چرا آی‌فون XS محبوب‌ترین گوشی آی‌فون تا به امروز است؟!

آی‌فون XS جدید اپل دقیقا مشابه با آی‌فون X سال گذشته به‌نظر می‌رسد. این هندست دارای همان نمایشگر 5.8 اینچی سوپر رتینا با رزولوشن 2436 در 1125 پیکسل و چگالی 458 پیکسل بر اینچ است. بعلاوه آی‌فون XS از همان دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی شامل یک لنز با زاویه‌دید گسترده و یک دوربین تله‌فوتو در قسمت پشتی و دوربین 7 مگاپیکسلی TrueDepth مشابه در جلوی دستگاه بهره می‌گیرد. در واقع حتی این اسمارت‌فون دارای ابعادی دقیقا یکسان بوده و 5.65 اینچ طول، 2.79 اینچ پهنا و 0.30 اینچ ضخامت دارد. بنابراین آی‌فون XS دارای ظاهری شبیه به آی‌فون X است و حس یکسانی را به کاربر القا می‌کند. همچنین هر 2 هندست، iOS 12 را اجرا می‌کنند. اما آیا همان‌طور که بسیاری از مردم در سراسر رسانه‌های اجتماعی مطرح کرده‌اند، آی‌فون XS واقعا شاهد چنین پیشرفت‌های کوچکی بوده است؟!

پس از افشای تصاویر و طرح شایعات طی یکسال گذشته و یک هفته بعد از پیش‌سفارش آی‌فون‌های جدید XS و XS مکس نهایتا در چند روز گذشته این هندست‌ها روانه بازار شدند. مدت زیادی پیش از معرفی این اسمار‌ت‌فون‌ها، عملا کاربران از ویژگی‌های آن‌ها به‌طور کامل آگاه بودند؛ اما حتی این موضوع نیز مانع از آن نشد که کنفرانس مطبوعاتی اپل به داغ‌ترین رویداد فناوری موردانتظار طی سال جاری بدل شود. بسیاری از صاحبان آی‌فون X مشتاقانه منتظر نسخه فبلتی گوشی خود بوده‌اند و دقیقا به همین دلیل در روز جمعه اقدام به خریداری آی‌فون XS مکس جدید نموده‌اند. اما در خصوص هندست کوچک‌تر یعنی آی‌فون XS قضیه به چه ترتیب است؟ آیا این گوشی یک ارتقا هیجان‌انگیز به‌شمار می‌آید؟

به عقیده برخی افراد، آی‌فون XS جدید دارای کم‌ترین میزان ارتقا سالیانه در تاریخچه گوشی‌های آی‌فون اپل بوده و در تمامی رسانه‌های اجتماعی نیز شکایاتی در این زمینه مطرح شده است. در سمت مخالف نیز بحث‌های متعددی میان کاربران در جریان است و مردم در زندگی واقعی و شبکه‌های آنلاین نظیر Reddit و توئیتر به تبادل نظر می‌پردازند.

عقیده هر فرد به نوبه خود محترم است. اما در صورتی‌که یک گام به عقب بازگردیم، متوجه یک حقیقت ساده خواهیم شد؛ این‌که در چنین مباحثاتی هیچ‌کس برنده نمی‌شود. چرا؟ زیرا هر 2 طرف عقاید درستی دارند و در مورد نقطه‌نظرات نادرست بحث می‌کنند.

بی‌تردید آی‌فون XS جدید شامل کوچک‌ترین پیشرفت سالانه در میان محصولات عرضه شده توسط اپل تا به امروز است. در واقع از زمان عرضه آی‌فون 3GS در سال 2009، آی‌فون XS نخستین هندست اپلی است که بدون طراحی نو یا حداقل یک ویژگی کلیدی جدید روانه بازار می‌شود. آی‌فون 4s از سیری، آی‌فون 5s از تاچ آی‌دی و آی‌فون 6s از فناوری 3D Touch بهره‌مند بودند. چیزی مشابه این موارد به هیچ‌عنوان در آی‌فون XS وجود ندارد و ظاهرا مشکل اصلی مردم با این گوشی به همین موضوع مربوط می‌شود. مشخصات و دوربین دستگاه، ارتقا یافته و عملکرد آن سریع‌تر شده است. کیفیت نمایشگر گوشی از هر زمان دیگری مناسب‌تر بوده و یک گزینه رنگی جدید بعلاوه حافظه 512 گیگابایتی در دسترس مشتریان قرار دارد. نهایتا این هندست در مقایسه با مدل سال گذشته اندکی قدرتمندتر است. اما اپل از هیچ‌گونه ویژگی هیجان‌انگیز جدیدی رونمایی نکرد و در نتیجه این امر، برخی افراد ناامید شده و از مراسم معرفی آی‌فون‌ها خارج شدند. تنها مشخصه جدید و بزرگ، امکان استفاده از 2 سیم‌کارت با پشتیبانی از eSIM است که حتی برای افرادی که قصد استفاده از آن‌را دارند نیز چندان هیجان‌انگیز نخواهد بود.

اما سکه روی دیگری نیز دارد. در صورتی‌که شما یکی از مخاطبان واقعی آی‌فون XS هستید، این هندست به‌روزرسانی گسترده‌ای مملو از ویژگی‌های جدید و جذاب است. به بیان ساده، آی‌فون XS برای صاحبان آی‌فون X طراحی نشده است؛ بلکه دارندگان مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون یا گوشی‌های اندرویدی، مخاطبان این هندست هستند. اگر هم‌اکنون صاحب هر مدل از آی‌فون‌ها به جز آی‌فون X هستید، در این صورت آی‌فون XS با طراحی تماما جدید، ویژگی‌های بدیع و فراوان همراه با ارتقا چشم‌گیر کارآیی، تصویری نو و کامل از یک اسمارت‌فون اپلی ارایه خواهد داد. در صورتی‌که صاحب آی‌فون X هستید، آن‌گاه آی‌فون XS کوچک‌ترین به‌روزرسانی عرضه شده توسط اپل تا امروز خواهد بود و شما بایستی از خریداری آن صرف‌نظر نمایید؛ مگر این‌که واقعا خواهان نمایشگر بزرگ‌تر موجود بر روی آی‌فون XS مکس باشید.

برخی کاربران به نمایشگر بزرگ‌تر احتیاجی ندارند؛ اما با این‌حال آی‌فون X خود را با آی‌فون XS جایگزین می‌کنند. این اقدام می‌تواند بنا بر ضروریات شغلی جهت کار با جدیدترین فناوری‌های قابل‌دسترس باشد. تعدادی از مشتریان پس از چند روز استفاده از آی‌فون XS اعلام کرده‌اند که این هندست علی‌رغم عدم تغییرات چشم‌گیر نسبت به آی‌فون X سال گذشته، هندست اپلی موردعلاقه آن‌ها تا امروز محسوب می‌شود.

از نظر بعضی افراد، جهش از آی‌فون X به آی‌فون XS می‌تواند مشابه مهاجرت از iOS 11 به iOS 12 باشد. جدیدترین به‌روزرسانی اپل برای سیستم‌عامل iOS، ویژگی‌های جدید بی‌شماری را به کاربران ارایه نمی‌دهد و این موضوع در به‌روزرسانی‌های اپل امری معمول است. در عوض با اصلاحات اعمال شده در iOS 12، این سیستم‌عامل در کلیه جهات نسبت به iOS 11 برتر ظاهر می‌شود. iOS 12 عملکردی روان‌تر و سریع‌تر دارد و کلیه مشکلات بزرگی که طی سال گذشته مردم با آن‌ها دست‌به‌گریبان بودند را برطرف نموده است. با نصب iOS 12 بر روی کلیه آی‌فون‌ها و آی‌پدهای مجهز به iOS 11، رابط کاربری، سرعت عملکرد و طول عمر باتری دستگاه سریعا بهبود خواهد یافت. آی‌فون XS همان آی‌فون X با عملکردی مناسب‌تر در همه حوزه‌ها است.

نقاط قوت آی‌فون XS نسبت به آی‌فون X

  • برخورداری از نمایشگر واضح‌تر
  • رابط کاربری سریع‌تر
  • ارتقا قابل‌توجه کیفیت دوربین
  • بازگشایی و جابه‌جایی سریع‌تر میان اپلیکیشن‌ها
  • افزایش مقاومت دستگاه در برابر رطوبت
  • عملکرد سریع‌تر سیستم فیس آی‌دی
  • شارژدهی طولانی‌تر باتری و …

به هرحال آی‌فون X مهم‌ترین به‌روزرسانی در تاریخچه آی‌فون‌های اپل به‌شمار می‌آید. لذا این حقیقت که آی‌فون XS در تمامی حوزه‌ها پیشرفت نموده، چندان هم بی‌راه نیست و تاکنون تنها خریداران آی‌فون X شاهد تجربه‌ای مشابه بوده‌اند. اکثریت قریب به اتفاق کاربران آی‌فون معتقدند که آی‌فون XS، ارایه‌دهنده تصویری جدید و کامل از یک اسمارت‌فون اپلی است.

برای آخرین بار بایستی خاطرنشان کرد که صاحبان آی‌فون X تنها در صورت نیاز به هندستی با اندازه بزر‌گ‌تر بایستی گوشی خود را ارتقا دهند. آی‌فون XS مکس به میزان قابل‌توجهی از آی‌فون XS بزرگ‌تر است و به همین دلیل، بسیاری از خریداران اولیه مایل به تهیه آن هستند. اما آی‌فون XS برای دارندگان سایر مدل‌های آی‌فون شامل آی‌فون 8 یا آی‌فون 8 پلاس، انتخابی کاملا اغواکننده خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH