SuperSU

اپلیکیشن SuperSU از پلی استور گوگل حذف شد!

سال‌هاست SuperSU یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزار‌های روت برای اندروید محسوب می‌شود. Chainfire اولین خالق SuperSU بود ولی در سال 2015 ادامه کار توسعه آن را به دست CCMT سپرد و در سال گذشته به طور کامل خود را از دخالت در امور مربوط به این اپلیکیشن کنار کشید تا کنترل کامل کار در اختیار CCMT قرار بگیرد. ولی اکنون به دلایلی نامشخص SuperSU از پلی‌استور گوگل غیب شده است.

SuperSU

حساب توییتری و گوگل‌پلاس SuperSU که از سال گذشته هیچ فعالیتی نداشته است و اکانت فیسبوک آن هم از ماه مارس غیرفعال بوده؛ فروم رسمی آن نیز آفلاین است. به نظر می‌رسد براساس این شواهد برنامه به امان خود رها شده است و کسی دیگر کار توسعه و پشتیبانی از آن را بر عهده ندارد. به علاوه آخرین آپدیت برنامه نیز مربوط به نسخه‌ای است که APKMirror در ماه ژانویه 2018 منتشر کرده بود.

از طرف دیگر روز 28 سپتامبر نیز جان وو در پیام توییتر خود نوشته است من دیگر نمی‌توانم SuperSU را در پلی‌استور گوگل پیدا کنم، حدس می‌زنم که به پایان عمر خود رسیده باشد. من واقعا هرگز نمی‌توانم علت خرید SuperSU توسط CCMT را درک کنم. آیا آنها این کار را تنها برای نابود ساختن آن انجام دادند؟

در هر حال باید منتظر ابراز نظر رسمی CCMT بمانیم. شاید این اتفاق تنها یک برخورد اتوماتیک توسط ربات‌های گوگل بوده است. در هر صورت این شرکت تمامی برنامه‌هایی که با COPPA موافقت نکرده و سازگار نیستند یا اپلیکیشن‌هایی که از کتابخانه‌های تجزیه‌ و تحلیل اختصاصی استفاده می‌کنند را حذف می‌کند. بنابراین احتمال دارد SuperSU برخی از قوانین پلی‌استور را نقض کرده باشد. البته جالب است که کلید فعال سازی SuperSU هنوز در دسترس است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH