عملکرد ال‌جی در IFA 2018: کیفیت، هزینه دارد!

رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند بسیار سخت و پیچیده شده است. برندهایی مانند آنر و شیائومی که محصولات ارزان قیمتی ارایه می‌کنند کار را برای همه دشوار کرده‌اند. اما با این‌حال شرکتی مانند ال‌جی همچنان به روش‌های خودش پایبند بوده و استراتژی‌های همیشگی‌اش را رها نکرده است. Raffaele Cinquegrana، مدیر محصولات ال‌جی در ایتالیا، طیِ مصاحبه‌ای، این موضوع را روشن‌تر بیان کرده است: کیفیت، هزینه دارد.

ال‌جی بر روی بخش‌های اغلب فراموش شده تمرکز دارد

Raffaele Cinquegrana، مدیر محصولات ال‌جی در ایتالیا، در این مصاحبه گفته بود که فروش ال‌جی G7 به لطف همکاری‌هایی که با اپراتورها وجود داشته و  تخفیف‌های مناسبی که آن‌ها ارایه کرد‌ه‌اند، ناامید کننده نبوده است.

گرچه بازار در بخش دستگاه‌های بالارده بسیار رقابتی است، اما این شرکت کره‌ای، تلاش‌ کرده با عرضه محصولات ارزان قیمت و سری K، فراتر از این رده از محصولات برود. ال‌جی، گوشی‌های پایین‌رده را که توسط خیلی از سازندگان گوشی‌های هوشمند مورد غفلت واقع گردیده، مورد توجه ویژه قرار داده است. هندست G7 فیت که در نمایشگاه امسال IFA رونمایی شد، به‌دنبال جلب رضایت مشتریانی است که دیزاین‌های گوشی‌هایی مانند G7، اما با قیمت‌های پایین‌تر (نزدیک به قیمت‌های سری Q) را ترجیح می‌دهند. G7 فیت دستگاه میان‌رده‌ای است که شکاف بین دو سری را خواهد پوشاند.

ال‌جی در نمایشگاه IFA 2018 دست به معرفی G7 وان هم زد. نسخه وانِ گوشی G7، دارای یک پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ و سیستم‌عامل اندروید وان برای ارایه تجربه‌های روان‌تر با دستگاه است. این هندست، محصول استراتژیکی برای شرکت به حساب می‌آید که با اندروید استوک و کنار گذاشتن تجربه کاربری خود ال‌جی یعنی LG UX وارد عرصه رقابت شده است.

البته فکر نکنید G7 وان دستگاه ارزان‌قیمتی خواهد بود (قیمت آن هنوز مشخص نیست)، برای اینکه تمرکز آن اساسا نه بر روی برچسب قیمت بلکه متوجه سرعت و تجربه روانِ کار با گوشی بوده که این امکان هم ظاهرا توانسته با ورژن استوک اندروید محقق گردد.

در مورد سری V چطور؟

Raffaele Cinquegrana، در مورد سری V گفته: ال‌جی این موضوع را به اثبات رسانده است که از رقابت هیچ باکی ندارد و سری V دستگاه‌هایی هستند که تقریبا همه درباره آن‌ بارها و بارها صحبت می‌کنند. ال‌جی V30 نقطه عطفی در گوشی‌های هوشمند ال‌جی بود.

همانطور که می‌دانید، مشخصات ال‌جی V40 که امسال نتوانست خود را به نمایشگاه IFA 2018 برساند، تا حدودی به بیرون درز پیدا کرده‌اند، اما درباره قیمت و نحوه عرضه آن هنوز اطلاعاتی در دست نیست. با این‌حال، احتمالا در ماه اکتبر که زمان معرفی آن خواهد بود، همه جزییات گوشی مشخص خواهد شد.

پاسخ ال‌جی به رقابت، کیفیت است

امن‌بودن و کیفیت همیشه دو کلید واژه این برند کره‌ای بوده‌اند. ال‌جی سال گذشته در جریان معرفی G6، به تست‌های مختلفی که جهت کنترل امن‌بودن دستگاه‌ها و توجهات ویژه‌ای که در پروسه ساخت هر محصولی صورت می‌گیرد، تاکید و اشاره کرد. البته به نظر می‌رسید که این قبیل کارها در ابتدا، واکنشی بود به اتفاقات ناگواری که در مورد گلکسی نوت ۷ سامسونگ افتاد، اما به‌گفته Raffaele Cinquegrana، ال‌جی محصولات خود را صرفا به‌خاطر مشخصات فنی آن‌ها تبلیغ نمی‌کند بلکه موضوعات جانبی را نیز همواره مدنظر داشته است.

با وجود همه این‌ها، در حالیکه مشتریان به نسبت «قیمت به مشخصات» بسیار اهمیت می‌دهند، اما برندهایی مانند ال‌جی با ادامه سرمایه‌گذاری‌های سنگین در بخش تحقیق و توسعه و فرایندهای تولید محصولات خود، برخلاف این روند عمل می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا ال‌جی در رابطه با قیمت در مقابل سازندگانی مانند شیائومی کم بیاورد.

ویژگی‌هایی مانند سطوح نرخ جذب خاص (SAR)، قابل اطمینان بودن و همچنین دوام داشتن به‌روزرسانی‌ها چیزهایی نیستند که ال‌جی بخواهد بر روی آن مصالحه کند، به‌طوریکه قیمت نهایی دستگاه‌ها هم متاثر ازهمین مشخصه‌ها خواهد بود.

ال‌جی، خود را با ارایه تجربه‌های کاربری بهینه‌سازی شده و معرفی قابلیت‌های ویژه، متمایز کرده است. این ویژگی‌های جدید، بدون فراموش کردن مولفه‌های دیگری مانند کیفیت صدا (چیزی که سال‌ها مورد توجه شرکت‌هایی مانند ال‌جی و اچ‌تی‌سی بوده) معرفی شده‌اند. اهداف ال‌جی فراتر از برنده شدنِ صرف در رقابت مشخصات فنی دستگاه‌ها است؛ او می‌خواهد کاربران این موضوع را درک کنند که علاوه بر این مشخصات، چیزهای زیادی هم پشت آن‌ها وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH