اپل واچ 4 به صورت رسمی معرفی شد

دقایقی پیش اپل از چهارمین نسل از ساعت هوشمند خود موسوم به اپل واچ 4 به صورت رسمی رونمایی کرد. شاید بتوان این نسخه را بزرگ‌ترین به‌روزرسانی این مدل از ساعت‌های هوشمند دانست. ساعت جدید اپل زیباتر، کاربردی‌تر و راحت‌تر از نسل‌های قبلی است. این امر مستلزم ایجاد تغییراتی در ظاهر و باطن این گجت بوده که اپل به خوبی از پس آن‌ها بر آمده است.

بدون شک مهم‌ترین تغییری را که در این نسل شاهد هستیم، افزایش سایز نمایشگر است. اپل واچ نسل 4 هم‌چون نسل قبلی خود در دو نسخه در دسترس است، با این تفاوت که به جای نسخه‌های 38 و 42 میلی‌متری در دو نسخه 40 و 44 میلی‌متری عرضه خواهد شد. مساحت نمایشگر به نسبت نسل قبلی 30 درصد افزایش یافته است با این حال هنوز می‌توانیم رد پای طراحی نسل‌های قبلی را مشاهده کنیم. نمایشگر مورد استفاده در این ساعت هوشمند از نوع OLED بوده اما استفاده از حاشیه‌های زاید کم‌تر و هم‌چنین خمیدگی اطراف آن ظاهری مدرن‌تر را به آن بخشیده است.

اپل برای استفاده بهتر از فضای اضافی ایجاد شده، بهینه‌سازی‌هایی را در رابط کاربری اپل واچ ایجاد کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به افزوده شدن چند واچ‌فیس جدید اشاره کرد. کلید چرخان دیجیتالی از نظر طراحی هم‌چون قبل است، با این تفاوت که هنگام لمس بازخوردهایی را از خود نشان می‌دهد که این موضوع می‌تواند استفاده از این کلید را لذت‌بخش‌تر کند. در کناره‌های اپل واچ جدید می‌توانیم دو شکاف را مشاهده کنیم که یکی از آن دو میزبان بلندگو بوده و در طرف مقابل از یک میکروفون استفاده شده است. به این ترتیب میان این دو تداخلی ایجاد نخواهد شد.

در زیر پوسته اپل واچ 4 می‌توانیم تغییرات مهمی را مشاهده کنیم. چیپست آرام گرفته در قلب اپل واچ 4 با نام S4 شناخته می‌شود که دو هسته‌ای بوده و قدرت پردازشی آن دو برابر نسل قبلی است. با این حال اپل اعلام کرده است که این افزایش قدرت به معنای کاهش میزان شارژدهی نبوده و ساعت هوشمند این کمپانی هنوز هم می‌تواند یک روز کامل شارژدهی را داشته باشد. به این ترتیب چهارمین نسل از اپل واچ، هم‌چون اپل واچ 3 میزان شارژدهی یکسانی را ارایه خواهد داد.

در نسل جدید اپل واچ ویژگی‌هایی قرار دارد که امیدواریم هیچ‌گاه از آن‌ها استفاده نکنید. سنسورهای به کار رفته در این ساعت هوشمند به جهت تشخیص حرکت شامل یک ژیروسکوپ و یک شتاب سنج پیشرفته و با دقت بالا می‌شود که می‌تواند سقوط کاربر از ارتفاع را تشخیص و به صورت خودکار با یک شماره اضطراری تماس برقرار کند.

مطابق نسل‌های قبلی در اپل واچ 4 نیز از سنسور پایش ضربان قلب استفاده شده است. این سنسور به صورت مدام و در تمام شبانه روز، ضربان قلب شما را پایش می‌کند تا در مواقع خطرناک بتواند به شما هشدارهای لازم را بدهد. هم‌چنین دقت این سنسور تا حدی بالاست که اجازه ساخت یک الکتروکاردیوگرام را به شما می‌دهد، این سنسور توانسته است تاییدیه FDA را دریافت کند، از این رو نتایج حاصل از سنجش آن می‌تواند در امور پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد.

پیش فروش اپل واچ نسل 4 از تاریخ 14 سپتامبر آغاز می‌شود و فروش آن از تاریخ 21 سپتامبر به صورت رسمی انجام می‌پذیرد. این ساعت هوشمند در دو نسخه با قابلیت اتصال به شبکه تلفن همراه و فاقد آن روانه بازار می‌شود که ارزان‌ترین نسخه آن با قیمت 499 دلار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH