14 روش ویژه برای جذب فالوور در اینستاگرام و افزایش مشارکت آن‌ها

جذب فالوور در اینستاگرام دغدغه بسیاری از صاحبان پیج‌های مختلف تجاری و شخصی است و همه به دنبال افزایش دنبال کنندگان خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام هستند. برای جذب فالوور در اینستاگرام روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به 20 روش ویژه اشاره کنیم و ترفندهایی پیرامون افزایش مشارکت فالوورها در اینستاگرام بگوییم که قطعا برای بهبود وضعیت صفحه شما مفید خواهند بود.

هشتگ‌های داغ را دنبال کنید!

اولین و بهترین روش برای افزایش فالوور حضور در بین نتایج هشتگ‌های داغی است که هر روزه در اینستاگرام وجود دارند. این هشتگ‌ها معمولا به دلیل اتفاقاتی است که روزانه رخ می‌دهند و همیشه سعی کنید که با احساسات و وقایع روزانه مردم همراه باشید و پست‌های مرتبط با آن را منتشر کنید.

شبکه‌های اجتماعی 16 باند

پست افراد هدف را لایک کنید!

یکی دیگر از روش‌هایی که معمولا بازدهی فوق‌العاده بالایی دارد، مربوط به لایک کردن عکس افرادی است که بازار هدف شما هستند. به طور مثال اگر در حوزه تعمیر خودرو یا فروش لوازم یدکی خودرو فعال هستید به دنبال افرادی باشید که علاقه‌مند به حوزه خودرو هستند و پیرامون این موضوع فعالیت می‌کنند. معمولا در اغلب موارد در صورت لایک کردن چند تصویر مختلف از او، وی را دنبال کننده خود خواهید کرد.

مسابقه برگزار کنید و جایزه بدهید!

از دیگر روش‌های جذب فالوور در اینستاگرام برگزاری مسابقاتی است که اصولا نیاز به جوایز آنچنانی ندارند. شما به راحتی با یک جایزه مثلا 200 هزار تومانی می‌توانید مسابقه برگزار کرده و مخاطبین را به پاسخ دادن سوالی دعوت کنید و شرط شرکت در مسابقه را تگ کردن چند نفر بگذارید که قطعا در این مسابقه تعداد بسیاری از تگ شدگان دنبال کننده شما می‌شوند.

جذب فالوور در اینستاگرام

جذب فالوور در اینستاگرام با به اشتراک گذاری صفحه در دیگر شبکه‌های اجتماعی!

بسیاری از افرادی که در اینستاگرام دارای صفحه شخصی یا تجاری هستند، رسانه‌های دیگری دارند که از طریق آنها شاید مشهورتر و محبوب‌تر باشند و افرادی را به عنوان دنبال کننده وفادار دارند. اگر سایت، توییتر، تلگرام و… دارید قطعا به اشتراک گذاری لینک صفحه اینستاگرام در آن‌ها گزینه خوبی برای تبلیغ شما خواهد بود.

 

هشتگ‌های پرطرفدار بزنید!

علاوه بر اینکه در هشتگ‌های داغ روز شرکت می‌کنید، باید بدانید که حضور در نتایج هشتگ‌های پرطرفدار همیشگی یک گزینه بسیار خوب برای دیده شدن شما هستند. به عنوان مثال از نام بازیگر مشهور، بازیکن مشهور، مکان مشهور متناسب با نوع فعالیت خود استفاده کنید.

هشتگ‌هایی مثل #love, #instagood,#tbt و #phototheday از جمله مواردی هستند که همیشه داغ بوده و جستجوهای آن‌ها زیاد است.

جذب فالوور در اینستاگرام

در زمان‌های پربازدید پست بگذارید

همیشه در مورد مخاطبین هدف خود تحقیق کنید و فعالیت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید که چه زمان‌هایی در اینستاگرام حضور دارند. همچنین دنبال کنندگان فعلی را نیز در نظر بگیرید و در زمان‌هایی اقدام به پست گذاشتن کنید که جامعه هدفتان معمولا در حال پرسه در اینستاگرام است. در این شرایط بیشترین شانس را برای دیده شدن در هشتگ‌های اختصاصی خود دارید و به راحتی می‌توانید به فالوورهای خود بیفزایید!

به طور کلی پست گذاشتن در حوالی 2 بامداد تا 17 بعد از ظهر بهترین زمان برای به اشتراگ گذاری مطالب در اینستاگرام است ولی طبیعتا در موارد و موضوعات خاص باید شرایط کسب و کار مربوطه در نظر گرفته شود.

 

کسانی را دنبال کنید که دنبال جذب فالوور در اینستاگرام هستند!

قطعا بسیاری از شما افرادی را دیده‌اید که در هشتگ‌های خود معمولا از #followme و #likeforlike استفاده می‌کنند و این نشان می‌دهد که آن‌ها به دنبال افزایش دنبال کننده هستند و با این نشانه به شما سیگنال می‌دهند که در صورت فالو کردن ایشان، می‌توانید منتظر “فالوبک” باشید!

جذب فالوور در اینستاگرام

کیفیت تصاویر شما عامل مهم فالو کردن دیگران است

یک نکته بسیار مهم برای جذب فالوور در اینستاگرام این است که حتی اگر لازم است فعالیت‌تان را کم کنید ولی از تصاویر بی کیفیت استفاده نکنید. اغلب افراد علاقه‌ای به دنبال کردن افراد ناشناسی که از تصاویر بی کیفیت استفاده می‌کنند، ندارند! پس حتما وقت زیادی برای انتخاب عکس بگذارید و قطعا در آینده نتیجه این زمان گذاشتن را خواهید دید.

طبق مطالعات انجام شده استفاده از فیلتر Mayfair در تصاویر اینستاگرامی بیشترین بازخورد را برای صاحبان صفحات اینستاگرامی داشته و معمولا کاربران با این فیلتر رابطه خوبی برقرار می‌کنند.

 

بیو اینستاگرام را حرفه‌ای پر کنید

نکته دیگر برای جذب فالوور در اینستاگرام پر کردن بیو صفحه اینستاگرام است. خلاصه بودن آن و استفاده از کلمات تاثیرگذار در این بخش بسیار مهم بوده و طولانی شدن آن منجر به خوانده نشدن آن می‌شود. از دو سه هشتگ اصلی فعالیت خود بهره ببرید و یک جمله کوتاه موثر در مورد کسب و کار خود بنویسید.

جذب فالوور در اینستاگرام

روزهای تعطیل فعالیت بیشتری داشته باشید!

این یک حقیقت است که بسیاری از دنبال کنندگان صفحه شما چیزی در حدود 30 تا 40 درصد به صفحات رسمی شرکت‌ها، سایت‌ها و …. علاقه‌مند بوده و بدین ترتیب در روزهای تعطیل از این صفحات پستی را دریافت نمی‌کنند. اگر به دنبال افزایش شانس دیده شدن پست‌تان در اینستاگرام هستید، از فعالیت در روزهای تعطیل علی‌الخصوص روزهای جمعه غافل نشوید.

 

در کپشن سوال بپرسید و کاربران را وادار به پاسخ کنید

این راه به دو دلیل برای شما مفید خواهد بود: یک اینکه منجر به افزایش مشارکت کاربران فعلی می‌شود و از سوی دیگر افرادی را که از طریق جستجو به پست شما رسیدند را درگیر پست‌تان می‌کند و در صورتی که سوال‌تان را هوشمندانه پرسیده باشید قطعا با پاسخ او عملیات افزایش جذب فالوور در اینستاگرام را به خوبی انجام داده‌اید!

جذب فالوور در اینستاگرام

حضورتان را مداوم و منظم حفظ کنید

از دیگر نکات مهم برای جذب فالوور و افزایش مشارکت کاربران در پست‌های شما، مداومت در فعالیت شماست. اگر کاربری پس از چند بار جستجو به صفحه شما راه پیدا کند، قطعا به مفید بودن صفحه شما پی برده و آن را فالو خواهد کرد، پس دلسرد نشوید و هر روز پست بگذارید و از هشتگ‌های داغ غافل نشوید چرا که در بلندمدت قطعا پیروز خواهید شد.

از دیگر مزایای مداومت در فعالیت، ایجاد احساس مفید بودن برای کاربران فعلی است که آن‌‌ها را برای فالو داشتن شما ترغیب می‌کند و حتی شاید همین اتفاق منجر به معرفی شما به دیگر کاربران شود.

کاربران پیشنهادی اینستاگرام را دنبال کنید!

اینستاگرام از قابلیتی بهره می‌برد که افراد متناسب به سلیقه شما را معرفی کرده و شما را برای ارتباطات بیشتر کمک می‌کند. از این پیشنهادات به راحتی نگذرید و با فالو کردن آن‌ها دایره ارتباطات خود را گسترش دهید و احتمالا فالو شدن‌تان را بالا ببرید.

instagram

از تگ لوکیشن برای پست‌های خود استفاده کنید

یکی از روش‌هایی که معمولا کاربران برای مشاهده محتوای مختلف استفاده می‌کنند، استفاده از لوکیشن‌های خاص است. به طور مثال یک شهر، یک کافه، یک روستا، یک شرکت و … لوکیشن‌هایی هستند که معمولا جستجو می‌شوند و برای کاربران افراد حاضر در این لوکیشن بسیار جذاب است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH