سوخت هیدروژنی

اولین قطار پاک مجهز به سلول سوخت هیدروژنی به شبکه ریلی آلمان پیوست

اولین قطار مجهز به سلول‌های سوخت هیدروژنی در آلمان خدمت‌رسانی خود را آغاز کرد. در این رابطه شرکت فرانسوی آلستوم (Alstom) اعلام نمود که آنها وظیفه طراحی و ساخت آن را بر عهده داشته‌اند. این قطار جدید Coradia iLint نامیده می‌شود و سلول‌های سوختی آن قادر است با استفاده از اکسیژن و هیدروژن، انرژی الکتریکی مورد نیاز برای حرکت را تولید کند.

سوخت هیدروژنی

نکته بسیار ارزشمند در رابطه با این فناوری، سازگاری بالای آن با محیط زیست و ناچیز بودن میزان گاز‌های گلخانه‌ای تولید شده در این فرایند است. به علاوه قطار Coradia iLint سر و صدای بسیار کمی دارد و از لحاظ آلودگی صوتی نیز برای مناطق شهری بسیار مناسب است. این قطار با انرژی الکتریکی تولیدی خود می‌تواند به سرعت 86 مایل در ساعت (حدود 140 کیلومتر در ساعت) دست یابد.

این قطار توسط شرکت چند ملیتی آلستوم، از سازندگان بزرگ خطوط ریلی و ترن‌ در اروپا، ساخته شده است. این قطار با استفاده از فناوری سلول سوخت هیدروژنی از روز 17 سپتامبر رسما وارد ناوگان حمل‌ و نقل ریلی تجاری کشور آلمان شد و نامش به عنوان اولین قطار در جهان که با استفاده از این فناوری خدمت‌رسانی می‌کند، ثبت گردید.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده فعلا قرار است مدل‌های جدید قطار Coradia iLint جایگزین قطار‌های دیزلی خطوط ریلی Cuxhaven، Bremerhaven، Bremervörde  و Buxtehude شود. در نهایت نیز بیش از 100 کیلومتر از مسیر خطوط ریلی را تحت پوشش خود بگیرند. یک ایستگاه سیار هیدروژن به منظور تامین سوخت این قطار‌ها در بین مسیر در نظر گرفته شده است. طبق گفته سازندگان هر ترن بعد از یک‌بار سوخت‌گیری کامل مخزن، می‌تواند یک روز کامل را در طول مسیر شبکه ریلی تعیین شده به کار مشغول باشد.

سوخت هیدروژنی

آلستوم اعلام نموده است که براساس قرارداد منعقد شده بین شرکت و سازمان حمل و نقل ریلی آلمان طی چند سال آینده قرار است تعداد 12 ترن دیگر نیز از این نوع تحویل داده شود. همچنین یک ایستگاه پر کردن هیدروزن نیز در مسیر Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser نصب گردد.

کارمن شوابل، ریس منطقه Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen نیز در این رابطه گفت که با تجهیز شبکه به این دو قطار Coradia iLint و در مجموع شبکه‌ای شامل 14 ترن تا پایان سال 2021، به اولین شبکه ریلی در جهان تبدیل خواهیم شد که کار جابه‌جایی مسافر را با استفاده از قطار‌های پاک انجام می‌دهیم و قطار‌های دیزلی در این ناحیه از رده خارج خواهند شد. او همچنین تاکید نمود که هدف نهایی ما حفاظت از آب‌وهوا و ایجاد محیطی سالم‌تر است. در ادامه میتوانید تصاویری از این قطار پاک را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH