بهترین روش‌های تبلیغات در اینستاگرام و ترفندهای آن

تبلیغات در اینستاگرام این روزها به مهم‌ترین دغدغه بسیاری از مردم و کسب و کارها به طرق و انحا مختلف تبدیل شده است و عده‌ای البته اندک به دنبال کسب درآمد از تبلیغات در اینستاگرام هستند و عده‌ای دیگر به دنبال معرفی محصولات و خدماتشان به مشتریان هستند که طبیعتا یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی در فضای مجازی شناخته می‌شود. در این مقاله قصد داریم به انواع روش‌های تبلیغات در اینستاگرام بپردازیم و نکات مربوط به موفقیت در هر کدام از آن‌ها را بیان کنیم.

بدیهی است که روش‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود در کنار اهمیت و استفاده‌ای که برای کسب و کارهای مختلف دارد، برای کاربرانی که به دنبال ایجاد کسب و کار در فضای مجازی هستند، مفید خواهد بود و می‌توانند با استفاده از این چند مورد برای خود نقشه راه ایجاد کرده و در آینده به یک منبع مالی بسیار مهم دسترسی پیدا نمایند.

تبلیغات در اینستاگرام

یکی از اشتباهاتی که معمولا صاحبان کسب و کارهای مختلف برای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی علی‌الخصوص اینستاگرام انجام می‌دهند، این است که تصور می‌کنند این شبکه اجتماعی صرفا با حضور جوانان و افراد کم سن و سال پر شده است و برای تبلیغ کسب و کارهای خاص و سنتی نمی‌توان روی آن حساب باز کرد ولی آمارهای سایت statista نشان می‌دهد که این تصور به طور کلی اشتباه است.

تعداد کاربران این شبکه اجتماعی که به طور مداوم و فعال از آن استفاده می‌کنند، به حدود 800 میلیون نفر می‌رسد که طبق آمارهای قابل استناد از تمامی بازه‌های سنی در آن حضور دارند و به راحتی می‌توان از هر قشر برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی استفاده نمود.

برای تبلیغات در اینستاگرام بایستی بدانید که شما یک بودجه تبلیغات مشخص دارید و برای خرج کردن آن باید برنامه ریزی درستی انجام دهید و اصول این کار را بدانید که قطعا در صورت عدم آشنایی با آن‌ها با ضرر هنگفتی روبرو خواهید شد.

تبلیغات در اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ؛ پر اثرترین روش تبلیغات در اینستاگرام

اولین و شاید پربازده‌ترین روش تبلیغات در اینستاگرام، استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ است که قطعا تبلیغات این چنینی را به کرات در فضای این شبکه اجتماعی مشاهده کرده‌اید. در حال حاضر بسیاری از افراد ناشناس اقدام به فعالیت در این شبکه اجتماعی کرده و به دلایل مختلف از جمله: سیر و سفر، رستوران گردی، مد و زیبایی، آشپزی، سبک زندگی و …. به افراد مشهوری در این شبکه اجتماعی تبدیل شده‌اند که حالا دنبال کنندگان بسیار زیادی دارند.

اینفلوئنسرها که قبل از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی افراد عادی جامعه بودند حالا به افرادی تبدیل شده‌اند که حضورشان و صحبت کردنشان در مجموعه و برند شما باعث ارتقا سطح فعالیت کسب و کار شما می‌شود و عملا شما به راحتی می‌توانید ره چند ساله را در یک شب بروید. البته بایستی بدانید که برای استفاده از این اینفلوئنسرها باید هزینه بالایی را بپردازید ولی توجه کنید که بازدهی بسیار بالایی خواهد داشت.

اینفلوئنسرها معمولا به دو صورت جدی و شوخی فعالیت می‌کنند و با توجه به نوع فعالیت خود بایستی هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید و در صورت انتخاب نادرست نوع بیان تبلیغات‌تان، قطعا به مشکل برمی‌خورید و با بازدهی کمتری روبرو می‌شوید. البته گفتنی است که ممکن است به طور مثال شما در حوزه مواد غذایی فعالیت می‌کنید و برای تبلیغ محصول‌تان به دنبال یک فردی می‌روید که با حوزه آشپزی سرو کار داشته و حتی با بیان شوخی به فعالیت می‌پردازد.

تبلیغات در اینستاگرام

نکته مهم در تبلیغات اینفلوئنسرها چیست؟

اصولا باید توجه کنید که از فردی برای تبلیغ محصول‌تان بهره ببرید که توانایی بیان چند نکته مرتبط با برند شما را داشته باشد و در صورت بیان این نکات مورد تمسخر قرار نگیرد. شوخی‌ها و نکاتی که او در مورد برند شما می‌گوید نباید هویت آن را زیر سوال ببرد و نظر مخاطبین را نسبت به شما و برندتان دچار مشکل کند.

یکی دیگر از نکات مهم در زمینه استفاده از اینفلوئنسرها برای تبلیغ، این است که شما نباید صرفا دنبال کنندگان زیاد او را ملاک قرار دهید، چرا که بسیار دیده شده است که تبلیغ یک برند از سوی اینفلوئنسر منجر به بازدهی منفی شده و نظر بسیاری از کاربران را نسبت به برند مورد نظر تغییر داده است که حاکی از اشتباه بزرگ صاحب برند در انتخاب این راه تبلیغات در اینستاگرام بوده است.

تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در صفحات پربازدید خبری، آموزشی و…

دومین روش تبلیغات در اینستاگرام، مربوط به صفحاتی است که به دلیل اطلاعات و مطالبی که در اختیار کاربران می‌گذارند، مشهور هستند و کاربران زیادی را برای خود دست و پا کرده‌اند. صفحات مربوط به سایت‌های خبری، آموزشی، گردشگری و… از جمله این صفحات هستند.

برای اینکه بتوانید بازدهی بیشتری از بودجه تبلیغاتی خود داشته باشید، به موضوع فعالیت برند خود و همچنین صفحات اینستاگرامی مدنظرتان توجه نمایید. به طور مثال اگر در زمینه فروش لوازم کامپیوتری فعالیت دارید، طبیعتا استفاده از صفحات مربوط به سایت‌های خبری حوزه فناوری اطلاعات می‌تواند بهترین گزینه برای تبلیغات در اینستاگرام باشد و شما را به اوج بازدهی مدنظرتان برساند، چرا که اعتبار گرفتن از سایت‌های فناوری اطلاعات منجر به شناخته‌تر شدن شما در بین متخصصینی می‌شود که منبع اطلاعاتی بسیاری از مردم عادی هستند.

تبلیغات در اینستاگرام

برای انتخاب یک صفحه مناسب از بین چند گزینه به معیارهای زیر توجه کنید:

  • تعداد فالوورهای صفحات را مقایسه کنید.
  • تعداد لایک و ویو هر پست را مد نظر قرار دهید.
  • کیفیت کامنت‌های موجود در صفحات را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که پیج دارای کامنت‌های منفی زیاد است طبیعتا جای خوبی برای تبلیغ برند شما نیست.
  • به میانگین سنی، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، وضعیت اقتصادی، سبک زندگی و… مخاطبین صفحات توجه کنید.

instagram

استفاده از ربات و تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام

سومین راه برای تبلیغات در اینستاگرام استفاده از ربات و تبلیغات اسپانسری در این شبکه اجتماعی است. البته باید توجه کنید که استفاده از ربات، یک شمشیر دو لبه برای برند شماست که در صورت عدم برنامه ریزی درست قطعا دچار مشکل خواهید شد و برندتان را تهدید خواهد کرد.

در مورد اسپانسری نیز بدون آنکه پست‌های تبلیغاتی مجزا و یا حضور در کلیپ‌های مربوط به اینفلوئنسرها رخ دهد، برند شما در همه پست‌های یک مدت زمان صفحه اینستاگرام هدف تبلیغ می‌شود و فعالیت عادی صفحه ادامه‌دار می‌شود و صرفا از برند شما در پست ها و تصاویر استفاده می‌کنند. همچنین به راحتی می‌توانید به صفحات مدنظرتان امکان راه اندازی مسابقات و نظرسنجی‌های مختلف را بدهید و از محصولات خود برای جوایز استفاده کنید.

تبلیغات در اینستاگرام

شاه نکته تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

در آخر باید بدانید که مهم‌ترین نکته بهترین بازخورد از این تبلیغات، محتوای خوب شماست که در صورت عدم وجود آن تمام بودجه خود را از دست خواهید دید. با یک هزینه اندک، می‌توانید محتوای خوب ایجاد کنید و در تبلیغات خود بهره ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH