5 موضوع مهمی که اپل در جریان کنفرانس خود به آن‌ها اشاره نکرد!

در جریان سخنرانی 2 ساعته اپل، این کمپانی آمریکایی موارد بی‌شماری را معرفی نمود و چندین محصول مختلف را به نمایش گذاشت. این بخش از رویداد معرفی آی‌فون‌های 2018، متفاوت نبود؛ اما اپل پیرامون برخی مسائل سکوت اختیار کرد. در ادامه به بیان 5 موضوع مهمی خواهیم پرداخت که اپل در جریان سخنرانی خود به آن‌ها اشاره نکرد.

ایرپاور (AirPower)

سال گذشته، هنگامی‌که اپل برای نخستین بار از آی‌فون‌ها و اپل‌واچ‌ها با فناوری شارژ بی‌سیم رونمایی کرد، شارژر ایرپاور نیز معرفی شد. قرار بود که پد شارژ قادر به شارژ بی‌سیم یک گوشی آی‌فون، یک ساعت و در موارد خاص یک ایرپاد به‌صورت هم‌زمان باشد. این‌کار چندان پیچیده نیست؛ زیرا بسیاری از تولیدکنندگان، صفحات شارژ Qi برای حداکثر 3 دستگاه را با قیمتی بسیار ارزان به‌فروش می‌رسانند. اپل در جریان نطق اصلی خود یا پس از آن، پیرامون این شارژرها هیچ‌گونه صحبتی نکرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که ایرپاور دیگر به هیچ‌عنوان در بازار حضور نخواهد داشت و پیرامون دلایل آن نیز هیچ‌گونه توضیح مشخصی وجود ندارد. شخصی با شناسه Ggruber@ در توئیتی نوشته است:

“ایرپاور بایستی خوب و واقعا کاربردی باشد. در اپل هیچ‌کس پیرامون آن صحبت نخواهد کرد. در نتیجه طی این رویداد حتی آن‌ها به فناوری شارژ القایی نیز کوچک‌ترین اشاره‌ای نکردند. با این وجود، آی‌فون‌های Xs و Xr سریع‌تر از آی‌فون X شارژ می‌شوند.”

اپل‌واچ دایره‌ای شکل

برخی کاربران برای مشاهده اپل‌واچ 4 بسیار مشتاق بودند و در صورتی‌که اپل از یک اپل‌واچ دایره‌ای شکل با ظاهری شبیه‌تر به یک ساعت کلاسیک رونمایی می‌کرد، احتمالا افراد بیش‌تری از این اقدام هیجان‌زده می‌شدند. حلقه به‌نمایش درآمده در دعوت‌نامه اپل، باور وجود یک اپل‌واچ دایروی شکل را در ذهن بسیاری از کارشناسان و طرفداران زنده کرد؛ اما اکنون کلیه آن‌ها ناچارا بایستی با طراحی مستطیلی این گجت کنار بیایند.

آی‌فون SE 2

آی‌فون SE، سورپرایز اپل در بهار سال 2016 به‌شمار می‌رفت. امروزه مشخص شده که همچنان تقاضا برای این اسمارت‌فون کوچک با نمایشگر 4 اینچی وجود دارد. اما ظاهرا اپل قصد داشته این هندست را کنار بگذارد؛ چرا که علیرغم برخی شایعات، تیم کوک و دوستانش در جریان این رویداد از آی‌فون SE 2 در کنار 3 آی‌فون جدید دیگر رونمایی نکردند. متاسفانه به‌نظر می‌رسد که دیگر شاهد عرضه آی‌فونی کوچک با طراحی جذاب و یکپارچه نخواهیم بود.

نسخه جدید آی‌فون SE عرضه نخواهد شد.

خداحافظی با دانگل

یک موضوع مهم که اپل به آن اشاره‌ای نکرد، این واقعیت است که آی‌فون‌ها دیگر همراه با دانگلی که به‌عنوان یک آداپتور تبدیل درگاه مینی‌‌جک عمل می‌کند، عرضه نخواهند شد و در نتیجه استفاده از هدفون‌های سیم‌دار بسیار دشوارتر خواهد بود. تنها در صورت تهیه مدل‌های جدیدتر با این مشکل مواجه نخواهید شد؛ بلکه اگر اکنون اقدام به خریداری یک گوشی آی‌فون 7، 8 یا آی‌فون X نمایید، همچنان با این محدودیت دست‌به‌گریبان هستید. به‌نظر می‌رسد که این تلاش اپل برای متقاعد نمودن کاربران جهت خریداری یک جفت ایرپاد چندان هوشمندانه نیست. در عوض شما با پرداخت 9 دلار بیش‌تر به اپل می‌توانید این دانگل را تهیه نموده و از هدفون‌های سیمی موردعلاقه خود استفاده کنید.

استفاده از حرف R بیانگر چیست؟

اپل، آی‌فون XR را معرفی نمود و به مهم‌ترین موضوع هیچ‌گونه اشاره‌ای نکرد. به‌کارگیری حرف R بیانگر چیست؟ پیش‌تر شاهد استفاده از پسوند S بوده‌ایم؛ اما اکنون چرا از حرف R استفاده شده است؟ این حرف می‌تواند بیانگر واژه‌هایی مانند “کاهش‌یافته”، “غنی”، “رادیکال”، “رنگین‌کمان” یا “انقلاب” باشد. اپل مصمم است تا درک فلسفه چنین اقدامی را به طرفدارانش محول نماید.

1 در مورد “5 موضوع مهمی که اپل در جریان کنفرانس خود به آن‌ها اشاره نکرد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH