آپدیت جدید گوگل‌ مپس با ویژگی‌های جذاب

گوگل دیروز خبر در راه بودن جدید‌ترین ویژگی‌های گوگل‌مپس (Google Maps) خود را برای هر دو نسخه اندروید و iOS داد. قابلیت‌های جدید، به خصوص برای افرادی که زیاد به سفر‌های کاری و مقصد‌های ثابت می‌روند، کار را آسان می‌کند.

گوگل‌مپس

گوگل از طریق وبلاگ خود اعلام کرد که سه ویژگی جدید به زودی در دسترس قرار خواهند گرفت. بر این اساس کاربران می‌توانند مکان اتوبوس یا قطار‌هایی که در راه هستند و به زودی به ایستگاه می‌رسند را به صورت بصری و در زمان واقعی مشاهده کنند. گوگل همچنین پشتیبانی از حالت رفت‌و‌آمد درهم (Mixed-mode commutes) را فعال خواهد کرد، به زبان ساده‌تر اگر شما سوار یک قطار هستید، هر لحظه می‌توانید از موقعیت خود و قطار بر روی نقشه باخبر شوید.

با این حال سومین تغییر ربط چندانی به آمد‌ و شد ندارد ولی قطعا سفر را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. در ویژگی جدید اپلیکیشن گوگل مپس به طور مستقیم خود را با دنیای موزیک‌های اسپاتیفای (Spotify)، اپل موزیک و موزیک پلی گوگل ادغام می‌کند! این ویژگی بدین معنا خواهد بود که بعد از این نیاز نیست شما برای تماشا یا تغییر آهنگ از نقشه خارج شوید. پیش از این کاربران سیستم ناوبری ویز (Waze) تجربه مشابهی را با اسپاتیفای داشتند ولی پشتیبانی نقشه گوگل از اپل موزیک و موزیک پلی پلتفرم خودش، باعث می‌شود این نقشه به یک همراه منحصر به‌فرد برای کاربران بدل گردد.

گوگل برای افرادی که هر روز برای رفتن به مقاصد خود نیازمند استفاده و تعویض از چند خط یا چند سرویس حمل و نقل هستند نیز تدارک مفصلی دیده و تعدادی فاکتور برای پیش‌بینی زمان رسیدن و ورود را در نظر گرفته است. همه چیز از میزان ترافیک در جاده تا تاخیر ورود به ایستگاه و حتی زمان لازم برای پیاده‌روی از خانه یا ماشین تا رسیدن به اتوبوس یا ایستگاه مترو به دقت مورد محاسبه قرار می‌گیرد تا بتوانید به موقع به مقصد خود برسید.

زمانی که به ایستگاه می‌رسید می‌توانید آیکن اتوبوس یا قطار در حال رسیدن به ایستگاه را بر روی نقشه مشاهده کنید. گوگل فعلا حدود 80 منطقه از دنیا را تحت پوشش این قابلیت جدید قرار خواهد داد اما مسافران خوش‌شانس منطقه نیوساوت ولز در استرالیا اولین کاربرانی هستند که از این قابلیت برخوردار خواهند شد و به دقت زمان و مکان ورود و رسیدن وسایل حمل‌و نقل عمومی را بر روی گوشی‌های هوشمند خود مشاهده می‌کنند.

گوگل‌مپس

البته به زودی این قابلیت در اکثر شهر‌های مهم و بزرگ دنیا عملیاتی می‌شود و طبق گفته گوگل طبق برنامه از پیش آماده شده این تغییرات در دسترس کلیه کاربران قرار خواهد گرفت، پس عجله نکنید چون به زودی شما نیز به‌روزرسانی جدید را دریافت خواهید کرد. حداقل خاصیت این ویژگی‌های تازه این است که اگر براساس محاسبه اپلیکیشن نمی‌توانید به اتوبوس برسید، بی‌جهت خود را خسته نمی‌کنید و با آرامش بیشتری برای سوار شدن به اتوبوس بعدی، خود را به ایستگاه می‌رسانید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH