ای سیم (eSIM) چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

ای سیم (eSIM) تکنولوژی جدیدی است که قطعا این روزها نام آن را در رسانه‌های مختلف شنیده‌اید و شاید برایتان سوال ایجاد شده باشد که چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟ معرفی آی‌فون‌های جدید مهم‌ترین اتفاقی بود که باعث شد ای سیم (eSIM) مشهور شده و حالا به یک مطالبه جالب در دنیا تبدیل شده است که در ادامه به معرفی مختصری از آن می‌پردازیم.

اپل در مراسم خود از آی‌فون‌های جدیدی رونمایی کرده که در 10 کشور دارای سیستم مخابراتی مناسب دارای قابلیت دو سیم کارته بودن هستند ولی اطلاعات بیشتر نشان داد که سیم کارت دوم از نوع ای سیم بوده و طبیعتا این مورد منجر به محدودسازی بسیاری از کشورها برای پشتیبانی از این قابلیت اپل خواهد شد.

به طور کلی ای سیم مخفف عبارت (Embedded Subscriber Identity Module) بوده و همان طور که از نام آن پیداست یک عضو جدایی ناپذیر از برد گوشی است و این بدین معناست که اپراتورهای مختلف می‌بایست فناوری پشتیبانی از آن را داشته باشند و به دلیل عدم امکان خروج و اضافه کردن نوع مدنظر اپراتور همه چیز بالعکس شده و حالا اپراتورها باید تکنولوژی جدید را پشتیبانی کنند.

البته نکته جالب در مورد آی‌فون‌های جدید این است که اپل به دلیل اهمیت بازار چین یک نسخه دو سیم کارته معمولی ارایه خواهد کرد که در هیچ کشور دیگری تکرار نشده و دیگر مشتریان صرفا از نوع دو سیم کارته ای سیم بهره خواهند برد. این تکنولوژی در حال حاضر در کشورهای اتریش، کانادا، کرواسی، جمهوری چک، آلمان، مجارستان، هند، اسپانیا، انگلیس و ایالات متحده آمریکا وجود داشته و زیرساخت‌های موردنیاز آن در هیچ کشور دیگری وجود ندارد.

ای سیم (eSIM)

مزایای استفاده از ای سیم (eSIM) چیست؟

اولین و مهم‌ترین مزیت برای سازنده گوشی و شاید مصرف کننده این است که از تعبیه فضای اختصاصی برای سیم کارت‌های معمولی رها می‌شود و می‌تواند از این فضا برای کاهش حجم گوشی یا خلاقیت‌های بیشتر بهره برداری کند. با این اتفاق طبیعتا دست طراح گوشی برای باریک‌تر کردن گوشی باز شده و جلوه‌های زیباتری به کناره گوشی‌ها خواهد بخشید.

از دیگر مزایای ای سیم این است که به راحتی و در چند ثانیه قابل تعویض بوده و برخلاف سایر سیم کارت‌های معمولی نیاز به تست برای برقراری ارتباط با اپراتور ندارد.

مزیت دیگر این نوع از سیم‌ها عدم نیاز به خرید سیم کارت در کشورهای مختلف است چرا که به راحتی خدمات هر اپراتور در کشورهای مذکور قابل فعال‌سازی بوده و بسیاری از هزینه‌های اضافی برای مشتریان را از بین می‌برد و اپراتورها را نیز برای ایجاد زیرساخت در کشورهای مختلف رها کرده و هزینه‌های آن‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

بدین ترتیب می‌توان گفت که با استفاده از ای سیم کاربران دیگر نیازی به چندین سیم کارت نداشته و به راحتی می‌توانند خدمات اپراتورهای مختلف را روی آن فعال کنند و از هزینه‌های مختلف بکاهند. این تغییر سیم کارت به راحتی از طریق یک اپلیکیشن انجام می‌شود و کاربر برای استفاده از خدمات شرکت‌های مختلف نیاز به انجام پروسه‌های طولانی ندارد.

البته گفتنی است که اپل قبل از این در ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری 3 و سری 4 استفاده کرده و گوگل نیز سابقه تولید محصولی با این تکنولوژی را داشته که در مشخصات پیکسل 2 گفته شده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH