سرانجام با عرضه نسخه آزمایشی کراس پلی فورتنایت برای PS4 امکان بازی بین پلتفرمی فراهم شد!

به لطف نسخه آزمایشی کراس‌پلی (cross-play) بازی فورتنایت امروز برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود و سرانجام بازیکنان نسخه اندرویدی می‌توانند با دوستان خود که بر روی پلی‌استیشن بازی می‌کنند، تیم تشکیل دهند. البته در حال حاضر نسخه کراس‌پلی برای کاربران اندرویدی نیز در دسترس است اما شرکت سونی تلاش‌های خود را برای متقاعد کردن دیگر پلتفرم‌های رقیب متمرکز کرده است تا همه بازیکنان در کنسول‌های مختلف بتوانند با یکدیگر بازی کنند.

فورتنایت

طبق گفته جان کودرا، رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، عرضه نسخه آزمایشی کراس‌پلی فورتنایت تنها یک آغاز برای عملی شدن رویای بازی بین پلتفرم‌های مختلف است. در این پیشرفت مهم تجارتی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، اندروید، iOS، سوئیچ نینتندو، ایکس‌باکس وان، ویندوز مایکروسافت و سیستم عامل مکینتاش حضور خواهند داشت.

این خبر فوق‌العاده سونی حقیقتا سورپرایز بی‌نظیری برای گیمر‌ها و عاشقان بازی‌های دیجیتال است. با توجه به اینکه سونی تاکنون زمینه همکاری مشابه را نداشته است باید برای بدست آوردن حمایت‌ها از این پروژه، سختی‌های زیادی را متحمل شده باشد. هر چند کمی دیر به این فکر افتاده‌اند ولی باز هم جای خوشحالی است که درنهایت آن را عملی خواهند کرد.

با این حال با توجه به اینکه بازی فورتنایت برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است، اصل خبر شاید برای بیشتر افراد چندان اهمیتی نداشته باشد ولی اجرایی شدن امکان بازی کاربران سیستم‌عامل‌ها و کنسول‌های بازی مختلف با یکدیگر واقعا فوق‌العاده است. شاید در نگاه اول فکر کنید اکنون کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که هنوز با استفاده از دسته‌های معمولی بازی قصد انجام چنین گیم پر هیجانی را داشته باشد ولی از سوی دیگر رقابت و نبرد بین کاربران گوشی‌های هوشمند و پنل‌های لمسی با گیمر‌های سنتی و دسته‌ کنترل‌های بازی بسیار جالب و جذاب خواهد بود. در هر صورت اکنون باید در انتظار نسخه‌های کراس‌پلی بازی‌های محبوب آنلاین دیگر باشیم که توسط پلتفرم‌های اصلی دنیای بازی پشتیبانی می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH