مشخصات کامل سرفیس پرو 6 مایکروسافت منتشر شد

اگر متعجب هستید که چرا تا به امروز خبری از نسل جدید سرفیس پرو نبوده است باید بگوییم که دلیلش قدرت شگفت انگیز مایکروسافت در جلوگیری از افشا ‌شدن مشخصات محصول جدیدش نبوده و برعکس علت بسیار ساده است، در حقیقت چیز زیادی برای افشا شدن وجود نداشته است!

سرفیس پرو

طبق تصاویر بدست آمده سرفیس پرو 6 عینا مشابه همان مدل سال گذشته بوده و تنها از لحاظ سخت‌افزاری ارتقا یافته است. اما شایعه خوشحال کننده در این بین، تغییر نکردن (افزایش نیافتن) قیمت آن است!

رولند کوانت از وبسایت WinFuture امروز توضیحات کاملی را در مورد این سرفیس‌ پرو جدید داد که با هم نگاهی به آن می‌اندازیم. طبق گفته‌های او، بزرگ‌ترین تغییر در سرفیس پرو 6 و سرفیس لپ‌تاپ 2 به لحاظ رنگ‌بندی آن است. البته زیبایی و رنگ‌های جذاب‌تر قطعا در جلب نظر کاربران تاثیر دارد ولی باید اعتراف کنم که سرفیس پرو سیاه رنگ واقعا شکیل خواهد بود. اما این تنها تغییر است، آیا مایکروسافت بعد از گذشت یک سال باز هم در برابر استفاده از USB نوع C مقاومت کرده است؟

در هر حال انتظارات از نسل ششم سرفیس پرو بالا رفته و حداقل توقع از آن داشتن یک پورت Mini Display، کانکتور ترکیبی USB-A و برخلاف مدل میان‌رده و ارزان قیمت سرفیس Go وجود یک پورت USB-C مدرن است. به علاوه اگر واقع‌بین باشیم عرضه مدل‌های سیاه رنگ از سرفیس پرو 6 و سرفیس لپ‌تاپ 2 با قطعات قدرتمند‌تر سبب بالاتر رفتن قیمت نیز خواهد شد.

به طور معمول پایین‌ترین قیمت برای مدل‌های مجهز به پردازنده اینتل Core M است که گفته می‌شود 799 دلار قیمت دارد و به ترتیب با ارتقای رم از 4 به 8 گیگابایت و تغییر پردازنده‌ها از Core i5 به Core i7های مجهز به تراشه‌های نسل هشتم اینتل، شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

از لحاظ نرم‌افزاری هم باید بگوییم که به طور پیش‌فرض بر روی آن نسخه S Mode سیستم عامل ویندوز 10 نصب شده است و در صورت تمایل خریداران قابلیت ارتقای رایگان به نسخه کامل Home وجود دارد. در ضمن خبری از نسخه ویندوز 10 Professional نیست. در هر صورت برای دریافت دقیق‌ترین اخبار باید ساعاتی دیگر صبر کنیم تا ببینیم در مراسم رونمایی سرفیس چه خواهد گذشت و مایکروسافت چه سورپرایز‌هایی برایمان به همراه آورده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH