اپل واچ 4 نخستین گجت همراه دنیاست که می‌تواند نوار قلب بگیرد!

شاید بتوان بزرگترین تغییر مربوط به سری چهارم اپل واچ را که دیشب طی مراسم شرکت معرفی شد، مربوط به قیمت آن دانست. جایی که ارزان‌ترین قیمت این مدل برچسب قیمتی 499 دلاری داشت. اما وجود یک ویژگی می‌تواند به تنهایی کاربر را بابت این افزایش قیمت قانع کند؛ ECG یا الکتروکاردیوگرام.

اگر اخبار مربوط به حضور این فناوری را در ساعت‌های هوشمند دنبال کرده باشید، مطمئنا از تلاش شرکت‌های مختلف در این راستا باخبر هستید. اپل در نهایت با استفاده از الکترودهای medical-grade در بدنه سرامیکی پشت اپل واچ موفق شد تا این قابلیت را برای کاربران به ارمغان آورد. به زبان ساده با این کار کوپرتینویی‌ها موفق شدند اولین دستگاه گرفتن نوار قلب را که به صورت جزیی قابلیت خرید در تمامی فروشگاه‌ها را دارد، عرضه کنند. البته نکته جالب توجه در این خصوص اخذ تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا برای این قابلیت است. تجهیزات پزشکی در این کشور باید از مراحل بسیار سخت‌گیرانه‌ای برای اخذ گواهینامه FDA عبور کنند.

چراغ سبز این سازمان به معنای آن است که شما می‌توانید با اطمینان کامل به نوار قلب گرفته شده توسط این گجت، به پزشک مراجعه کنید. پزشک مربوطه نیز می‌تواند از صحت اطلاعات و نتایج به دست آمده از این دستگاه اطمینان کامل داشته باشد. بالاتر از همه این‌ها وجود برنامه‌هایی است که اپل تدارک دیده تا نتایج نوار قلب توسط آنها تحلیل شود. به این ترتیب در صورتی که ضربان قلب شما بالا، پایین یا به هر دلیلی نامنظم باشد، اپل واچ 4 به شما هشدار خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH