اینستاگرام مشغول توسعه نرم‌افزار اختصاصی خرید و فروش IG Shopping است

ظاهرا اینستاگرام قصد دارد نگاه تازه‌ای به قابلیت‌های خرید و فروش موجود در شبکه اجتماعی خود داشته باشد. طبق گزارش وب‌سایت The Verge، باید منتظر انتشار نرم‌افزار اختصاصی و مستقلی برای خرید و فروش از سوی اینستاگرام باشیم که از قرار معلوم در آینده‌ای نزدیک با نام IG Shopping شروع به‌کار خواهد کرد.

آن‌طور که در گزارش وب‌سایت ورج آمده، این اپلیکیشن به کاربران خود اجازه می‌دهد مجموعه کالاهای موجود در صفحه بازرگانانی را که فالو می‌کنند، به طور لحظه‌ای چک کنند. هم‌چنین کاربران می‌توانند این کالاها را مستقیما از طریق همین اپلیکیشن خریداری کنند. توسعه نرم‌افزار IG Shopping در حال انجام است، بنابراین زمان دقیق انتشار آن هنوز مشخص نیست. با این همه منبع خبری ما اعلام کرده که اینستاگرام عزم خود را جزم کرده تا بخش خرید و فروش و تجارت الکترونیک خود را به طور گسترده‌ای توسعه دهد.

در حال حاضر اینستاگرام برخی ابزارهای خرید و فروش را در پلتفرم خود داراست که به کاربران اجازه می‌دهد در تصاویر خود پاپ‌آپ‌هایی (پنجره‌های باز شو) قرار دهند که مخاطب را به منظور خرید یک محصول خاص به یک سایت مشخص شده هدایت می‌کند. البته این قابلیت بسیار محدود بوده و بخشی از جایی نیست که صرفا به طور مستقل به مقوله خرید و فروش تعلق داشته باشد. به علاوه، این قابلیت تنها برای صفحات کسب‌وکارهای واقعی در دسترس بوده و کاربران شخصی قادر به استفاده از آن نیستند. با این وجود اینستاگرام قصد توسعه این قابلیت‌ها را داشته و می‌‌خواهد نقشی پررنگ در تجارت الکترونیک ایفا کند.

اینستاگرام ماننند دیگر شبکه‌های اجتماعی همیشه به دنبال آن بوده که با ایجاد تغییرات و فراهم کردن قابلیت‌های جدید، کاربران را به صرف وقت بیش‌تری در پلتفرم خود مجاب کند که نهایتا منجر به افزایش هزینه تبلیغات و درآمدزایی می‌شود. حال سوال این‌جاست که پس از انتشار نرم‌افزار IG Shopping، آیا اینستاگرام سهمی از فروش محصولاتی که از طریق این اپلیکیشن به فروش رسیده‌اند را دریافت خواهد کرد یا این‌که پلتفرم آن به طور عمومی فعالیت می‌کند؟!

در هر صورت اتخاذ هر تصمیمی در این زمینه برای ما شگفت‌آور نخواهد بود. این را هم در نظر بگیرید که عرضه اپلیکیشن فوق پیدا شدن دسته جدیدی از تبلیغات را به همراه خواهد داشت که این موضوع موجب سودآوری برای اینستاگرام می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH