با این ماشین حساب میزان کربن تولیدی خود در شبکه‌های اجتماعی را محاسبه کنید!

کلیه انسان‌ها دارای رد پای تولید کربن هستند. این شاخص معادل کل میزان گازهای گلخانه‌ای تولید شده در اثر فعالیت‌های بشر است. در این میان تعداد زیادی از ماشین‌ حساب‌های اینترنتی قادر به محاسبه ردپای کربنی و تعیین نوع گازهای گلخانه‌ای تولید شده توسط افراد هستند. اما اکنون یک ماشین حساب کربنی جدید به کاربران اعلام می‌کند که هنگام پیمایش در وبسایت رسانه‌های اجتماعی مورد علاقه خود به چه میزان کربن در فضا منتشر می‌کنند.

ماشین حساب کربنی برای رسانه‌های اجتماعی از طریق مراجعه به وبسایت Compare the Market قابل دسترس است. محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه اجتماعی در این وبسایت به معرض نمایش گذاشته شده‌اند.

به منظور محاسبه ردپای کربنی خود در هر یک از رسانه‌های اجتماعی کافیست مدت زمان گشت و گذار روزانه خود در هر رسانه را بر حسب دقیقه در فیلدهای مربوطه وارد نمایید. با کلیک روی دکمه Calculate، ماشین حساب میزان انتشار روزانه و سالیانه کربن توسط شما در هریک از پلتفرم‌های رسانه اجتماعی را بر حسب واحد gCO2Eq (گرم معادل CO2) اعلام می‌کند. بدین‌ترتیب متوجه خواهید شد که اعتیاد شما به یک رسانه اجتماعی نظیر تیک‌تاک دقیقا به چه میزان برای سیاره زمین هزینه خواهد داشت.

بر اساس اعلام وبسایت Compare the Market، میانگین میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در هر دقیقه برای هرکدام از وبسایت‌های شبکه‌های اجتماعی در اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S7 اندازه‌گیری شد. داده‌های مورد نیاز این فرآیند نیز از وبسایت Greenspector دریافت شدند. ماشین حساب مدت زمان استفاده کاربر از هر یک از رسانه‌های اجتماعی را بر حسب دقیقه دریافت نموده و سپس آن‌را در میزان انتشار تقریبی ردپای کربنی در هر دقیقه برای یک پلتفرم خاص ضرب می‌کند. به منظور محاسبه ردپای سالیانه نیز میزان انتشار روزانه کربن در عدد 365 ضرب می‌شود.

Compare the Market در وبسایت خود به آماری اشاره کرده که نشان می‌دهد کدام‌یک از رسانه‌های اجتماعی رکورددار بیش‌ترین میزان انتشار کربن در طبیعت هستند. بر این اساس به‌نظر می‌رسد که تیک‌تاک، Reddit و Pinterest با شاخص gCO2Eq به‌ترتیب برابر با 2.63، 2.48 و 1.3 (در هر دقیقه) رکورددار بیش‌ترین میزان انتشار کربن در میان رسانه‌های اجتماعی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH