انتشار آپدیت جدید برای گلکسی S6 اج پلاس و گلکسی نوت 5 سامسونگ!

چند ماه پیش بود که سامسونگ اعلام کرد اعضای خانواده گلکسی S6 از لیست به‌روزرسانی امنیتی ماهانه حذف خواهند شد. ظاهرا این وعده‌ها عملی شده و اعضای این خانواده به همراه گلکسی نوت 5 که تنها کمی بعد از پرچمدران سری گلکسی S6 معرفی شده بود، از این پس به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه را دریافت نخواهند کرد.

گوشی‌های نام‌برده شده دیروز به‌روزرسانی جدیدی دریافت کردند که وصله‌های امنیتی ماه سپتامبر را به همراه داشته است. به نظر می‌رسد این آخرین به‌روزرسانی امنیتی خواهد بود که برای پرچمداران سال 2015 سامسونگ منتشر خواهد شد. این کمپانی معمولا ارایه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری تا دو سال پس از عرضه یک محصول را تضمین می‌کند و از آن‌جایی که این محصولات سه سال از عمرشان می‌گذرد، بنابراین می‌توان گفت که در حال حاضر خارج از تعهدات سامسونگ قرار دارند.

البته این نکته را هم به خاطر داشته باشید که در صورت کشف آسیب‌پذیری‌های بحرانی و پیش آمدن اوضاع اضطراری، هم‌چنان به‌روزرسانی امنیتی برای این دستگاه‌ها عرضه خواهد شد. در همین پچ جدید نیز برخی از آسیب‌پذیری‌های سیستم‌عامل اندروید پوشش داده شده که 9 تای آن از نوع بحرانی بوده و 20 تای دیگر مربوط به شکاف‌های امنیتی با ضریب خطر کم‌تر بوده است. انتظار داریم دیگر دیوایس‌های سامسونگ نیز طی چند روز آینده این به‌روزرسانی را از طریق OTA دریافت کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH