کد انتقال شارژ همراه اول

انتقال شارژ همراه اول به همراه اول + پاسخ به تمام سوالات شما

یکی از مشکلات همیشگی سیم‌کارت‌های اعتباری، تمام شدن شارژ آن‌هاست. اتفاقی که هرگز برای سیم‌کارت‌های دائمی رخ نمی‌دهد، به همین جهت دارندگان سیم‌کارت‌های اعتباری همراه‌ اول از کد رمز انتقال شارژ از همراه اول به همراه اول یا همان کد خط به خط همراه اول استفاده می‌کنند.

شما راه‌های زیادی برای شارژ کردن خط دارید اما گاهی اوقات ممکن است که به هر دلیلی (نداشتن پول در حساب، نداشتن زمان کافی و…) نتوانید سیمکارت خودتان را شارژ کنید. اپراتورهای ارایه دهنده سرویس‌های مخابراتی با درک درستی از این موضوع، قابلیتی کاربردی را ارائه داده‌اند که به موجب آن می‌توانید با یک تماس یا پیامک از دوستان‌تان شارژ بگیرید، اما سوال این است، چطوری شارژ انتقال بدم؟

در این مطلب قصد داریم به‌صورت اختصاصی روش‌های انتقال شارژ همراه‌ اول را آموزش دهیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

تمام راه‌ و روش‌های انتقال شارژ ایرانسل را نیز مطالعه کنید

کد رمز انتقال شارژ از همراه اول به همراه اول

انتقال شارژ در سیم کارت‌های همراه اول به دوبخش تقسیم می‌گردد، بخش اول برای انتقال شارژ از سیم کارت دائمی به سیم کارت اعتباری و بخش دوم برای انتقال اعتبار از سیم کارت اعتباری به سیم کارت اعتباری است؛ همچنین برای انتقال اعتبار همراه اول، ۴ روش مجزا نیز وجود دارد که در جدول زیر می‌بینید و در ادامه هریک را به صورت کامل توضیح می‌دهیم.

بنابراین اگر سوال شما این است که  در همراه اول چطوری شارژ انتقال بدم؟ به جدول زیر دقت کنید.

روش‌های انتقال شارژ دائمی به اعتباری روش‌های انتقال شارژ اعتباری به اعتباری
ارسال پیامک به شماره 8911 ارسال پیامک به شماره 8911
 کد انتقال شارژ همراه اول #141*10*  کد انتقال شارژ همراه اول #142*10*
انتقال شارژ از طریق اپلیکیشن همراه من انتقال شارژ از طریق اپلیکیشن همراه من
انتقال شارژ از طریق سایت همراه اول انتقال شارژ از طریق سایت همراه اول

از دائمی به اعتباری چطوری شارژ انتقال بدم

تا چندی پیش مشترکان برای انتقال شارژ در همراه اول می‌بایست رمز ورود انتخاب کرده و از آن رمز استفاده می‌کردند، اما در حال حاضر نیازی به این کار نیست. با چهار روش زیر به آسانی می‌توان مقدار شارژ مورد نظر را انتقال داد:

روش ارسال پیامک دائمی به اعتباری

در روش پیامکی لازم است تا برای انتقال شارژ ابتدا یک پیامک خالی به شماره 8911 ارسال کرد، با این کار یک پیامک راهنمایی برای شما ارسال می‌شود که در آن توضیحاتی در مورد نحوه صحیح ارسال پیامک انتقال شارژ داده شده است. همچنین می‌توانید به طور مستقیم پیامک دیگری به 8911 ارسال کنید و در آن به روش زیر، کد انتقال شارژ همراه‌ اول شامل شماره گیرنده شارژ و مبلغ شارژ را وارد کنید. کد را باید به شکل زیر از چب به راست در پیامکی به شماره 8911 ارسال کنید:

مبلغ انتقال (به ریال) *شماره مقصد (با پیش شماره)

مانند: 10000*09121111111

پس از این کار، پیامکی برای تائیدیه اطلاعات انتقال شارژ به شما ارسال می‌شود، اگر اطلاعات درست بود، عدد یک را به شماره 8911 ارسال کنید تا انتقال شارژ همراه‌ اول انجام شود. پس از انتقال، پیامک تائیدیه انجام انتقال به شما و شماره مقصد ارسال خواهد شد.

روش وارد کردن کد رمز انتقال شارژ از همراه اول به همراه اول

ابتدا کد انتقال شارژ همراه اول #141*10* را شماره گیری کرده و بعد شماره مقصد (شماره‌ای که قصد دارید به آن شارژ منتقل کنید) را وارد کنید. در نهایت مبلغ را وارد کرده و صبر کنید تا پیامک حاوی تایید انتقال شارژ برای شما ارسال شود.

این مطلب را هم بخوانید: لیست تمام کد‌های دستوری همراه اول

اپلیکیشن همراه من

با ورود به نسخه جدید اپلیکیشن همراه من در همان صفحه نخست گزینه انتقال اعتبار را انتخاب کنید. در صفحه جدید باز شده بعد از انتخاب مبلغ انتقال شارژ، شماره مقصد را وارد کرده و گزینه انتقال را لمس کنید.

سامانه همراه من

با ورود به سامانه آنلاین همراه من به بخش صورت‌حساب من رفته و گزینه انتقال اعتبار را انتخاب کنید.

انتقال شارژ اعتباری به اعتباری

تمام روش‌های انتقال شارژ همراه‌ اول اعتباری به اعتباری با روش انتقال شارژ دائمی به اعتباری که توضیح داده شد، برابر است؛ تنها تفاوت در قسمت انتقال اعتبار به صورت کد دستوری است و کد ارسال انتقال در حالت اعتباری به اعتباری متفاوت است.

سقف انتقال شارژ از اعتباری به اعتباری همراه اول در طول ماه تا 50 هزار تومان است برای همین شما می‌توانید از کد انتقال شارژ از همراه اول به همراه اول بیشتر از مبالغی مانند 1000 یا 1000 تومان استفاده کنید.

به این ترتیب شما می‌توانید از کد انتقال شارژ همراه اول به همراه اول برای مبالغ بیشتر از 10000 تومان نیز استفاده کنید.

به هر ترتیب بار دیگر مرور خواهیم کرد که انتقال شارژ با سیم‌کارت اعتباری برای خط اعتباری همراه اول به روش‌های زیر است:

روش ارسال پیامک اعتباری به اعتباری

ابتدا با فرمت زیر مقدار شارژ و شماره مقصد را به سر شماره 8911 ارسال کنید:

مبلغ انتقال (به ریال) *شماره مقصد (با پیش شماره)

مانند: 10000*09121111111

سپس پیامک تایید را دریافت کرده و عدد یک را برای تایید مجددا به سرشماره 8911 بفرستید.

روش وارد کردن کد انتقال شارژ همراه اول

ابتدا کد دستوری همراه اول #142*10* را شماره گیری کرده و بعد شماره مقصد (شماره‌ای که قصد دارید به آن شارژ منتقل کنید) را وارد کنید. در نهایت مبلغ را وارد کرده و صبر کنید تا پیامک حاوی تایید انتقال شارژ برای شما ارسال شود. فراموش نکنید که می‌توانید از کد انتقال شارژ همراه اول به همراه اول برای مبالغ بیشتر از 10000 تومان نیز اسفاده کنید.

اپلیکیشن همراه من برای انتقال شارژ اعتباری به اعتباری

دقیقا همچون روشی که برای انتقال اعتبار از دائمی به اعتبار گفتیم در این جا نیز با ورود به نسخه جدید اپلیکیشن همراه من باید در همان صفحه نخست گزینه انتقال اعتبار را انتخاب کنید. در صفحه جدید باز شده بعد از انتخاب مبلغ انتقال شارژ، شماره مقصد را وارد کرده و گزینه انتقال را لمس کنید.

سامانه همراه من برای انتقال شارژ اعتباری به اعتباری

با ورود به سامانه آنلاین همراه من به بخش صورت‌حساب من رفته و گزینه انتقال اعتبار را انتخاب کنید.

کد انتقال شارژ همراه اول

انتقال شارژ به ایرانسل و رایتل

بسیاری از افراد به دنبال کد انتقال شارژ و یا اعتبار از ایرانسل به همراه اول برای مبالغ مختلف مثلا بیشتر از 10000 تومان هستند، در بخش نظرات همین مقاله نیز خیلی‌ از افراد، از ما در رابطه با این موضوع سوال پرسیدند که چگونه از خط همراه اول به ایرانسل شارژ انتقال دهیم؟! بگذارید خیال‌تان را راحت کنیم؛ تا به این لحظه روشی برای انتقال شارژ همراه اول به ایرانسل و رایتل یا بالعکس وجود نداشته و بعید است که در آینده نیز چنین اتفاقی رخ دهد. به زبان ساده یعنی شما نمی‌توانید از همراه اول به ایرانسل شارژ انتقال دهید! پس بهتر است که به‌دنبال چنین روشی نباشید چون چنین کاری امکان‌پذیر نیست.

همچنین امکان انتقال شارژ ایرانسل به همراه اول برای مبالغ مختلف مانند هزار تومان یا بیشتر از 10000 تومان وجود ندارد.

در این بین بد نیست برخی نکات مهم در انتقال شارژ همراه اول به همراه اول را یادآور شویم:

    1. مبلغ انتقال شما باید مضربی از هزار تومان باشد! یعنی نمی‌توانید مثلا هزار و پانصد تومان انتقال دهید.
    2. مبلغ اعتبار در هر بار استفاده از این سرویس، نباید از هزار تومان کمتر و از 10 هزار تومان بیشتر باشد.
    3. درصورتی که سیم‌ کارت مورد نظر شما در شبکه وجود نداشته باشد و یا به هر دلیلی غیرفعال نامیده شود، نمی‌توانید به آن شارژ انتقال دهید.
    4. فراموش نکنید که در انتقال اعتبار همراه اول می‌بایست حتما به‌جای صفر اول شماره، از کد ایران یعنی 98 استفاده کنید.
    5. مبلغ شارژ را می‌بایست به ریال وارد کنید.
    6. طبق تجربه ما، بهترین روش برای انتقال شارژ همراه اول استفاده از نسخه جدید اپلیکیشن همراه من است. معمولا روش پیامکی و یا استفاده کد انتقال شارژ همراه اول نتیجه دلخواهی نخواهد داشت.

پاسخ به سوالات متداول

  • کارمزد انتقال شارژ همراه اول به همراه اول چقدر است؟ برای هر انتقال شارژ از همراه اول به همراه اول باید 40 تومان به علاوه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بپردازید.
  • حداقل مبلغ انتقال شارژ چقدر است؟ حداقل مبلغ برای انتقال شارژ تعیین نشده است، شما میتوانید با استفاده از کد انتقال شارژ همراه اول به همراه اول کمتر یا بیشتر از 1000 تومان نیزا نتقال دهید.
  • سقف انتقال شارژ چقدر است؟ در هر ماه نهایتا می‌توانید تا ۵۰ هزار تومان شارژ انتقال دهید.
  • آیا زمان استفاده از شارژ محدودیت دارد؟  بله، نهایتا تا 90 روز پس از انتقال اعتبار، می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • آیا می‌توان تمام شارژ خط را به خط دیگری انتقال داد؟ خیر، پس از انتقال اعتبار باید حداقل 500 تومان در حساب شما باقی بماند.
  • امکان انتقال شارژ ایرانسل به همراه اول بیشتر از 10000 تومان وجود دارد؟ خیر، انتقال اعتبار فقط از همراه اول به همراه اول است.
  • بهترین روش انتقال شارژ همراه اول به همراه اول کدام است؟ استفاده از کد دستوری که در بالا توضیح دادیم. سرویس پیامکی همیشه کار نمی‌کند.

50 در مورد “انتقال شارژ همراه اول به همراه اول + پاسخ به تمام سوالات شما”

  1. سلام
    یه شارژ ۲۰هزاری خریدم می خوام شارژ مکالمه اعتباری بگیرم میگه موجودی کافی نیست
    یعنی شارژم از بین رفته؟درحالی که اعتبار مکالمه ۶۰۰ دقیقه ۱۴۵۰۰ تومانه

  2. یاشار کیانی

    سلام. ملت ایران که کلا جز غرغر کردن کار دیگه ای بلد نیست. من به شخصه از زحمات شما بابت راهنمایی و نوشتن این مقاله سپاسگزارم. موفق باشید

    15
    15
  3. خدا بگم چیکار کنه همراه اولو ک عین بختک منتظر بود من شارژ کنم زرت خودش بسته فعال کنه.اخه من شاید اصلا یادم رفته بسته قبلیم چی بوده ..شاید نمیخام دیگه قبلیه رو..انقد اعصابم خرد شده ک…۲۰تومن شارژ کردم ک بسته شبانه بگیرم هنوز شارژ نیومده خودش بسته ۳گیگ فعال کرده که مال خیلی وقت پیشه ،من اصلا یادم نبود..خدا نگذره از کسایی ک همچین سیستمی درست کردن..الان اون ۳گیگ ب چ دردم ؟خب من اگه خودم بخام ک باز همون بسته رو میخرم..حتما باید لغو تمدید خودکار میزدم؟ لعنتیا

    5
    82
  4. سلام وقتتون به خیر . لطفا یکی راهنماییم کنه . اشتباهی به جای ۱۰ هزار تومن شارژ همراهی یا وفاداری یا یه همچین چیزی ، ۱۰۰ هزار تومن شارژ یه ماهه خریدم . ?آیا الان مثل شارژ عادی میتونم برا کسی شارژ ارسال کنم تا پول بی زبون بی خود نسوزه ؟

    13
    55
  5. ستاره 10 ستاره 14 مربع رو بزنین،روزی تا 10هزار تومن میتونین برای خط دیگه اعتبار بفرستین…اینا سایت زدن ولی عورزه ندارن جواب بدن،مردمو راهنمایی کنن..دقیقا مثل مسئولین که وقتی میری ازشون میخوای کارت رو راه بندازن با فیز و افاده میگن برو فردا بیا یا اصلن جوابتو نمیدن…یکی نیست بهشون بفهمونه وظیفتونه،ادمین جان سایت زدی وظیفه ته جواب بدی…قبل اینکه سایت بزنی به ایناشم باید فکر میکردی،هرچند تو ایران همه به فکر اسم و رسم و جیب خودشونن…خلاصه دوستان *10*14# رو بزنین و مراحلو کامل برین…

    9
    178
    1. مجتبی مسکینی

      ما وظیفه‌مون اطلاع‌رسانی هست که به خوبی این کار رو انجام می‌دیم و تا جایی هم که به تخصص‌مون مربوط باشه پاسخ دادیم از باقی مقالات تخصصی سایت کاملا مشخصه. راهی که گفتین توی متن هست به صورت کامل توضیح داده شده
      اینکه برفرض مثال ۲ سال پیش یه مشکل از سمت همراه اول پیش اومده که کد رو اشتباه میفرستاده یا قبول نمی‌کرده و… که تقصیر ما نیست! اصلا اطلاعی نداریم که بخوایم پاسخی بدیم! اینجا پشتیبانی همراه اول که نیست! ما دیدیم که همه با اون راه به مشکل خورده بودن و مقاله رو به‌روز کردیم و راه حل جدید دادیم
      موفق باشید

      46
      37
  6. یعنی اینقدر که همه چیز تو این مملکت همیشه باید مخفی باشه هرچی هم میگید یک اما توش باشه اینم از وضع اوضاع کدهای دستوری الکی .هرچی پیام به 8910 می‌فرستی انگار نه انگار جوابی ن

    15
    57
    1. مشترک گرامی، مبلغ انتقال اعتبار منجر به عبور از سقف بدهی مجاز شما می گردد. لذا امکان انتقال اعتبار برای شما وجود ندارد.این پیام میاد یعنی چی

      13
      28
  7. من هر چه به 8910 میفرستم کد نمیاد یکی دوبار پیام فرستادم اما الان حتی پیامم نمیره دیگ چراااا آخه این چه وضعی درست کردین

    16
    112
  8. پیام بدون متن فرستادم کی 8رقمی فرستاد
    وقتی تمام راه حل ها را رفتم میگه کد را اشتباه فرستادی ….همان کدی را زدم که فرستاده بودند
    چطور ممکنه !!!!!!

    11
    54
    1. سلام سیم کارتت اگه عوض کردی 4gگرفتی همراه اول کد PUK2سیم جدید گرفتی برات میفرسته که برا خط به خط میزنه اشتباه باید کدPUK2 که روی قاب سیم کارت قبلی هس رو برداری وباهاش خط به خط انجام بدی

      4
      11
  9. اصلا کد رو که میگیری میخای انتقال بدی میگه رمز واردشده صحیح نیست.درصورتی که خودش رمزو داده

    4
    60
  10. سلام
    می خواستم بدونم با اعتباری که انتقال داده شده میشه بسته اینترنتی خرید؟
    لطفا جواب بدید ممنونم

    7
    44
  11. من الان شارژ خاستم بفرستم مگه چیزی ازشما کم میشه که از ده تومن بیشتر نمیشه فرستاد یا اینکه چی ب شما میرسه خط خودم باید از هزار تومن بیشتر شارژ داشته باشه ک شارژ فرستاده بشه قبلن ی پنج دیقه مکالمه رایگان اینا بود ک الان اونم بهمون ششصد وام میدین وامم ک میدین پس میگیرید پس دوبار بیشتر درماه نمیدیم چ معنایی داره مگ مفت

    12
    132
    1. ابراهیم امیدی

      فقط بنازم به ایرانسل فکرکنم شعارهیچکس تنهانیست فقط مخصوص ایرانسله شمازودتربردینش مثلا اگرشارژاضطراری شرایطش نباشه یااصلامادرمن که بلدنیست کدواردکنه یاخودمن شرایط گرفتن اضطراری ندارم اگرخودموبکشم آیامیتونم هیچ ارتباطی باهیچ کسی یاجایی بگیرم نخیرپ شماحداقل یشماره بزارین که حداقل به همراه اول که خودتون باشین اطلاع بدیم آغامن دارم سقط میشم بمادرم بگین حلالم کن واقعااون سه تاگزینه روچرابرداشتین مردحسابی اندازه پول خون ازمون شارژمیگیرین مالیات شازژآخه این دیگه چه کاریه یکی دیگهاینترنت میگین ده گیگ بعلاوه یک گیگ ۲۹۴۰۰اولا چ معنی داره خب بگو۱۱گیگ شماکه نمیخاین بدین دیگه یعنی چی مثلامادقیقبم خب پولومیدیم میگه فعلا۵گیگ فعال میشه۲تارزرواگرمیخاین۵گی بدین چرامگه مرض دارین من برم ۳۰تمن شارژبزنم بعداگراون کدلغورونزنم هرموقع بعدسه سال خاستم ازشمانت بگیرم مثل دزدبیخبر۱۵تمن میگیره میگه یادته چرالغورافعال نکرده بودی اخه اگرمیخاین کاردرست انجام بدین اینهمه پیچیدگی چه معنی داره آغ اصن هزارتمن شارژدارم میگم اینترنت میخامرباشه اغاشما مثلابزن چاررقماین چاررقم وقتی زدی شارژاینترنت اندازه پولت میادتوگوشیت واقعا کارتون زشت وشرم آوره چرالقمه رودورسرتون تاب میدین الان همین رمزانتقال8رقم چه لزومی هست۸رقم بعدشم هیچ گوشی پیامک خالی نمیفرسته حتی گوشی قدیمی تاحالامیفرستادامامدتیه نه الان چکارکنیم یجامیگین بایدختمامتنی واردکنیدحالااینجااینطوری چرااینقداذیت میکنین باورکنین خداخوشش نمیادفقط دوست دارم بدونم کی این قوانین واصول رونوشت سیمکارت کلاقطع شده همراه اول میزاریش توگوشی میگه اعتبارنداره دوتمن شارژمیزنی توش اونوقت میگه مسدوداست هزارتاایراددارین چراهیچ بسته ارزون که نه بسته ای که یکم بصرفه باشه واسه ماحتی یکی ازاین ساعتی هااز۸تا۲صب نیست حتی یکی زمانیکه مردم خابن از۲صب تا۱۲بسته هست اما۱۲ببعدتا۲صب نیست بابا بی انصاف حداقل سه تابسته یکیش ارزون متوسط وگرون بزارین برای این۱۴ساعت اینقدتابلو کار بی رضای خدامیکنین اصن خداهیچ به مردم بدبخت حتی تواین وضعیت کرونا هرخطی ماهانه ۵ گیگ اینترنت مجانی بدین چهرمیشه ورشکست میشین یکم انسانیت یکم خدارودرنظربیارین یکم فکرکنین بدترینش همینکه ده بعلاوه یک گیگ یعنیرچی ترابسگ یعنی چی

      9
      90
        1. تو ام ازون بیکارتری که به اون اومدی بگی بیکار و منم از همه شما بیکارترم که به تویی که به اون گفتی بیکار میگم بیکار

          5
          72
        2. و چقدر شما فقط توک دماغ خودت رو میبینی که نمیفهمی درد داره و از رو بیچارگی اینارو گفته نه بیکاری ، لم دادی تو خونت عین خیالت نیست هرچی هرچقدر گرون بشه بعد میخوای بقیه ای که دارن له میشن زیر بار بی پولی و گرونی رو خفه کنی که بابا ننویس حال داریا بیکاریا … واقعا برو خجالت بکش از انسانیتت

          4
          52
      1. من حوصله ندارم بنویسم اگه بحث مهمی باشه مخصوصا درمورد BTSحاضرم ۹۹۹۹۹۹هزارسال بشینم بنویسم خبر دارید به تمام فیلم کارتون ها وBTSتوهین کردن برید نماشا بزنین کانال قاسم لاورمن یا تو اینترنت یا گوگل خیلی به این کارتون ها فیلم ها توهین کرد که همه بچه ها افتادن روکلش از ترس بچه ها باشماره دیگه اومده تا وارد نماشا میشه بچه ها میفهمن بچه ها اینقدر بهش فحش دادن که تموم دنیا قاسم لاورمن رو میشناسن

        3
        4
  12. سلام . برخی افراد هر مبلغ که بخواهید برای تعداد زیادی افراد شارز همراه اول و ایرانسل خط به خط ارسال میکنند اینا چیکار میکنند با این قیمت بسیار پایین شارژ ارائه میکنند
    من خود از یکی همیشه 50 هزار تومان میگیرم 45 هزار تومان

    10
    58

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH