پیام‌رسان‌ها با نزدیک به ۱.۳ میلیارد کاربر فعال، از شبکه‌های اجتماعی پیشی گرفته‌اند!

شبکه‌های اجتماعی شاید دیگر برای بازاریابی یا روابط عمومی پلت‌فرم ایده‌آلی نباشند، چرا که حالا اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی با بیش از ۱.۳ میلیارد کاربر فعال توانسته‌اند بر آن‌ها پیشی بگیرند.

این آمار اخیرا توسط متخصصین بازاریابی SEMrush توییت شده و در واقع اظهارات Larry Kim، مدیر اجرایی MobileMonkey و کارشناس بازاریابی دیجیتال، در کنفراس این ماه INBOUND 2018 را بازنشر داده‌اند. این موضوع شاید کمی عجیب باشد؛ چرا که گزارش‌های اخیر نشانگر آن هستند که فیس‌بوک ماهانه حدود دو میلیارد کاربر فعال دارد. با این‌حال، در مورد اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی مانند فیس‌بوک مسنجر و سرویس‌های مبتنی برچت‌بات، به‌جای ماه، استفاده‌های روزانه آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. آمار ماهانه حتی ممکن است شامل کاربرانی شود که در طول ماه فقط چند بار اپلیکیشن فیس‌بوک را باز کرده‌اند. کیم می‌گوید که این تفاوت‌ها، پلت‌فرم‌های شبکه اجتماعی را عقب‌تر از سایر روش‌های ارتباطی بین صاحبان مشاغل و مشتریان قرار داده است.

به‌علاوه، این امر به ایمیل هم سرایت کرده است؛ به‌طوریکه به‌نظر می‌رسد با ظهور برنامه‌های پیام‌رسان، سرویس ایمیل دیگر منسوخ شده است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم، میزان پیام‌های بازاریابی که توسط کاربران این اپلیکیشن‌ها باز و خوانده شده،‌ ۲۰ درصد بوده؛ در حالیکه این عدد در مورد ایمیل تنها ۱ درصد بوده است. این موضوع، نشان می‌دهد که پیام‌رسان‌ها روش کاملا متفاوتی را برای انجام آن نوع تعاملات ارایه کرده‌اند؛ یعنی به‌جای آنکه سرویس‌دهندگان و بازاریاب‌ها، مخاطبان خود را به‌صورت گروهی مورد خطاب قرار دهند، توانسته‌اند به‌طور انفرادی با آن‌ها ارتباط داشته باشند و چت‌های اختصاصی برای هرکدام از آن‌ها اختصاص دهند.

ترندها و آماری که توسط SEMrush و MobileMonkey بیان شده‌اند چیزهای جدیدی نیستند، بلکه واقعیتی است که از مدت‌ها پیش، ارایه‌دهندگان پیام‌رسانی به آن روی آورده‌اند. برای مثال، واتس‌آپ بیزنس سرویس مجزایی از اپلیکیشن اصلی است که اجازه ایجاد و مدیریت یک حساب کاربری مرتبط با کسب‌وکار را جهت ارتباط با کاربران واتس‌آپ فراهم می‌کند. بنابراین امروزه در زمینه مارکتینگ و روابط عمومی به‌وضوح می‌توان شاهد تغییر روش از شبکه‌های اجتماعی سنتی به سمت رویکردهای نفربه‌نفر و استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH