چگونه بدون سوزن مخصوص، اسلات سیم‌کارت را از بدنه گوشی خارج کنیم؟

اگر به یاد داشته باشید در زمانی که شما تلفن همراه جدید خود را خریداری کردید برخی از لوازم جانبی مانند شارژر، هندزفری و سایر موارد دیگر نیز به همراه آن به شما تحویل داده شدند؛ اما در کنار همه این لوازم یک سوزن کوچک برای بیرون آوردن اسلات سیم‌کارت نیز در نظر گرفته شده است. احتمال این‌که این سوزن را به خاطر حجم کوچک آن گم کنید، بسیار زیاد است.

اما اگر این اتفاق برای شما افتاد اصلاً جای نگرانی نیست چراکه به غیر از خرید مجدد آن، شما می‌توانید از سایر وسایلی که در منزل دارید برای خارج کردن اسلات سیم‌کارت از تلفن همراه خود استفاده کنید؛ با ما همراه باشید تا برخی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

هشدار: از تمام وسائل زیر می‌توانید به‌جای سوزن سیم‌کارت استفاده کنید اما این کار نیازمند دقت زیاد از سوی شما و همچنین کیفیت بالای قطعه گفته شده است. بنابراین در صورت نداشتن کیفیت و یا کمی اشتباه از سوی شما، احتمال شکسته شدن قطعه و جا ماندن آن در اسلات سیم‌کارت وجود دارد. پس مراقب باشید!

قلاب گوشواره

ممکن است ابزار مناسب برای انجام این کار از آنچه فکر می‌کنید به شما نزدیک‌تر باشد، کافی است نگاهی به گوش‌هایتان بیاندازید. درست حدس زدید؛ گوشواره‌های سنتی با قلاب‌های نازک خود یکی از بهترین لوازم دم‌دستی برای انجام این کار هستند. البته برخی از آن‌ها ممکن است برای باز کردن اسلات سیم‌کارت بزرگ باشند که در این صورت باید به دنبال گزینه دیگری بگردید.

گیره کاغذ

گیره کاغذ نیز احتمالاً یکی از رایج‌ترین لوازمی است که در دفتر کار و یا منزل به آن دسترسی دارید. البته گیره‌هایی که با روکش ضخیم پلاستیکی پوشانده شده‌اند، به کار شما نمی‌آیند اما قطعاً با استفاده از گیره‌های کوچک‌تر می‌توانید به راحتی اسلات سیم‌کارت را خارج کرده و در نهایت مجدداً از گیره‌ها برای متصل کردن تعداد زیادی کاغذ استفاده نمایید.

سوزن

یکی دیگر از وسایلی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، سوزن‌های خیاطی است. کافی است سایز مناسب آن را پیدا کنید، در نهایت از آن برای خارج کردن اسلات استفاده نمایید.

پونز یا سوزن منگنه

یکی دیگر از ابزارهای پرکاربرد که هم در خانه و هم در محل کار به وفور یافت می‌شود، پونز و سوزن منگنه است. این ابزار در اشکال و اندازه‌های متنوعی وجود دارد، اما تقریباً همه آن‌ها قادر به باز کردن اسلات سیم‌کارت شما هستند. اگر فکر می‌کنید اندازه پونز مطابق با آنچه شما به دنبال آن هستید، نیست به راحتی می‌توانید از یک سوزن منگنه برای این منظور استفاده کنید.

البته، گزینه‌های متعدد دیگری مانند سنجاق‌قفلی، خلال‌دندان و… برای انجام این کار وجود دارد، که به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته اگر در شرایطی بودید که هیچ‌یک از ابزارهای فوق در دسترس شما نبود، بهترین گزینه مراجعه به یک فروشگاه و درخواست برای انجام این کار است.

75 در مورد “چگونه بدون سوزن مخصوص، اسلات سیم‌کارت را از بدنه گوشی خارج کنیم؟”

  1. سلام دوستان
    مهم !!!!!!
    حرف های سایت هارو باور نکنید
    اگه سوزن گوشی میخوای دیجی کالا داره قیمت مناسبی هم داره
    یا میخوای سریع باز بشه ببر ۳ ثانیه گوشی فروشی بگو برات لاز کنه
    با سوزن خیاطی نزن

  2. سلام.من سوزنم گم شد از سوزن خیاطی استفاده کردم و سوزنه توش شکست??میشه بیرونش اورد یا نه؟

  3. دقیقا منم کلیدش رو گم کردمA12گوشیم ولی ازسنجاق استفاده میکنم باز میشه ولی یبار دوباری شد سنجاقه بیشتر فرورفت نمیدونم کجا رفت خدا کنه نزده باشه به جای دیگه مشکل پیدا کنه ولی میخوام بدونم این به اون محکمی هست که مشکلی براش پیش نیاد حقیقتش با چراغ قوه انداختم بادقت بعدش داخلش رونگاه کردم دیدم فلزیه محفضش وانگار نصف سوراخ رو پوشونده یعنی من سنجاقم از پایینش رد شده بود بعد که کشیدمش بیرون بادقت تر بالاترشو زدم خوشبختانه بازش کرد فقط میخوام بدونم حالا اونجوری بوده یا خودم خرابش کردم اما سنجاقم نباید تیز باشه

  4. سلام من تازه تبلت سامسونگ a7خریدم ولی هرکاری میکنم،با سوزن مخصوصش،جاسیمارتی باز نمیشه،چکارکنم؟

    11
    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      اگه با سوزن خودش و درست انجام میدین و همچنان باز نمیشه حتما دستگاه رو پس بدین

      2
      4
      1. سلام. من گوشیم a52s هست.خاستم رم جا بزنم نشد.یکم فشار دادم بسته شد.ولی رم رو نخوند و الانم هر کاری میکنم باز نمیشه.لطفا راهنمایی کنید.۲روز هس گوشی خریدم و الان خیلی ناراحتم

  5. سلام دوستان. من تازه گوشی شیامی نوت ۹ خریدم و متاسفانه بلد نیستم خشاب سیم‌کارت این گوشی رو با سوزن در بیارم لطفاً راهنمایی کنید. ممنون میشم

    2
    17
  6. سوزن خیاطی نزنیناااا اگه خیلی نیاز دارین و دم دست نیس ک برین سوزن مخصوص بخرین از گوشواره استفاده کنین

    1
    4
  7. سر برش خورده‌ی گیره کاغد رو یکم با سوهان ناخن صیقل دادم و خیلی راحت مشکلم حل شد✋?فقط اینکه کاااملا عمودی و مثتقیم باید وارد کنید

    3
    1
  8. اصلا این کارو نکنین? من با گوشواره انجام دادم ولی ی تیکه از سوزنش داخلش شکست و همونجا موند??

    3
    17
  9. سلام دوستان من نفهمیدم که کی قراره جواب مشکلی که من هم دارم رو بده چون چند نفر از دوستان همین مشکل من رو دارن سیم کارتم رو از جای اصلیش جدا کردم و باچسب چسبوندم زیر رم خواستم که هم دو سیم کارت و هم رم رو بندازم تو گوشی اما الان گیر کرده و به هیچ وجه بیرون نمیاد اگه کسی راه حلی به نظرش می رسه ممنون می شم ایمیلم رو مینویسم برام بفرسته سپاسگزارم gtmiliarder62@yahoo.com

    5
    7
  10. اگـ سوزنـ سیم کارتـ گوشیتونـ گم شده بهترینـ راه اینکه ک برید دوباره خریداریش کنید و الکی هم از این سوزن خیاطی و پونز و…. استفاده نکنید ک به گوشی اسیبـ میزنه?

    3
    26
    1. دقیقاا من خودم همین الان با سوزن انجام دادم رفته تو سوکتش الانم نمیدونم چیکار کنم گوشی هم سامسونگ پلمپی باز نمیشه عادی بنظرتون درست میشه؟

      5
      10
      1. من امیر هستم

        ببین اصلن جایی نبرش همه چرتو پرت میگن برای من اینجوری شدش بعد انقدر کارا کردم چسب زدم همه چی زدم نشد اصلن ناراحت نباش برای من در تاریخ99/6اتفاق افتاد و الان نزدیک یک سال بعدش از ۴روز پیش دیدم که سوزنه داره میاد بیرون بعدش دست نزدم دیدیم اومده بابدنه لب به لب شده چسب حرارتی شزدم یکم کشید بیرون بعدش من با ناخن گیر گرفتمش کشیدمش بیرون

        1
        4
  11. اَه این چه تکنولوژی مضخرفیه؟
    سلام. دهه پنجاهی ها و شصتی ها یادتونه توی دهه ی 1380 شمسی گوشی های خوشگل و باهال نوکیا رو که حتی توی بعضی از مدل هاش میشد با وارد کردن کلیدهای گوشی (شماره های گوشی و …) طبق دفترچ اش رینگتون ساخت؟

    نوکیا – سونی اریکسون – موتورولا (گوشی های تاشو، کشویی) دوران خوش ویندوز اکس پی! واقعاً.
    چی شد واقعا دوران جنیفر لوپزیِ، بریتنی اسپرزی، اسپایدرمن و کبرا یازدهی ما؟

    چقدر کامنت های تلخ و سوزناکی. به خدا جدی میگم. توی این گرونی گوشی ها و خراب شدنشون!
    به هیچ وجه سوزن از هر نوعی داخل اون اَپِرچِر (سوراخ) نکنید. چون سر سوزن نازک هست و ممکن با زاویه کج (و نه مستقیم) به داخل گوشی بره و ناخواسته به قطعات داخلی گوشی آسیب های جبران ناپذیری وارده کنه بعد دلتون چرکین میشه و موی سر و صورتتون سفید میشه (از روی حرص خوردن)

    البته عکسی که حاوی ابزارک های مختلفی جهت خارج کردن کارتریج سیم کارت و مموری گوشی هست کامله. ولی اگه خواستید از سوزن استفاده کنید، نوک سوزن رو با انبردست قطع کنید و با سوهان نجاری، تیزی ناشی از قطع کردن رو از بین ببرید. بهتره از یک سوزن ته گرد سر پلاستیکی استفاده کنید که کارایش هم بهتره!

    باتریِ ریموت کنترلِ بعضی از اسپیکر های کامپیوتر، با کارتریج بیرون میاد و بعضی هاشون هم احتمالا از داخل فنر دارند. یعنی وقتی کارتریج رو به درون خود ریموت فشار میدی کارتریج میشینه توش. و اگه دوباره فشار بدی میاد بیرون و خارج میشه. مموری Micro SD گوشی های نوکیا هم همینطور بود البته بدون کارتریج. فقط مموری رو جا می زدید و می نشست داخل اسلات و دوباره با یک فشار خارج میشد. مثل Nokia E-52 و غیره. اگه بشه کارتریج سامسونگ رو هم به این حالت ها درست کنند خیال همه راحت میشه.

    8
    4
  12. سلام من همین دیروز گوشی a71گرفتم و وقتی ک خاستم سیم کارتم بندازم توش نشد بهتر بگم اصلا شیار نمیاد بیرون سوزن مخصوص دارم و مشکلم اینکه اصلا نمیاد بیرون ممنون میشم اگه زود جوابمون بدید.مچکر

    1
    59
    1. من امیر هستم

      خاک تو سرت ایب نداره چسب حرارتی بریز روش بکشش بیرون میارتش بیرون یا با سوزن بنداز لای اون خشاب بعدش بکش بیرون

      3
      2
  13. ببخشید من یه سوال داشتم خدمتتون
    برای وارد کردن یا جداکردن سیمکارت در گوشی های نسل جدید بهتره گوشی رو خاموش کنیم یا فرقی نمیکنه؟

    3
    16
  14. وای بابا من سوزن خیاطی کردم ولی نمی دونم کدوم وری بکشم در بیاد چیکار کنم یه ذره کمک کنید هیچکس جواب نمیده

    21
  15. من جای وارد کردن سوزن خراب شده الان هم رمم هم سبم کارتم داخلشه نمی دونم چیکار کنم راهنمایی کنید

    3
    16
  16. ینی واقعا یکم فکر کنید این چیزا آسونه خب? واقعا وقتی سوزن گوشیتون گم میشه میزنین تو سرتون که وای چه کنم وای چه کنم؟؟؟؟????
    به مغزتون نمیرسه ک از یه چیز دیگه استفاده کنین؟؟؟
    اگه سوزن شکست گیر کرد با آهن ربا امتحان کنید شاید در بیاد

    23
    22
  17. سلام من روی سیمکارتم ی لایه لاک داشت ک اونو گزاشتم تو گوشیم حالا خشاب سیمکارتم بیرون نمیاد و گیر کرده میشه یه راه حلی بدین؟؟ گوشیم اِی بیست هست

  18. سلام خشاب سیمکارت من شکسته چجوری می توانم بدون باز کردن گوشی خشاب شکسته را در بیاورم؟ مدل galaxy a7 2017

    9
    16
  19. من تا حالا هیچ سوزنی استفاده نکردم…چون اصلا نیاز نبوده سیمکارتمو در بیارم…
    دیدم هر کی یه نظری داده،منم سعی کردم یه چیزی گفته باشم!

    15
    30
  20. سلام من سوزن زدم جای سیم کارت دراومد ولی بدون سیم کارت وحتی جای زیرسیم کارت هم داخل گوشی موند حالا چکارکنم دوباره میفرستم داخل ودوباره جای سیم کارت رو درمیارم بازهم سیم کارت داخل میمونه

    1
    10
  21. سلام واقا ممنون من چن وقت بود سوزن گوشیم گم شده بود و نمیتونستم سیم کارتامو جابه جا کنم الان با سوزن گوشواره امتحان کردم باز شد ممنون❤️

    6
    10
  22. من اصلا حواسم نبود بدون سینی سیمکارت
    سیمکارتمو گذاشتم الان گیر کرده نمیدونم باید چیکار کنم

    12
    26
  23. سلام دوستان سوزن استفاده نکنید باید ی مقدار کلفت تر باشه من با سوزن گوشواره انجامش دادم خیلی راحت باز شد

    4
    19
  24. سلام آموزنده و عالی بود.از این مطلب یه سوال برام پیش اومده اینه که اگه از سوزن خیاطی استفاده کنیم ممکن هست که اهرم اسلات آسیب ببینه و یا این سوزن از کناره های اهرم اسلات به بورد گوشی برخورد کنه و اون رو زخمی کنه؟

    8
    11
    1. تروخدا کمک کنین من گوشی هانر8ایکس خریدم ولی نمیتونم سیم کارتو باز کنم سوزنشم دارم ولی باز نمیشه

      13
      49
      1. وای تروخدا کمک کنید خلال دندون تو جایی که سیم برای خارج شدن سیم کارت گیر کرده چی کار کنم??

        8
        25

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH