آپدیت جدید گلکسی نوت 9 منتشر شد: افزایش کیفیت دوربین و رفع باگ‌ها

جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری گلکسی‌نوت 9 دربردارنده نکاتی پیرامون پیشرفت‌های اعمال شده در دوربین‌های پشتی دستگاه است. سامسونگ با اعمال این اصلاحات تلاش نموده تا در رقابت با اسمارت‌فون‌هایی نظیر هواوی P20 و P20 پرو، اچ‌تی‌سی U12 پلاس و گوگل پیکسل 2، عنوان بهترین دوربین اسمارت‌فون در جهان را مجددا از آن خود کند. با وجود یک آرایه دوربین دوگانه در پشت گوشی و اصلاحات اجرا شده در مهم‌ترین بخش‌های پیکره‌بندی مذکور، چه چیزی مانع از پیروزی سامسونگ در این رقابت می‌شود؟

اسمارت‌فون هواوی P20 پرو اخیرا در رتبه‌بندی دوربین گوشی‌های تلفن همراه DxOMark موفق به کسب عنوان برترین دوربین در میان گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید شد. اکنون در این فهرست از بالا به پایین اسامی گوشی‌های هواوی P20 پرو، اچ‌تی‌سی U12 پلاس، سامسونگ گلکسی‌نوت 9، هواوی P20، سامسونگ گلکسی S9 پلاس، شیائومی Mi 8 و گوگل پیکسل 2 به چشم می‌خورد. اما صرف‌نظر از اطلاع یا عدم آگاهی توسعه‌دهندگان متمرکز بر دوربین اسمارت‌فون‌ها، جایگاه نخست این فهرست حقیقتا نقطه عطفی برای کلیه آن‌ها محسوب می‌شود.

در حال حاضر گلکسی‌نوت 9 مجهز به دوربینی است که عملکردی بسیار فراتر از حد متوسط دارد. با بررسی روند چند سال گذشته می‌توان پی برد که سامسونگ و سایر تولیدکنندگان اسمارت‌فون مشغول ساخت دوربین‌های موبایلی با کیفیتی به‌مراتب بهتر از انتظارات ما هستند. پس بایستی چه مواردی را بهبود داد؟ نرم‌افزار تا چه اندازه می‌تواند موجب ارتقا آرایه سخت‌افزاری دوربین در یک اسمارت‌فون اندرویدی شود؟

این به‌روزرسانی در پایان هفته و روز 28 سپتامبر 2018 منتشر شد و شامل نکاتی به شرح زیر است:

  • بهبود کیفیت تصاویر دوربین شامل روشنایی چهره در صورت وجود نور پس‌زمینه و دقت کنترل HDR در حالت روز و شب
  • بهبود روشنایی در شرایط نوری ضعیف و ارتقا نرخ سیگنال به نویز (SNR)

یادداشت‌های ارایه شده برای جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری سامسونگ نشان می‌دهند که این بسته شامل پچ امنیتی به تاریخ 1 سپتامبر 2018 بوده و حدودا 302 مگابایت حجم دارد و این موضوع بسته به مدل منحصربه‌فرد شما متغیر خواهد بود. نخستین بار و‌ب‌سایت SamMobile به این به‌روزرسانی اشاره کرد و پکیج مذکور ابتدا در آلمان منتشر شد. احتمالا در آینده‌ای بسیار نزدیک این به‌روزرسانی در سایر بازارهای سراسر جهان نیز عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH