها را با وضوح کامل نشان می‌داد و حتی روشنایی کافی داشت. Royole، این صفحات نمایش را در کارخانه خودش تولید می‌کند و در حال حاضر تولید انبوه آن را شروع کرده است. شرکت ادعا می‌کند که قادر به تولید ۵۰ میلیون دستگاه در سال خواهد بود.

حتی شاید مناسب‌تر از استفاده آن‌ها در یک کلاه، قرار دادن آن بر روی یک کیف پول باشد که این مورد هم توسط Royole نشان داده شد. البته، این تکنولوژی برای همه نوع وسایلی مناسب خواهد بود. این نمایشگرها در صورت ادغام با لباس، می‌توانند برای نمایش محتواهای تبلیغاتی و اطلاعات مختلف مورد استفاده قرار گیرند. این صفحاتِ قابل انعطاف حتی در آینده این امکان را دارند که بر روی سطوح ناصاف نیز نصب شوند. بنابراین محدوده کاربرد آن‌ها مرزی نخواهد داشت.

شرکت Royole همچنین علاوه بر این نمایشگرها، سنسورهایی را توسعه داده که اجازه می‌دهد تا هر سطحی به‌طور مجازی قابلیت پاسخ‌دهی لمسی داشته باشد. Royole با ترک‌پدهای موسوم به RoWrite نشان داد که چگونه این امر ممکن است. این فناوری،‌ یک بورد ترسیم دیجیتالی است که می‌توان آن را با گیره به کاغذ معمولی محکم کرد و بعد با نوشتن بر روی کاغذ، RoWrite نوشته موردنظر را به‌طور مستقیم به آیپد یا تبلت اندرویدی منتقل می‌کند. به‌زودی مک‌ها و پی‌سی‌های ویندوزی هم از آن پشتیبانی خواهند کرد. RoWrite حدود ۲۰۴۸ سطوح فشاری را تشخیص می‌دهد و هیچ تاخیری در ‌پاسخ‌دهی ندارد.

RoWrite تا پایان امسال در سراسر اروپا عرضه خواهد شد. در انگلیس و آمریکا نیز هم‌اکنون از طریق آمازون قابل دسترس است و قیمتی حدود ۱۱۹ دلار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH